شاهین پلاس سایپا فعلاً به بازار خودرو ایران نمی‌آید / اولویت با روس‌هاست

از دست ندهید

شاهین پلاس سایپا هم اکنون با موتور ۱۶ سوپاپه در خط تولید این گروه خودروسازی در حال تولید در تیراژ بالا است. اما این خودروها قرار نیست در بازار خودرو ایران به دست ما برسند. چرا که مشتریان روسی در اولویت هستند.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: شاهین پلاس سایپا فروردین ماه امسال رونمایی شد و در جریان این رونمایی، سایپا اعلام کرد این محصول تا تابستان به فروش خواهد رسید.

اما به نظر نمی‌رسد که این سدان سایپا را به زودی در خیابان‌های ایران مشاهده کنیم. چرا که براساس اطلاعات منابع آگاه به بیت‌ران، سایپا هم اکنون با تیراژ بیش از ۳/۰۰۰ دستگاه مشغول تولید شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپه است. چرا که این خودروساز داخلی باید تعهدات خود را در بازار خودرو روسیه ایفا کند.

براساس اطلاعات منابع روسی، سایپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۲۰ نمایندگی فروش در روسیه افتتاح کند. گارانتی محصولات این گروه خودروسازی در روسیه هم ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

شاهین پلاس سایپا قرار است با موتور ME16 به دست مشتریانش برسد. موتور این محصول سایپا چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه است که ۱.۶ لیتر حجم دارد. این قوای محرکه که فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها را دارد توانست استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کند.

موتور جدید شاهین‌ پلاس سایپا با پمپ روغن و دینام جدید حالا ۱۱۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن نیز به ۱۴۷ نیوتن‌متر رسید که در دور ۴۲۰۰ از تمام پتانسیل آن می‌توان استفاده کرد.

سایپا برنامه دارد که این موتور را با گیربکس ۵ سرعته دستی به مشتری ایرانی به‌فروشد. این گیربکس توسط آیسین مهندسی شد و با کد ۵F18 شناخته‌می‌شود.

البته سایپا اعلام کرد که نسخه اتوماتیک شاهین‌ پلاس هم به‌زودی وارد بازار می‌شود. شاهین پلاس اتوماتیک نیز از گیربکس ۶ سرعته‌ای بهره می‌برد که ساخت DAE چین است.

بیشتر بخوانید:

هیوندای Ioniq 5 N با ۶۴۱ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / نخستین خودرو برقی N هیوندای

قیمت کادیلا پارس خودرو چقدر محاسبه خواهد شد؟

جوابیه گروه خودروسازی سایپا در خصوص وضعیت تولید موتور ME16

اختلاف قیمت دنا پلاس با مردم محاسبه می‌شود / شورای رقابت دست‌به‌کار شد

موتور سه سیلندر تیوان چرا تولید نشد؟ / بودجه میلیاردی به کجا رفت؟

قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ / قیمت‌گذاری سهند در مراحل پایانی

نیسان زامیاد به کنیا می‌رود / نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد




14 دیدگاه

  1. دمتون گرم که به فکر روسیه هستین اول به دست روسیه برسه اونهم با سه سال گارانتی ۱۰۰ کیلومتر نوع پلاس بامهوتور تیوفایو اسپورت روسیه بعد سه سال اسقاطی می‌کن تازه برای اونا این پولی نیست حالا برای خود ماقرعه کشی یکپارچه شد ده پارچه ۱۰۰ میلیون بلوکه سه روز فرصت داری تکمیل وجه کنی اونم بعد دوسال بهت تحویل میدن حق فروش نداری اگه بفروشی نصفش مالیات قیمتش و نوع خودرو نامشخص هروز کیفیت اشغال تر خیلی جای تاسف

  2. مردمان خودتون را ول کنین بدین به روسیه من نمی‌فهمم واقعا شما خودروی دست دوم برای کمبود وارد میکنین بعد خودروی ساخت داخل رو صادر میکنین معلوم هست دارین چیکار میکنین این پازل ناقص خنده دارو کی میچینه

    • وقتی میتونی خیلی گرون تر از داخل بفروشی به روس ها چرا بفروشی به داخل که مجبور باشی ارزون بفروشی

    • وقتی روی محصول یک کارخانه قیمت دستوری می ذارن و میگن باید ارزون بفروشی اون هم طبیعتا جنسش رو میده به خارجی ها که پول بیشتری بابتش می دن. البته مردم ما انتظار دارند در سال ۱۴۰۲ شاهین اتوماتیک رو به قیمت ۱۰۰ میلیون بخرند خب جور در نماید. در ضمن تا جایی که می دونم از نظر مردم و دلال ها، خودرو های ایرانی اصلا خوب نیستند و همشون همیشه آشغال و خیلی بی کیفیت و لگن و آفتابه هستند. چرا ناراحتید از صادرات لگن و آفتابه؟

  3. بدینش روس ها سوار بشن ، ما ایرانی ها که واسه شماها اجنبی حساب میشیم، گور بابای ملت راحت باشید

  4. موتوری که مگا موتور داره تولید میکنه یا بهتر بگم مونتاژ در واقع موتور لوگان یا همون ال ۹۰ هست که شرکت لادا روسیه قبل از جنگ اکراین خط تولید این موتور رو از رنو فرانسه خریدا ی کرده و با توجه به سرمای شدید
    روسیه قسمت‌هایی از این موتور رو شرکت لادا تغییر داده و باتوجه به قرار دادشرکت سایپا با شرکت لادای روسیه قرار شده که این موتور در ایران مونتاژ بشه و بر روی شاهین نصب بشه و شاهین با این موتور به روسیه صادر بشه اصل ماجرای اولویت صادرات به روسیه این موضوع هست

  5. سریعتر تیراژ ببرید بالا دوستان روس شماها ناراحت نشوند چون باید مردم روسیه از پوتین راضی باشند و همچنین مشکل ایران در مورد خودرو پیدا نکنند مردم ایران چیه مگر ما هموطن اینها هستیم روس‌ها هموطن محسوب میشند

  6. بدینش تا روس ها بهتر بگن خلیج عربی و از ادعای جدایی جزایر سه گانه به نفع امارات دفاع کنن
    دست خوش

  7. این سایت بیت ران کلا معلوم نیست با خودش چند چند هست.
    همین چند روز پیش یه خبر کار کردن که شاهین پلاس به علت عدم تحویل بلوک سیلندر از طرف ایران خودرو به سایپا تولید نمی شود . و به فاصله چند روز اعلام کردن که سایپا جوابیه داده که ما خودمون تقریبا همه چیز شاهین پلاس رو تولید می کنیم.
    اگر این جوابیه دادن سایپا درست باشه که من شک دارم و احتمالا بیش یک بازی رسانه ای توسط بیت ران نباشه،
    بازهم نشون میده بیت ران مجموعه ای به. شدت غیر حرفه هست.

    • درود
      محمد فتح‌اللهی هستم. دبیر رسانه خبری بیت‌ران

      پیش از هر چیز از شما ممنونیم که اخبار این رسانه خبری را دنبال می‌کنید. در مورد خبر موتور شاهین پلاس منابع ایران خودرو اعلام کردند که توافقی برای تأمین قطعه با سایپا وجود ندارد. اما سایپا (برای روشن‌شدن این موضوع) در پاسخ به خبر منتشر شده توسط بیت‌ران اعلام کرد که این گروه خودروسازی، خود با تأمین‌کنندگان قطعه موتور ME16 وارد مذاکره شد و ایران خودرو در این میان نقشی ندارد.

      تلاش ما این است که به شدت غیر حرفه‌ای نباشیم.

      ارادتمند.

  8. سایپا بهتر بود اول در بازار ایران این خودرو را ارزیابی و بعد رفع مشکلات به روسیه صادر می کرد. شاهین های مدل G
    پس از چندین بار فراخوان تازه رفع اشکال شده است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مدیران خودرو فراخوان داد؛ احتیاط چری نزدیک می‌‌شود

پس از بیش از یک هفته پیگیری مستمر و مجدانه بیت ران و برخی رسانه‌ها، سرانجام شرکت مدیران خودرو...

پست‌های مرتبط