پژو ۲۰۷ دستی پاناروما به‌همراه ۵ محصول ایران‌ خودرو، دیگر تولید نمی‌شوند

از دست ندهید

پژو ۲۰۷ دستی پاناروما در کنار محصولاتی مانند دنا، رانا، رانا با گیربکس ۶ سرعته و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز دیگر در سبد تولید ایران‌خودرو قرار ندارند. با انتشار آمار تولید محصولات ایران‌خودرو و سایپا می‌توان دریافت که تولید برخی از محصولات قدیمی در این دو خودروساز متوقف شدند.

بیت‌ران – تولید خودروهای ساینا دستی S۲۳۲ M، پژو ۲۰۷ دستی پاناروما، دنا، رانا، رانا با گیربکس ۶ سرعته و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز متوقف شد.

بررسی آمار تجمعی وزارت صمت از تولید خودرو طی بهار امسال نشان می‌دهد که تولید برخی از محصولات ایران خودرو و سایپا متوقف شدند.

علاوه بر خودروهایی که ذکر شد، پژو پارس معمولی نیز دیگر در سایت تهران تولید نمی‌شود. اما سایت‌های مازندران، خراسان و کرمانشاه ایران خودرو، این خودرو را همچنان در خط تولید دارند. جالب اینجاست که از خودروی سورن XU7P نیز فقط ۵ دستگاه و سورن پلاس XU7P هم تنها ۳ دستگاه تولید شد.

در گروه خودروسازی سایپا هم ساینا دستی با کد S232 از خط تولید کنار رفت. بررسی تولید تجمعی این خودروساز نشان می‌دهد که تولید این خودرو کاملاً متوقف شد. نکته قابل توجه آنکه از خودروی جدید اطلس و سهند به ترتیب ۱۶ و ۱۵ دستگاه تولید شد.

به غیر از خودروهایی که تولید آنها متوقف شد، نکات دیگری نیز در این لیست به چشم می‌خورد. برای مثال می‌توان مشاهده کرد که ایران خودرو از شاسی بلند ریرا، ۵ دستگاه در خرداد ماه تولید کرد.

۲۹۳ دستگاه از کراس‌اوور هایما ۸S هم توسط ایران خودرو تولید شد. هایما چین هم در همان ماه ۹۶۴ دستگاه ۸S را تحویل مشتریان چینی داد.

آمار تولید خودروهای سواری در ایران خودرو و سایپا

بیشتر بخوانید:

ب‌ام‌و XM در تلاش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند

تویوتا C-HR جدید با ۲۲۳ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / بررسی خودرو خاص تویوتا

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید / بررسی فیس‌لیفت جک S5




3 دیدگاه

    • درود
      حق با شماست. اما متاسفانه ایران خودرو در بسیاری از موارد این خودرو را با نام پاناروما معرفی کرد. به همین دلیل بسیاری از رسانه‌ها از جمله بیت‌ران مجبورند برای حفظ الگوریتم از «پاناروما» استفاده کنند.

      • دوست عزیز ایران خودرو هیچ وقت از این لفظ استفاده نکرده است. عامه مردم و نمایشگاه داران به خاطر شباهت دو سیلاب ابتدائی این واژه با واژه های پاناسونیک و پانامرا، این لفظ را به اشتباه ابداع کرده اند، ضمن این که یکی از رسالت های رسانه، درست نویسی و آموزش است نه دنباله روی.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط