خودروهای گذر موقت تسهیلات جدید گرفتند / ۵ ماه تردد برای یک خودرو گذر موقت

از دست ندهید

گمرک ایران در بخشنامه‌ مهمی تسهیلات جدید گمرک برای ورود خودروهای گذر موقت سواری به کشور را اعلام کرد. این اقدام موجب شفافیت و انحصارزدایی می شود.

بیت‌ران – بخشنامه جدید گمرک با هدف حمایت از گردشگران و سرمایه گذاران خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، مسافران غیر مقیم ایران و ساکنان مناطق آزاد به گمرکات کشور ابلاغ شد. بر این اساس، تسهیلات جدیدی برای ورود خودروهای گذر موقت سواری گردشگران و سرمایه گذاران خارجی ارائه خواهد شد.

طبق این بخشنامه متقاضیان مشمول این تسهیلات می‌توانند به مدت پنج ماه خودروی سواری را به شیوه ورود موقت (خودروهای گذر موقت) وارد کشور کنند. پیش از این مدت زمان قانونی فقط دو ماه بود. در صورت امکان و موافقت گمرک، سه ماه دیگر نیز تمدید می‌شد.

اما با تعیین سقف زمان قانونی تعیین شده‌از ابتدا ضمن از بین رفتن حاشیه فساد احتمالی، هم اکنون متقاضیان در بدو ورود به کشور می‌توانند از تسهیلات ۵ ماهه ورود خودروهای گذر موقت به کشور استفاده کنند. همچنین با ابلاغ این بخشنامه محدودیت کشورها نیز که قبلاً شامل کشورهای خاصی می‌شد، برداشته شد.

جزئیات بخشنامه جدید گمرک درباره خودروهای گذر موقت
خودروهای گذر موقت
عکس: پیمان جهانی

بر اساس بخشنامه اعلامی، در راستای تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور، حمایت از صنعت گردشگری، تمرکز زدایی، تسهیل در تشریفات گمرک و صرفه جویی در وقت خدمت گیرندگان گمرک، اختیارات صدور مجوز ورود موقت تردد و یا تمدید مهلت تردد خودروهای گذر موقت تحت صحابت پروانه گمرکی، کارنه دو پاساژ تریپتیک و دیپتیک، با رعایت کامل مفاد مندرجات مواد ۵۰ و ۷۸ قانون امور گمرکی و ۷۲، ۸۰، ۱۴۲ و ۱۴۴ آئین نامه اجرایی به شرح جدول پیوست جهت اقدام به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه ذکر شد، مهلت‌های قانونی اعطایی به خودروهای گذر موقت غیر قابل تمدید خواهد بود. این امر از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شاهین پلاس سایپا فعلاً به بازار خودرو ایران نمی‌آید / اولویت با روس‌هاست

هیوندای Ioniq 5 N با ۶۴۱ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / نخستین خودرو برقی N هیوندای

قیمت کادیلا پارس خودرو چقدر محاسبه خواهد شد؟

جوابیه گروه خودروسازی سایپا در خصوص وضعیت تولید موتور ME16

اختلاف قیمت دنا پلاس با مردم محاسبه می‌شود / شورای رقابت دست‌به‌کار شد

موتور سه سیلندر تیوان چرا تولید نشد؟ / بودجه میلیاردی به کجا رفت؟

قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ / قیمت‌گذاری سهند در مراحل پایانی

نیسان زامیاد به کنیا می‌رود / نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط