وزیر صنعت، معدن و تجارت علی آبادی شد / بیوگرافی

از دست ندهید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عباس علی‌ آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند. در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد مجلس، بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

بیت‌ران – «عباس علی‌ آبادی» با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع، ۲ رأی باطله از ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس، رأی اعتماد گرفت. او به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه گفت: «امیدواریم این وزارتخانه در راستای رشد تولید گام‌های مهمی بردارد.» عباس علی‌ آبادی، (متولد ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. همه او را با مپنا می‌شناسند.

عباس علی آبادی کیست؟

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بود. دکترای خود را نیز از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل دریافت کرد.

علی‌ آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بود. او مدتی هم ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود. البته وی بیشتر ترجیح داد در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت. او در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌ آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد. از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌ عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال – که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بود – اشاره کرد.

وی در دی ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بود. شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌ آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرد. به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

عباس علی‌ آبادی در جلسه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد و پس از جلسه رأی اعتماد امروز، به عنوان وزیر صمت معرفی شد.

 

بیشتر بخوانید:

پورشه Mission X با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

قیمت دنا جوانان توسط ایران خودرو اعلام شد / لیست قیمت جدید تیر ۱۴۰۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بی سر و صدا با خط تولید خداحافظی کرد

تعرفه واردات خودروهای سواری به ۱۷۱ درصد رسید / میزان‌نامه جدید خودروهای بنزینی

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط تولید + تست موتور خودرو جدید ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط