ب‌ام‌و XM در تلاش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند

از دست ندهید

ب‌ام‌و XM به عنوان سریعترین SUV ب‌ام‌و قصد شکستن‌رکورد لامبورگینی Urus در رقابت‌های Pikes Peak را داشت. اما این تلاش به ناکامی انجامید و این خودرو با تصادفی سنگین از رکوردشکنی باز ماند.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: چگونه باید یک SUV فوق سریع را به‌فروش برسانید؟ اگر سابقه شما در خودروسازی به اندازه BMW خوب باشد، کارتان بسیار راحت است. کافیست چند رکورد به‌یادماندنی از خود بجا بگذارید تا همه محصول شما را به عنوان یک پرچم‌دار بشناسند.

خودروسازان بسیاری در جهان علاقه به شکستن‌رکوردهای مختلف دارند. به همین دلیل است که تلاش‌های بسیاری از خودروسازان را در پیست‌هایی مانند نوربرگ‌رینگ Nordschleife می‌بینیم.

با توجه به سوابق BMW در تولید خودروهای سریع و با هندلینگ بالا، انتظار می‌رفت تا ب‌ام‌و XM در بسیاری از نقاط جهان رکوردهای مختلفی را بشکند. اما اولین تلاش این خودرو در مسابقات Pikes Peak با شکست مواجه شد.

ساعاتی پیش در یک تلاش رسمی برای ثبت رکورد، Matt Mullins راننده BMW کنترل XM را در Pikes Peak از دست داد. به دلیل نامعلومی، Mullins با ب‌ام‌و XM Label Red تصادف شدیدی را تجربه کرد. فیلمی از این تصادف وجود ندارد، اما نتیجه برخورد این خودرو با صخره‌ها و موانع خارج از پیست کاملاً مشخص است.

قطعاً این تصادف اثر تبلیغاتی خوبی برای ب‌ام‌و XM نداشت. اما BMW در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصادف یک حادثه مسابقه‌ای بود. BMW افزود که تلاش برای ثبت رکورد XM در Pikes Peak فعلاً به حالت تعلیق درآمد.

البته ب‌ام‌و XM قرار است در اواخر تابستان تلاش دیگری در این پیست داشته باشد و بتواند رکورد قبلی را بشکند. تا آن زمان فعلاً این لامبورگینی Urus پرفورمانته است که رکورد این پیست را با زمان ۱۰:۳۲.۰۶ در اختیار دارد.

درباره ب‌ام‌و XM Label Red

ب‌ام‌و XM لیبیل قرمز

BMW XM Label Red اولین مدل پلاگین هیبریدی بخش M ب‌ام‌و است. این SUV با قدرت ۷۴۸ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، برترین مدل سری XM است.

زیر درب موتور XM یک موتور هشت سیلندر با کد S68B44 قرار دارد و از یک موتور الکتریکی قدرت اضافی را دریافت می‌کند. Label Red در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با پکیج M Drivers، رسیدن‌به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برای آن امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

تویوتا C-HR جدید با ۲۲۳ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / بررسی خودرو خاص تویوتا

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید / بررسی فیس‌لیفت جک S5

نمایشگاه خودرو ۱۴۰۲ تهران لغو شد + تقویم نمایشگاه در سایر شهرها

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه تیر ۱۴۰۲ اعلام شد

لیست آپشن‌های اجباری اعلام شد / ۷ آپشن جدید برای خودروهای ایرانی

لیست قیمت ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۲ اعلام شد / فهرست قیمت ۲۸ محصول




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

عمر مفید کاتالیزور خودروهای صفر کیلومتر/ نتیجه حذف آن چیست؟

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران عمر مفید کاتالیزور خودروهای صفر کیلومتر با توجه به کیفیت پایین...

پست‌های مرتبط