تسلا Cybertruck درگیر مشکلات جدی فنی است / زمان عرضه اعلام شد

از دست ندهید

تسلا Cybertruck سه سال پیش رونمایی شد. اما با گذشت این مدت، هنوز وانت عجیب و غریب تسلا تولید و به دست مشتریان آن نرسید. یک گزارش مهندسی از درون کارخانه تسلا نشان می‌دهد که نمونه اولیه Cybertruck در بسیاری از زمینه‌های فنی دچار اشکالات جدی فنی بود. به همین دلیل تولید و تجاری سازی این وانت تا این اندازه به طول انجامید.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: تسلا Cybertruck ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ وارد بازارهای جهانی خودرو شود. بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان این وانت عجیب و غریب را سفارش دادند. اما این افراد هنوز خودروی خود را از تسلا تحویل نگرفتند.

با ورود به سال جاری میلادی شایعاتی مبنی بر عرضه تسلا Cybertruck به بازار وجود داشت و به نظر می‌رسد تا آگوست امسال، اولین نمونه‌های این خودرو برقی به دست مشتریان برسد. تسلا می‌داند که اگر امسال این خودرو را تحویل ندهد، بسیاری از مشتریان این خودرو را از دست خواهد داد.

چرا تولید تسلا Cybertruck انقدر طول کشید؟

به سختی می‌توان یک دلیل قانع‌کننده برای تأخیر در تولید این خودرو برقی پیدا کرد. چرا که به بیان کارشناسان، دلایل بسیاری وجود دارند که تسلا به همان علت‌ها نتوانست این خودرو را به موقع تحویل بدهد.

یکی از شایع‌ترین ایرادات این خودرو به بیان وبسایت EVs، طراحی نامتعارف آن بود. براساس یک گزارش مهندسی که به تازگی فاش شد، تسلا Cybertruck آلفا (نمونه ابتدایی این خودرو) دارای مشکلاتی جدی در سیستم تعلیق، ترمزها و هندلینگ بود.

این گزارش یکی از بیشمار گزارش‌هایی بود که توسط یک هکر از کمپانی تسلا فاش شد. تاریخ دقیق این گزارش ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ است. به همین دلیل می‌توان گفت که احتمالاً بسیاری از این ایرادات اکنون در Cybertruck برطرف شدند.

اما با این حال دیدن برخی چالش‌های تسلا در پروسه تولید این خودرو بسیار جالب است. یکی از مهندسان ارشد تسلا در این گزارش عنوان کرد که Cybertruck از پایه و اساس مشکل دارد و مهندسان از این موضوع بسیار متعجب هستند.

مشکلات تسلا Cybertruck 

براساس این گزارش، Cybertruck به دلیل طراحی غیر معمول خود باعث شد تا به سختی بتوان آن را اصطلاحاً آب‌بندی کرد. اطلاعات این گزارش نشان می‌دهد که سایبرتراک تسلا مشکلات فراوانی در نشتی و صدای داخل کابین داشت.

یکی از مشکلات عمده ساختاری این خودرو، لنگر‌انداختن بسیار زیاد بدنه به راست و چپ، ساختار فرمان و لرزش‌های بسیار زیاد بدنه بود.

مهندسان این خودرو در زمان طراحی سیستم ترمز تسلا Cybertruck قرار بود از امتیاز ۱۰ حداقل نمره ۷ را در تست‌های خود دریافت کنند. اما نمونه ابتدایی این خودرو در تست‌ها امتیاز ۴ را بدست آورد که به معنای خطرناک بودن در جاده‌های عمومی است.

حال با وجود این مشکلات که در ۱۸ ماه قبل وجود داشت، به نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه این خودرو برقی در سه ماهه ابتدایی سال آینده میلادی به دست مشتریان برسد.

ایلان ماسک در مصاحبه‌های خود در این زمینه بسیار مطمئن صحبت کرد. به‌طوری که بیان شد تسلا Cybertruck در سال آینده میلادی به میزان ۳۷۵/۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. باید بالاخره این وانت عجیب تسلا بالاخره چه زمانی رسماً به متقاضیان آن تحویل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دنا جوانان توسط ایران خودرو اعلام شد / لیست قیمت جدید تیر ۱۴۰۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بی سر و صدا با خط تولید خداحافظی کرد

تعرفه واردات خودروهای سواری به ۱۷۱ درصد رسید / میزان‌نامه جدید خودروهای بنزینی

فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با ۴ هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای آغاز شد

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط تولید + تست موتور خودرو جدید ایران خودرو

آریزو ۵ برقی مدیران خودرو با پیمایش ۴۰۱ کیلومتری در ایران / بررسی تخصصی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط