تصاویر سهند پارس خودرو رسماً منتشر شد / گالری عکس‌های سهند

از دست ندهید

تصاویر سهند پارس خودرو ساعاتی پیش به طور رسمی در وبسایت این خودروساز داخلی منتشر شد. سهند جایگاهی بین ساینا S و شاهین در لاین‌آب محصولات سایپا دارد و این سدان قرار است با نشان پارس خودرو به بازار عرضه شود.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: انتشار تصاویر سهند پارس خودرو در وبسایت این خودروساز بدین معناست که دیگر همه چیز برای ورود این خودرو به بازار مهیا است.

فیلم بررسی سهند سایپا در یوتیوب بیت ران پلاس
 

سهند یکی از جدی‌ترین رقبای رانا پلاس ایران خودرو بشمار می‌روند. پیش‌بینی می‌شود فروش سدان جدید پارس خودرو با موتور جدید M15GSI تا کمتر از سه ماه آینده آغاز شود.

سهند پارس خودرو از نظر ابعاد بدنه با ساینا تفاوتی ندارد. فاصله بین دو محور هر دو خودرو ۲۴۱۴ میلیمتر است. اما این احتمال وجود دارد که سهند به دلیل Overhangs طویل‌تر جلو و عقب، طول بیشتری در مقایسه با ساینا داشته باشد.

موتور جدید مگاموتور برای سهند پارس خودرو

سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می‌کند. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می‌شود، ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد.

یکی از مهمترین تفاوت‌های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش‌تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت.

قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است ۹۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به ۱۳۸ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار در دسترس قرار دارد.

این موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپه مگاموتور از بالانسر جدیدی استفاده می‌کند که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. لازم به ذکر است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره‌مند خواهد شد.

این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی در حال تولید است و فعلاً خبری از جعبه‌دنده CVT شش سرعته (تعویض مصنوعی) در سهند خبری نیست.

اما سال قبل سایپا اعلام کرد پس از شروع تولید سهند در پارس خودرو، این خودرو با گیربکس اتوماتیک (CVT) نیز قابل خرید خواهد بود.

امکانات خودرو سهند پارس خودرو

تصاویر سهند پارس خودرو

یکی از مهمترین امکانات سهند پارس خودرو، سامانه BSD یا تشخیص نقاط کور است. این سیستم در ایران بومی سازی شد و احتمالاً تمامی محصولات جدید سایپا از آن بهره‌مند خواهد شد.

سنسور باران، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سانروف برقی، آیینه‌های جانبی برقی با گرمکن، صندلی برقی راننده گرمکن‌دار (سفارشی)، تریم داخلی دو رنگ (سفارشی)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان D کات هیدرولیکی، سنسور کنترل فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، دیلایت و اتولایت، سنسور پارک عقب و تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک از جمله امکانات رفاهی این سدان اقتصادی بشمار می‌روند.

تصاویر سهند پارس خودرو

بیشتر بخوانید:

سهند پارس خودرو در خط تولید دیده شد / تصاویر اختصاصی و بررسی فنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت علی آبادی شد / بیوگرافی

قیمت دنا جوانان توسط ایران خودرو اعلام شد / لیست قیمت جدید تیر ۱۴۰۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بی سر و صدا با خط تولید خداحافظی کرد

تعرفه واردات خودروهای سواری به ۱۷۱ درصد رسید / میزان‌نامه جدید خودروهای بنزینی

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید




4 دیدگاه

  1. از نظر طراحی بدنه بروز رسانی شده ولی از نمای کناری همون ساینا اس باقی مونده
    بهترین تغییر در قسمت کاپوت اتفاق افتاده چون کاپوت ساینا و کوییک طراحی بدی داشت و با نوک گلگیر هیچ وقت مچ نمیشد و ضعف بسیار بدی بود همیشه نوک گلگیر بدون هیچ تصادفی معلوم بود و هیچ صافکاری نمیتونست میزونش کنه

  2. عزیزان خودروسازان داخلی در یک کلام در حال خیانت به کشور و پرت منابع ملی این مملکت هستند آنها از غفلت مسئولان نهایت استفاده را کرده اند و تنها نتیجه کار آنها افزایش مرگ و میر جاده‌ای بر اثر ارایه محصولات بی کیفیت و پرت منابع ملی است به عنوان مثال حداقل در ۱۰ سال گذشته ما می‌توانستیم صادر کننده بنزین باشیم نه وارد کننده

  3. ماشاالله به غیرت ایرانیان
    ما میتونیم رو دست بهترین سازنده های ماشین دنیا بزنیم ما میتونیم بهترین ماشین دنیا را بسازیم
    پتانسیل اش را داریم هر روز بهتر از قبل رو به جلو پیش خواهیم رفت و روزی گمرک آزاد بشه میتونیم با هیوندا سوناتا و… رقابت کنیم

  4. انصافا چه موقع قراره سایپا و پارس خودرو از موتور های کم حجم و هشت سوپاپه بیان بیرون؟ انصافا زیر هزار و ششصد حتی اگه سه تا توربو هم روش بسته باشن به درد نمیخوره. ماشین هشت سوپاپ هم که اصلا من توهین به خودم تلقی میکنم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط