تارا V1 پلاس با گیربکس جدید تولید می‌شود / معرفی تیپ‌های تارا ایران خودرو

از دست ندهید

تارا V1 پلاس تیپ جدیدی از سدان پرچمدار ایران خودرو است که با گیربکس ۶ سرعته دستی تولید خواهد شد. امکانات این تیپ در مقایسه با تیپ V1 بیشتر شد تا در کنار پاس‌کردن برخی استانداردها، با آپشن‌های بیشتری به دست متقاضیان برسد. تارا V1 پلاس احتمالاً جایگزین تیپ V1 در خط تولید ایران خودرو می‌شود.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: تارا اکنون در ۴ تیپ مختلف اما با یک نوع قوای محرکه توسط ایران خودرو به فروش می‌رسد. از لحاظ سطح آپشن‌ها هم تیپ V1 کمترین و تیپ V4 بیشترین سطح امکانات رفاهی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

اما ایران خودرو قصد دارد نسخه لوآپشن این سدان را با برخی تغییرات تولید و به فروش برساند. همانطور که می‌دانیم، تارا V1 با امکاناتی مانند گیربکس ۵ سرعته دستی، رینگ ۱۵ اینچی فولادی، تریم پارچه‌ای، فرمان پلاستیکی و کلیدهای بالابر شیشه‌ها که در کنسول میانی قرار دارند تولید می‌شود.

ولی ایران خودرو تصمیم دارد امکانات جدیدی به تیپ پایه تارا اضافه کند. منابع آگاه اعلام کردند که این تیپ به عنوان تارا V1 پلاس تولید خواهد شد که مهمترین اتفاق در آن، وجود گیربکس ۶ سرعته دستی است.

 

ترکیب گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور TU5 پلاس ۱۱۳ اسب‌بخاری با گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را پیش‌تر در رانا پلاس پانوراما مشاهده کردیم. حال این ساختار را از این پس در دنا V1 پلاس هم تجربه خواهیم کرد.

تغییرات تارا V1 پلاس در مقایسه با تیپ V1

تارا V1 پلاس

از همین ابتدا باید بدانیم که قرار نیست سطح امکانات رفاهی تارا V1 پلاس مانند تیپ V3 باشد. پس همچنان تیپ V1 پلاس پایه‌ترین نسخه این سدان ایران خودرو به شمار می‌رود.

در تیپ V1 پلاس تارا از این پس علاوه بر گیربکس ۶ سرعته دستی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی عقب، گرافیک جدید برای چراغ‌های عقب، کنسول وسط، انتقال محل دکمه‌های بالابر شیشه‌ها از وسط به روی درب‌ها، رو دری‌های جدید، زیر آرنجی سرنشینان عقب، سنسور نور و باران و آنتن کوسه‌ای را خواهیم دید.

اما این تیپ همچنان بدون سانروف، دکمه استارت، سامانه ورود بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی و آیینه‌های برقی تولید و به فروش خواهد رسید.

 

این تیپ جدید مثل نسخه V1 با دو ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد سرقت، سنسورهای عقب، TPMS، کروز کنترل، فرمان برقی، آیینه‌های تنظیم‌شونده، تهویه الکترونیکی و نمایشگر ۷ اینچی به دست متقاضیان می‌رسد.

تفاوت‌های تیپ‌های تارا ایران خودرو

در جدول زیر می‌توانید تفاوت‌های تیپ‌های تارا را به آسانی مشاهده کنید. همانطور که عنوان شد، برخی از تجهیزات و امکانات تارا تیپ V1 پلاس قرار است در تیپ V1 حضور داشته باشند.

از همین رو، در جدول زیر امکاناتی که در آینده بر روی تارا تیپ V1 پلاس مشاهده خواهیم کرد را در کنار امکانات قبلی می‌توان تماشا کرد.

مشخصات تیپ V1 تیپ V2 تیپ V3 تیپ V4
موتور TU5P TU5P TU5P TU5P
حجم موتور (لیتر) ۱.۶ ۱.۶ ۱.۶ ۱.۶
قدرت (اسب‌بخار) ۱۱۳ در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۳ در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۳ در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۳ در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک
فرمان کمکی برقی
ترمز دیسکی جلو و عقب
ابعاد رینگ‌ها ۱۵ اینچی فولادی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۵ اینچی فولادی ۱۶ اینچی آلومینیومی
گریل جلو خطی شبکه‌ای خطی شبکه‌ای
گرافیک جدید چراغ عقب ✖ (در V1 پلاس)
سانروف
سنسور TPMS
نمایشگر لمسی ۷ اینچی ۷ اینچی ۷ اینچی ۷ اینچی
سنسور پارک عقب
دوربین عقب ✖ (در V1 پلاس)
تعداد ایربگ‌ها ۲ ۴ ۲ ۴
صندلی راننده دستی کفی دستی / پشتی و تنظیم ارتفاع برقی دستی برقی
صندلی شاگرد دستی کفی دستی / پشتی برقی دستی برقی
گرمکن صندلی‌های جلو
تریم صندلی پارچه‌ای چرم و پارچه پارچه‌ای چرم و پارچه
روکش چرمی فرمان
سنسور نور
سنسور باران
زیر آرنجی جلو
زیر آرنجی عقب ✖ (در V1 پلاس)
دکمه‌های شیشه بالابر کنسول میانی (در V1 پلاس روی درب‌ها) کنسول میانی روی درب‌ها روی درب‌ها
شیشه‌های دودی عقب ✖ (در V1 پلاس)
آنتن کوسه‌ای ✖ (در V1 پلاس)
سامانه کنترل پایداری
سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
آینه‌های تاشو برقی
استارت دکمه‌ای
دیزاین کروم دور شیشه‌ها
دستگیره کرومی
سنسور پا برای درب صندوق
چراغ خوشامدگویی زیر درب‌های جلو
کروز کنترل و محدودکننده سرعت

بررسی جدول زیر به ما نشان می‌دهد که برخی کمبودها در تیپ‌های مختلف این خودرو وجود دارند. برای مثال، خریداران تارا تیپ V3 گریل جلو کاملاً مشابهی با تارا تیپ V1 دارند.

این در حالی است که شما به عنوان خریدار این خودرو، مبلغ بالاتری برای تملک آن هزینه کردید و قطعاً تمایل ندارید شمایلی مانند نسخه‌ ارزان تارا داشته باشد.

لازم به ذکر است که فعلاً تیپ‌های V3 و V4 تارا در خطوط تولید ایران خودرو حضور ندارند. احتمالاً این نسخه‌ها با قوای محرکه جدید و تغییرات در برخی آپشن‌ها مجدداً به خط تولید باز می‌گردند.

 

بیشتر بخوانید:

ری را ایران خودرو با اسم جدیدی به بازار می‌آید / ماجرای تغییر نام خودروهای جدید

ممنوعیت واردات خودرو سواری بالای ۴۰ هزار دلار ابطال شد

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟

پژو ۲۰۷ دستی پاناروما به‌همراه ۵ محصول ایران‌ خودرو، دیگر تولید نمی‌شوند

ب‌ام‌و XM در تلاش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند




11 دیدگاه

  1. هرروز آپشن های مسخره روی خودروها، بالا و پایین میکنن، خب از همون اول درست تولید کنین،یا تا وقتی پروژه ها نهایی نشدن اخبارشو بیرون ندین مردم رو سردرگم میکنین.

    • واقعا جای تاسف داره یا تولید کن با یه مدل کامل و پولشو بگیر یا آنقدر مدل سازی نکن. مردم گمراه میکنید و داخل بازار هم دلال بازی شدید ایجاد میکنید بخاطر یه آنتن قیمتهارو بالا پایین می‌کنند دلال‌ها

    • اینه های جانبی هم که برقی نیست،اینهمه افزایش قیمت قیمت برا چیه ،جای دکمه های بالابر و جابه جا کردن و شیشه ها رو دودی کردن هم شد آپشن؟بابت سنسور نور و باران هم که قبلا افزایش قیمت داشته چرا اینجا از سنسور نور و باران گفته ،فقط شش سرعته شده و دوربین دنده عقب داره خدا رو خوش میاد اینهمه افزایش قیمت؟خوب رینگ الومینیومی میزاشتین و آینه های بغل رو هم برقی میکردین اونموقع منصفانه بود

  2. مردم رو با تبلیغات دروغی که میخواهیم تارا رو با ورژن وی ۳ ارائه کنیم گول میزنن بعدش به صورت قطره چکانی آپشنای مزخرف بهش اضافه میکنن تا پول بیشتری بگیرن. آخه کلاه بردارا اختلاف وی ۱ با وی ۳ چقدره که وی ۱ پلاس زدین؟

    • حداقل رو v4 صندق عقب برقی و پرده برقی سانروف و رادار خطوط و رادار نقطه کور.ودوربین ۳۶۰درجه بزارن. رو v3 هم. رادار نقطه کور بزارن بزارن که. یک فرق جدی داشته باشن

  3. واقعا تارا v1 یکی از یتیم ترسن و بی آپشن ترین های ایرانخودروست با این قیمت.باید سریعتر نسخه پلاس و v3 وارد بازار بشه.خواهشمندم بیتران پیگیری کنه تاریخ عرضه شونو
    تشکر

  4. به نظرم نداشتن آینه برقی در تیپ پائین تارا رو اشتباه نوشتید. احتمالاً منظورتون آینه تاشو برقی هست. ضمناً خواهشمندم به جای گریل از واژه فارسی جلوپنجره که همه فهم تر هم هست استفاده کنید

  5. ضمناً یه سری تجهیزات مثل زیرآرنجی رو نوشتید که در نمونه پلاس موجود خواهد بود اما در جدول اشاره ای نشده است

  6. یه دی لایت اضافه میکنن، یازده میلیون میبرن بالا ، خدا رحم کنه یه آپشن اضافه کنن ، احتمالا برا هر آپشن صد میلیون قیمت بالا میره . یه عده که اصلا براشون پول مهم نیست وگرنه این شرکتها تا حالا دهها بار ورشکست شده بودن . هر اشغالی رو با هر قیمتی میخرن.

  7. سلام ممکنه کد کلاس وی ۱ و وی ۱ پلاس رو بفرمایید ؟! الان وی ۱ داریم که کد کلاسش ۳۲۲۰۱ هست و یه وی ۱ داریم که کد کلاسش ۳۲۲۰۷ هست ، الان وی ۱ پلاس کد دیگه ای داره یا همون ۳۲۲۰۷ هست؟

  8. سلام ممکنه کد کلاس وی ۱ و وی ۱ پلاس رو بفرمایید ؟! الان وی ۱ داریم که کد کلاسش ۳۲۲۰۱ هست و یه وی ۱ داریم که کد کلاسش ۳۲۲۰۷ هست ، الان وی ۱ پلاس کد دیگه ای داره یا همون ۳۲۲۰۷ هست؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط