قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟

از دست ندهید

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا به ترتیب ۱۹ و بیش از ۱۵ هزار دلار است. این خبر را مدیر عامل سایپا به‌طور رسمی اعلام کرد. تیموری اشاره کرد که نفوذ برخی کمپانی‌های خارجی در بعضی از ارکان‌ها بسیار زیاد است. بطوریکه هر روز شرکت‌های داخلی زمینگیرتر می‌شوند تا وارد اقتصاد جهانی نشوند.

بیت‌ران – محمد علی تیموری اظهار کرد: «یک ساله قبل تولید سایپا به روزانه ۱۰۵۰ دستگاه رسیده‌بود. ۹۲ درصد آنها هم ناقص بود و به پارکینگ می‌رفت. یعنی ۸۷ هزار خودروی ناقص با متوسط یک سال و نیم کف پارکینگ بود.»

وی افزود: «علاوه بر این شاهد مشکلات کیفیت و نقدینگی هم بودیم. ۱۷ هزار میلیارد تومان پول کف پارکینگ‌ها بود.»

تیموری معتقد است که راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد. او گفت: «باید هزینه‌های خرید را کاهش دهیم. در همین راستا سایپا سال قبل ۲۵۰۰ میلیارد تومان، بدون تغییر منبع کاهش خرید داشت. اقتصاد دنیا رقابتی است و می‌توان با افزایش کیفیت، [کالایی را به] قیمت کمتر خرید.»

شاهین مُرده بود!

این مقام مسئول با اشاره‌ به مسئله کیفیت نیز گفت: «خودرویی مثل شاهین که روی پلتفرم یاریس توسط یک شرکت خارجی با هزینه سایپا طراحی شد، تبدیل به خودرویی که مرده در داخل عرضه می‌کردیم. اما امروز شاهین از مُردگی درآمد، استقبال عمومی از آن بیشتر شد و مردم به خاطر بی‌کیفیتی به نمایندگی‌ها مراجعه نمی‌کنند.»

مدیرعامل سایپا بیان کرد که تولید روزانه سایپا به ۲/۲۲۲ دستگاه رسید. او با اشاره به تهدیدات خارجی و موانع داخلی تولید، تصریح کرد: «نفوذ برخی کمپانی‌های خارجی در برخی ارکان‌ها به قدری زیاد است که هر روز شرکت‌های داخلی را زمینگیر می‌کنند تا وارد اقتصاد جهانی نشوند.»

به بیان این مقام مسئول در حال حاضر هر دستگاه خودروی شاهین ۱۱ هزار دلار درب کارخانه به روسیه فروخته‌‌می‌شود. این خودرو در بازار روسیه نیز به بهای ۱۹ هزار دلار به دست مشتریان می‌رسد.

همچنین خودرو کوئیک به ونزوئلا ۷/۰۰۰ دلار درب کارخانه فروخته‌می‌شود. ۳۰۰۰ دلار به خاطر حمل و نقل و ۴۰۰۰ دلار هم از سوی گمرک دولت ونزوئلا برای این خودرو دریافت می‌شود. در نهایت کوئیک به قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار در بازار ونزوئلا عرضه می‌شود.

وی افزود: «پس به راحتی می‌توانیم این خودروها را در بازارهای جهان عرضه کنیم. به دلار هم پول می‌گیریم. بعد از ۹ سال کمپانی را هم در ونزوئلا راه‌اندازی و برای صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به این کشور قرارداد بستیم.»

بیشتر بخوانید:

پژو ۲۰۷ دستی پاناروما به‌همراه ۵ محصول ایران‌ خودرو، دیگر تولید نمی‌شوند

ب‌ام‌و XM در تلاش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند

تویوتا C-HR جدید با ۲۲۳ اسب‌بخار قدرت معرفی شد / بررسی خودرو خاص تویوتا

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید / بررسی فیس‌لیفت جک S5

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه تیر ۱۴۰۲ اعلام شد

لیست آپشن‌های اجباری اعلام شد / ۷ آپشن جدید برای خودروهای ایرانی




3 دیدگاه

  1. توکه راست میگی ولی اگردروغ بگی اخرالدنگ میشه واضح بگی درونزئولایتان یک کارگریاکارمندباحقوق سه یاچهارماهش یاده سالش یک کوئیک اشقالومیخره

  2. بله اقتصاد مقاومتی یعنی با پول من بدبخت که بزرو پول جمع کردم برم کوییک با چند برابر قیمت بخرک که سودش بره تو جیب ادمهایی مثل میر سلیم بعد من بعد از ۲۵۰۰۰کارکد صفحه کلاج و….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط