سری ۶ گرن‌توریسمو به پایان راه خود در خط تولید BMW رسید

از دست ندهید

ب‌ام‌و رسماً تایید کرد که تولید سری ۶ گرن‌توریسمو به پایان رسید. Liana Drews، سخنگوی ب‌ام‌و اعلام کرد که طرفداران این محصول وقت زیادی برای خرید آن ندارند. چراکه با فروش نمونه‌های فعلی، سری ۶ گرن‌توریسمو دیگر تولید نخواهد شد.

سری ۶ گرن‌توریسمو

بیت‌ران – Liana Drews سخنگوی BMW افزود: «همانطور که می‌دانید، نقش مدل‌های قبلی سری ۶ کوپه، کانورتیبل و گرن‌کوپه اکنون توسط بی‌ام‌و سری ۸ انجام می‌شود. ب‌ام‌و سری ۶ GT (G32) آخرین مدل باقی‌مانده سری ۶ بود و ارتباط نزدیکی به سری ۵ (G30/G31) داشت.

 

با شروع تولید نسل جدید سری ۵ در سال ۲۰۲۳، ب‌‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریسمو از خط تولید خارج شد. با وجود آنکه تولید این خودرو برای همیشه به پایان رسید اما با این حال، برخی از خودروهای تولیدی هنوز به صورت تجاری در دسترس هستند. بنابراین به طرفداران سری ۶ گرن‌توریسمو باید گفت وقت آن است که سریع باشید…»

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریسمو که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، هرگز برای این خودروساز مونیخی محصولی موفق نبود. سری ۶ گرن‌توریسمو هیچ وقت فروش بسیار بالایی نداشت و بیشتر به عنوان خودرو حمل‌و‌نقل در فرودگاه‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس تعجبی ندارد که BMW تصمیم گرفت دیگر این محصول در خط تولید نباشد.

براساس گزارش BimmerToday، سری ۶ گرن‌توریسمو مدل ۲۰۲۴ هیچ وقت به بازار نمی‌آید. این بدان معناست که BMW فقط تصمیم دارد نمونه‌های تولیدی این خودرو در خط تولید را کامل و به فروش برساند. پس از این اتفاق، سری ۶ ب‌ام‌و حداقل برای مدتی، بازنشسته خواهد شد.

چرا BMW تصمیم به حذف سری ۶ گرن‌توریسمو از خط تولید گرفت؟

سری ۶ گرن‌توریسمو

پاسخ این پرسش بسیار ساده است. فقط ۵۰۹ دستگاه از سری ۶ گرن‌توریسمو در سال گذشته میلادی در آلمان به فروش رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که فروش هر ماه سری ۵ در سال گذشته چهار رقمی بود!

حتی در اواسط سال ۲۰۲۳ ب‌ام‌و فقط ۲۳۷ دستگاه ۶ گرن‌توریسمو به مشتریان خود تحویل داد. فراموش نکنیم که سری ۵ و ۶ گرن‌توریسمو از پلتفرم یکسانی بهره‌مند هستند.

پس آینده سری ۶ چه خواهد شد؟ باید گفت که در حال حاضر هیچ چیز رسمی نیست. اما با این حال شایعاتی وجود دارد که احتمالاً BMW راه مرسدس بنز را در تولید مدل CLE دنبال خواهد کرد. یعنی نسخه‌های کانورتیبل سری ۴ و سری ۸ می‌توانند به یک مدل کابریولت با نام سری ۶ به تولید برسند.

بیشتر بخوانید:

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ رسماً معرفی شد / تصاویر و مشخصات فنی

بازار خودروهای چینی در حال فروپاشی / روند کاهش قیمت چینی‌ها استارت خورد

طرح تبدیل محصولات ایران‌خودرو مشخص شد / ویژه مرداد ۱۴۰۲

ترخیص خودرو در بنادر هرمزگان شروع شد / این محصولات کیا، هیوندای ترخیص شدند

آیین‌نامه واردات خودروی ایثارگران تصویب شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط