مرسدس بنز AMG GT جدید با ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد

از دست ندهید

مرسدس بنز AMG GT کوپه جدید با صندلی‌های ۲+۲، سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ و قدرت ۵۷۷ اسب بخاری رونمایی شد. نسل دوم این کوپه مرسدس بنز یک رقیب واقعی برای پورشه ۹۱۱ است. به‌طوری‌که مرسدس‌ بنز مدل پایه این خودرو را با توان ۴۶۹ اسب بخاری ارائه می‌کند.

مرسدس بنز AMG GT

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: وقتی AMG اعلام کرد که در حال توسعه همزمان SL و GT کوپه است، برخی علاقه‌مندان به این خودرو سریعاً انتقاد کردند.

طرفداران مرسدس بنز AMG GT این برند را به نرم‌کردن این رقیب پورشه ۹۱۱ متهم کردند. آنها معتقد بودند که AMG، نسخه کوپه GT جدید را به یک SL با سقف فلزی ثابت تبدیل خواهد کرد. البته هنوز قضاورت درباره عملکرد مرسدس بنز AMG GT جدید زود بود. چراکه این خودرو هنوز به طور رسمی رونمایی نشده‌بود.

عملکرد مرسدس بنز AMG GT جدید

با این توضیح، به سراغ مرسدس بنز AMG GT کوپه مدل ۲۰۲۴ می‌رویم. AMG مدل جدید این خودرو را با صندلی‌های ۲+۲ و سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ به دست مشتریان می‌رساند.

مرسدس بنز اعلام کرد که در ابتدا، فقط مدل‌های ۶۳ و ۵۵ با موتور V8 به بازار می‌آیند. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا موتور چهار سیلندر که در SL43 با توان ۳۷۵ اسب بخار وجود دارد هم به AMG GT جدید اضافه خواهد شد یا خیر.

مرسدس بنز AMG GT

خاص‌ترین نسخه این خودرو، AMG GT 63 کوپه است. این نسخه دارای توانی برابر با ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر است. این توان و گشتاور از یک موتور V8 تویین‌توربو ۴ لیتری بدست می‌آید. بنابراین می‌توان گفت که قدرت موجود در SL63، در این خودرو هم تکرار می‌شود.

مرسدس بنز AMG GT جدید در نسخه ۶۳ می‌تواند در ۳.۱ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. یعنی AMG GT جدید با این موتور، ۰.۴ ثانیه سریعتر از مرسدس بنز SL جدید با همین قوای محرکه است.

مدل AMG GT 55 چه مشخصاتی دارد؟

اگر علاقه‌مند به AMG GT 55 هستید، باید بدانید که قدرت ۴۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری آن را کاملاً احساس می‌کنید که باز هم با SL55 کاملاً برابر است.

این نسخه با توان و گشتاور کمتر، نیاز به ۳.۸ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دارد. از این نظر، شتاب نسخه ۵۵ مرسدس بنز AMG GT جدید با SL55 رودستر کاملاً برابر است.

حداکثر سرعت مدل قوی‌تر AMG GT جدید به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حالی‌که مدل AMG GT 55 در نهایت قادر است تا ۲۹۵ کیلومتر در ساعت شتابگیری خود را ادامه دهد.

هر دو نسخه ۶۳ و ۵۵ مرسدس بنز AMG GT جدید با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ هم قابل خرید هستند. ضمن اینکه هر دو نسخه هم با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به بازار می‌آیند که به جای مبدل گشتاور، دارای کلاچ start-off تـر هستند.

نکته جالب در این کوپه فوق‌العاده آن است که در صورت لزوم، موتور و گیربکس صد درصد توان و گشتاور را می‌توانند فقط به محور عقب منتقل کنند.

هر دو مدل ۶۳ و ۵۵ این خودرو با دیفرانسیل لغزش محدود تولید می‌شوند. قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم در AMG GT جدید وجود دارد و دیسک‌های ترمز کامپوزیتی ۳۹۰ میلیمتری هم در محور جلوی این خودرو به‌صورت استاندارد به دست مشتریان می‌رسد.

مرسدس بنز AMG GT

مرسدس بنز اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۲۴ آام‌گ جی‌تی به ترمزهای سرامیکی با دیسک‌های بزرگتر ۴۲۰ میلیمتری در محور جلو هم تولید خواهد شد.

هر دو نسخه از یک تعلیق اسپرت semi-active بهره‌مند هستند و می‌توانند تا ۳۰ میلیمتر، ارتفاع محور جلو را در زمان عبور از موانع بالا ببرند.

قیمت مرسدس بنز AMG GT جدید

مرسدس بنز AMG GT

مرسدس بنز AMG GT کوپه مدل ۲۰۲۴ در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به نمایندگی‌های این برند در ایالات متحده می‌رسد. البته مرسدس بنز هنوز قیمت نهایی این کوپه فوق‌العاده را اعلام نکرده‌است.

اما اگر بخواهیم مرجعی برای قیمت‌گذاری این خودرو اعلام کنیم، باید به برچسب‌های قیمت SL جدید نگاه کنیم. قیمت SL55 از ۱۴۱/۳۰۰ دلار و SL63 از ۱۸۳ دلار در بازار آمریکا آغاز می‌شود.

مرسدس بنز AMG GT

در پایان، تصاویر جاسوسی فعلی از این خودرو نشان می‌دهند که AMG قصد دارد GT کوپه را در یک نسخه هیبرید با پورت شارژی که در سپر عقب نصب شده‌است هم به بازار معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

کوییک S سایپا بررسی شد / خالی‌بند و کم توان!

باز شدن سامانه یکپارچه خودرو تکذیب شد

لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور چه مشخصاتی دارد؟ / بررسی تخصصی و تصاویر

خودرو شاهین نخستین محصول استاندارد سایپا شد

سدان برقی کرمان موتور در خانه دولت / همه چیز درباره خودرو KMC J7 EV




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط