۴۰ نفر برای خرید فراری Purosangue در ترکیه صف کشیدند

از دست ندهید

فراری Purosangue با ۷۲۵ اسب بخار قدرت، متقاضیان بسیاری در جهان دارد. فقط در ترکیه ۴۰ نفر در لیست انتظار خرید این محصول فراری هستند. جالب است بدانیم که قیمت این FUV فراری در ترکیه با احتساب نرخ لیر ۲۰۹۰ تومانی امروز و تمامی هزینه‌های جانبی به ۱۱۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون تومان می‌رسد.

فراری Purosangue

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: این محصول فراری بدون مالیات، عوارض و سفارش آپشن‌های خاص، ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد. البته ۵۰۰۰ دلار هزینه حمل هم به آن اضافه می‌شود.

همانطور که می‌دانیم، بسیاری از کشورها برای خرید خودرو مالیات و عوارض دقیقی را تعیین می‌کنند. کشور ترکیه هم از این قاعده مستئنی نیست. ترکیه برای خودروهایی که حجم موتور آنها بیشتر از ۲۰۰۰ سی‌سی و قیمت آنها بیش از سقف ۱۷۰/۰۰۰ لیری (۳۵۵/۳۰۰/۰۰۰ تومان) باشد، ۲۲۰ درصد مالیات ویژه مصرف (Özel Tüketim Vergisi) دریافت می‌کند.

قیمت فراری Purosangue در ترکیه

اگر شما هم متقاضی خرید فراری Purosangue هستید، می‌توانید هم اکنون خرید خود را در نمایندگی FERRARI در استانبول انجام دهید. اما پیش از خرید این خودرو در ترکیه بهتر است بدانید که باید چقدر برای خرید این خودرو هزینه کنید.

فراری Purosangue به بهای ۳۹۸/۳۵۰ هزار دلار در نمایندگی‌های این برند به‌فروش می‌رسد. البته این مبلغ برای خودرویی است که بدون آپشن‌های سفارشی به دست مشتری می‌رسد.

بهای امروز هر دلار در کشور ترکیه ۲۳/۵۸ لیر است. یعنی قیمت خام فراری Purosangue در ترکیه ۹/۳۹۳/۰۹۳ لیر (۱۹/۶۳۱/۵۶۴/۳۷۰ تومان) خواهد بود. اگر مالیات ۲۲۰ درصدی را به این مبلغ اضافه کنیم، رقم خرید Purosangue به ۲۰/۶۶۴/۸۰۴ لیر (۴۳/۱۸۹/۴۴۰/۳۶۰ تومان) می‌رسد.

البته باید ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده را هم به این رقم اضافه کرد. با احتساب این مالیات، رقم پرداختی برای Purosangue به ۲۴/۳۸۴/۴۶۸ لیر (۵۰/۹۶۳/۵۳۸/۱۲۰ تومان) می‌رسد.

پس از خرید این خودرو از نمایندگی فراری، بیمه شخص ثالث را رایگان دریافت خواهید کرد. اما بیمه بدنه این خودرو براساس استعلام از شرکت بیمه Allianz در استانبول، ۳۲/۹۶۶/۳۳۳ لیر (۶۸/۸۹۹/۶۳۵/۹۷۰ تومان) است.

بیمه بدنه در ترکیه اجباری نیست، اما احتمالاً افرادی که فراری Purosangue را در این کشور خریداری می‌کنند، این هزینه را هم پرداخت خواهند کرد. با احتساب این هزینه، بهای نهایی این خودرو ۵۷/۳۵۰/۸۰۱ لیر (۱۱۹/۸۶۳/۱۷۴/۰۹۰ تومان) خواهد بود.

مشخصات فنی فراری Purosangue

فراری Purosangue

فراری یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با تنفس طبیعی برای این FUV خود انتخاب کرد. لازم است بدانیک که این موتور می‌تواند تا ۸۲۵۰ دور در دقیقه دوران داشته باشد!

قدرت خروجی موتور فراری پروسانگوئه ۷۲۵ اسب بخار در ۷۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز ۷۱۶ نیوتن متر در ۶۲۵۰ نیوتن متر است.

فراری پروسانگوئه ۱۸ اسب بخار قوی‌تر از استون مارتین DBX 707 است که تا پیش از معرفی این خودرو، لقب قوی‌ترین شاسی بلند تجاری را داشت.

نکته جالب درباره فراری پروسانگوئه این است که این خودرو تنها محصول V12 فراری در حال حاضر بشمار می‌رود. شاید بگویید که پس مدل ۸۱۲ Competizione یا Daytona SP3 مگر دارای موتور دوازده سیلندر نبودند؟

باید گفت که مدل‌های دیگر فراری حتی پیش از رونمایی به فروش رسیدند. در حال حاضر فقط خودروهای شش و هشت سیلندر توربو در فراری تولید می‌شوند. اما پروسانگوئه تنها V12 لاین‌آپ فعلی این کمپانی ایتالیایی است.

فراری Purosangue

اگر رقم خرید این فراری را در بازار خودرو ایران مقایسه کنیم باید گفت که تملک Purosangue در ترکیه برابر با خرید ۵ دستگاه BMW سری ۷ (۷۳۰Li) مدل ۱۳۹۷ در کشورمان است!

بیشتر بخوانید:

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار / بررسی اشکودا کودیاک چینی

پیکاپ فوتون ۶۰ درصد گران شد / ایران خودرو دیزل توضیح داد

خودرو رئیسی چهار میلیارد تومان قیمت دارد / ماجرای حضور امروز رئیسی در مجلس

سایپا شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ تا پایان سال به بازار می‌آید / مشخصات فنی

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط