ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را ۲۰ ثانیه جابه‌جا کرد

از دست ندهید

ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را برای خودروهای الکتریکی جابه‌جا کرد. این رکورد ۲۰ ثانیه سریعتر از سریعترین خودرو تسلا در این پیست بود که توسط Martin Kodrić راننده کروات شکسته‌شد. هایپرکار الکتریکی ریمک در زمان ثبت این رکورد از تایرهای میشلن Cup2R استفاده کرد.

ریمک نورا

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: ریمک نورا زمان تسلا مدل S Plaid Track Pack در نوربورگرینگ را به کلی محو کرد. ریمک سازنده خودروی کرواتی نورا اعلام کرد که هایپرکار الکتریکی این برند، زمان جدیدی را برای خودروهای الکتریکی در این پیست معروف به ثبت رسانده‌است.

رکورد ریمک نورا در پیست نوربرگ‌رینگ به میزان ۷:۰۵:۲۹۸ (۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه) بود که تسلا مدل S Track Pack را به مکان دوم در جدول رکوردهای این پیست انداخت.

ریمک نورا

در مسیر کوتاه‌تر پیست نوربرگ‌رینگ که طول آن ۲۰.۶ کیلومتر (۱۲.۸ مایل) است، نورا زمانی برابر با ۷:۰۰:۹۲۸ داشت. Martin Kodrić راننده کرواتی این خودرو با استفاده از تایرهای میشلن Cup2R توانست این زمان را ثبت کند.

به بیان ریمک (تلفظ صحیح: ری‌مَتس) دیتاهای زمانی مستقل، TÜV SÜD و تلمتری نصب بر روی خودرو هم زمان اعلامی را تایید کردند.

رکوردهای قبلی پیست نوربرگ‌رینگ برای خودروهای برقی

تسلا مدل S Track Pack زمان ۷:۲۵:۲۳۱ ثانیه‌ای را در نوربرگ‌رینگ ثبت کرده‌بود. این خودرو موفق شده‌بود که رکورددار قبلی یعنی پورشه تایکان توربو اس را بهبود ببخشد. زمانی‌که تایکان توربو S در نوربرگ‌رینگ ثبت کرده‌بود ۷ دقیقه‌ و ۳۳ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه اعلام شد. اما زمان ریمک نورا حدود ۲۰ ثانیه هم سریع‌تر از تسلا مدل S Track Pack است!

بدون شک، ثبت این رکورد برای برند ریمک کاری آسان نبود. Kodrić (راننده نورا در ثبت رکورد) گفت: ما در جلسات تمرینی این هفته با شرایط آب و هوایی متفاوتی مواجه شدیم. انتخاب کردیم که یکی از گرم‌ترین روزهای تابستان را برای ثبت زمان نورا انتخاب کنیم. او افزود که نورا که قرار است یک هایپر GT راحت باشد. اما در مسیر مسابقه به شدت سریع است.

Mate Rimac مدیرعامل ریمک در مورد ثبت رکورد جدید خودروهای الکتریکی گفت: به طرق مختلفی، نورا دنیای هایپرکارها را دوباره از نو ساخت. این خودرو فناوری‌ها، توانمندی‌ها و سطوح عملکرد جدیدی را به همراه آورده‌است. اما ساده‌ترین راهی که می‌توانیم قابلیت‌های آن را نشان دهیم، بیرون رفتن و شکستن رکوردهاست. ما دقیقاً همین کار را در سال ۲۰۲۳ بارها انجام دادیم.

عملکرد موتورهای الکتریکی ریمک نورا

ریمک نورا

عملکرد نورا بر روی کاغذ غیر قابل باور است. موتورهای آن ۱.۴ مگاوات برق تولید می‌کنند. یعنی معادل ۱۹۱۴ اسب بخار و ۲۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور! منشاء این نیرو و گشتاور فوق‌العاده هم از یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی است.

این خودرو فقط در ۱.۷۴ ثانیه از ۰ تا صد کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد. رکورد پیمایش مسیر ۴۰۰ متر هم برای این هایپرکار الکتریکی فقط ۸.۲۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۴۱۲ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

ریمک نورا

این دستاورد قابل توجهی برای جشن‌ گرفتن کمپانی ریمک است. اما سریع‌ترین خودروی تولیدی در نوربرگ‌رینگ Mercedes-AMG One است که در نوامبر ۲۰۲۲ زمانی برابر با ۶:۳۵:۱۸۳ را ثبت کرد.

جالب است که هایپرکار الکتریکی چینی Nio EP9 هم در سال ۲۰۱۷ زمانی برابر با ۶:۴۵:۹۰ ثبت کرد که در آن زمان سریع‌تر از هر خودروی تولیدی دیگری بود. اما مشخص نیست که این زمان آیا به عنوان یک رکورد رسمی در نظر گرفته‌شد یا خیر.

دلیل رنگ‌آمیزی خاص ریمک نورا در زمان ثبت رکورد

لازم به ذکر است که این رکورد ریمک نورا همزمان با معرفی Nevera Time Attack توسط ریماک در جشنواره The Quail در هفته ماشین‌های مونتری در کالیفرنیا افتاد.

تولید این نسخه ویژه تنها به ۱۲ مدل محدود خواهد شد و بر اساس ثبت رکوردهای متعدد نورا در امسال، از جمله ثبت رکورد در جشنواره سرعت گودوود، به نام “Nevera Time Attack” نامگذاری شده‌است.

ریمک می‌گوید که رنگ Time Attack Squadron Black نورا و خطوط مسابقه‌ای Lightning Green الهام گرفته‌ از پدیده‌ای هواشناسی است که پس از یک طوفان اتفاق می‌افتد که ذرات یونیزه در هوا، باریکه‌هایی از رنگ سبز شفاف به آسمان اضافه می‌کنند.

Mate Rimac مدیرعامل ریمک پشت فرمان BMW سری سه خود که توسط او به صورت برقی ساخته‌شد.

این رنگ همچنین الهام گرفته از BMW سری ۳ برقی مدیرعامل ریمک است که نخستین خودرو برقی ساخته شده توسط او در سال ۱۹۸۴ بود.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز AMG GT جدید با ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد

کوییک S سایپا بررسی شد / خالی‌بند و کم توان!

باز شدن سامانه یکپارچه خودرو تکذیب شد

لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور چه مشخصاتی دارد؟ / بررسی تخصصی و تصاویر




1 دیدگاه

  1. سلام و احترام
    ما متقاضیان خودرو های کوییک gx و gxr حدود یکسال است که در طرح پیش فروش سایپا این دو خودرو رو پیش خرید کرده ایم ضمن اینکه این دو خودرو در طرح جایگزین یکپارچه اول و یکپارچه دوم نیز حضور داشته است کم ترین حق مشتری دانستن قیمت این دو مدل خودرو است؛با توجه به اینکه موعد اولین دعوتنامه شهریور است لطفا اقدامی کنید که هرچه سریعتر قیمت مشخص شود و مشتری تکلیفش روشن شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط