خودروهای هیبریدی و برقی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت رونمایی شدند

از دست ندهید

امروز در حاشیه هیات دولت از خودروهای هیبریدی و برقی آینده بازار خودرو ایران رونمایی شد. در جریان بازدید رئیس جمهور از خودورهای برقی و هیبریدی آینده مشخص شد که برخی از این خودروها قرار است به عنوان تاکسی به بازار وارد شوند.

از خودروهایی که هیئت دولت از آنها بازدید کردند می‌توان به داچیا اسپرینگ، اسکای‌ول ET5 کرمان موتور و لاماری ایما هیبریدی آرین پارس موتور اشاره کرد. این خودروها درکنار جک J4 برقی مپنا و کرمان موتور، Sehol E10X کرمان موتور و تارا برقی ایران خودرو اشاره کرد.

این احتمال وجود دارد که سدان‌های برقی ایران خودرو و کرمان موتور به عنوان تاکسی‌های پاک به بازار وارد شوند. البته هنوز خبری رسمی درباره تاکسی‌های جدید برقی ایرانی منتشر نشده‌است.

مشخصات کلی خودروهای هیبریدی و برقی آینده بازار

Sehol E10X که در برخی بازارها به نام جک E-JS1 نیز به فروش می‌رسد، یک میکرو کار چینی است. این خودرو، شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر ۵/۵ ثانیه‌ای دارد. E10X همچنین می‌تواند عقربه کیلومتر شمار خود را در نهایت به رقم ۱۰۲ کیلومتر در ساعت برساند. خودرو برقی Sehol E10X قرار است از سوی کرمان موتور به بازار کشور عرضه شود.

اسکای ول ET5 شرکت نوین ماهان (نبکا – زیر مجموعه کرمان موتور) هم یک کراس اوور برقی با پیمایش ۵۲۰ کیلومتری است. این خودرو که در ترکیه نیز به فروش می‌رسد، ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) قدرت دارد. گشتاور موتور الکتریکی این خودرو برقی هم به ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. جالب است بدانیم که اسکای ول ET5 فقط یک ستاره ایمنی دارد!

جک J4 برقی گروه مپنا و کرمان موتور از نمونه های چینی این خودرو قدرتمند تر است. این خودرو هنوز در مرحله تست و بررسی قرار دارد. J4 برقی از یک موتور الکتریکی ۴۱ کیلووات ساعتی استفاده می کند. این قوای محرکه برقی براساس آنچه مپنا می گوید قادر است ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور الکتریکی نیز به ۲۸۰ نیوتن متر می رسد. تمامی قدرت موتور الکتریکی این خودرو نیز به چرخ های جلو منتقل می شود.

داچیا اسپرینگ از یک باتری ۲۷.۴ کیلوواتی استفاده می‌کند که ۴۵ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور موتور الکتریکی این کراس اوور کوچک هم به ۱۲۵ نیوتن متر می‌رسد. این محصول داچیا هم فقط یک ستاره ایمنی در کارنامه خود دارد!

هنوز اطلاعاتی درباره تارا برقی و لاماری ایما هیبریدی به طور رسمی منتشر نشده‌است. نکته مهم این است که بسیاری از خودروهایی که در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز رونمایی شدند، ایمنی کافی در تصادفات را ندارند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم جدید شورای رقابت چه تأثیری بر قیمت خودروهای بازار خواهد داشت؟

زمان اجرای مصوبات قیمت خودروهای مونتاژی و غیر مونتاژی اعلام شد

پیش‌بینی آینده بازار خودرو ایران از نگاه مدیرعامل سایپا / چرا قیمت‌ خودرو تغییر می‌کند؟

شروع بحران در صنعت خودرو / قطع تأمین مستقیم ارز صنایع از سوی بانک مرکزی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط