سایپا اطلس چگونه است؟ / مشخصات فنی + شرایط فروش

از دست ندهید

سایپا اطلس به تازگی قرار است در سامانه یکپارچه عرضه خودرو عرضه شود. اما آیا این محصول با توجه به قیمت خودرو ارزش خرید دارد؟

اطلس سایپا

بیت ران – رضانوروزی: شرایط فروش سایپا اطلس در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده‌است.

در این شرایط فروش، سه طرح فروش عادی، جوانی و جمعیت (مادران) و خودروهای فرسوده قرار دارند. دومین طرح یکپارچه عرضه برمبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ آغاز  و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام  کنند. طبق اعلام، موعد تحویل نیمه دوم ۱۴۰۲ به بعد ذکر شده‌است. اما آیا این خودرو ارش خرید دارد؟

معرفی

سایپا اطلس محصولی جدیدی از خانواده پلتفرم X200 سایپا است که چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد اما تا امروز رونمایی رسمی نشده‌است. اطلس در واقع یک فیس لیفت ایرانی از کوییک بوده که صرفا در لیست آپشن کمی بهتر است.

اطلس
اطلس
طراحی

اطلس در ظاهر تغییرایی داشته و در نمای جلو و عقب تغییر کرده‌است. چراغ‌های عقب با الهام از خط طراحی جدید گروه رنو با یک چراغ باریک کشیده روی درب پنجم (صندوق) طراحی شده و اندکی نسبت به کوییک متفاوت جلوه‌می‌کند. در نمای جلو چراغ‌ها با لنز طراحی شده که پیشرفت محسوسی در طراحی سایپا محسوب می‌شود!

بررسی بیت ران از اطلس را در ویدیو زیر ببینید:

در داخل کابین هم با الگوبرداری از داشبورد رنو سیمبل طراحی قابل قبولی انجام گرفته‌است و مناسب به نظر می‌رسد. به شرطی که رنگ آن قرمز نباشد. فریم سقف اطلس برای جانمایی سانروف تغییراتی داشته‌است. البته این که نتیجه تست تصادف این تغییرات تا به امروز منتشر نشده‌است.

اطلس
سایپا اطلس
پیشرانه

سایپا اطلس از یک پیشرانه هشت سوپاپ ۱۵۰۰ سی­‌سی قدیمی بهره می‌برد که به تازگی کمی بروز شد و نام M15 GSI را به خود گرفته‌است. این موتور توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت در ۵۲۵۰ دور بر دقیقه و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. این موتور برای تنفس بهتر از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) بهره گرفته‌است و از اگزاست منیفولد استیل یا همان هدرز استفاده‌می‌کند. در این خودرو سرسیلندر برای افزوده شدن سیستم VVT و سایر بهبودها اندکی تغییرات داشته‌است.

اما اطلس با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به باز خواهد‌آمد. گیربکس دستی همان گیربکس پنج سرعته همیشگی محصولات خانواده X200 است و تغییری نداشته‌است. گیربکس اتوماتیک هم گیربکس CVT تیپ ترونیک ۶ سرعته محصول شرکت پانچ بلژیک است که در سایر محصولات سایپا نیز استفاده می‌شود.

سایپا اطلس
سایپا اطلس

آپشن‌های پایه

اطلس در دو تیپ و چهار کلاس قرار است به بازار بیاید. کلاس S نسخه دستی پایه و کلاس L نسخه اتوماتیک پایه است. کلاس E نسخه فول دستی و کلاس G نسخه فول اتوماتیک است.

برخی آپشن­‌ها مانند مجموعه سیستم‌های کمکی ترمز ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS که کامل است، چراغ ترمز اضطراری (ESS Function) و هشدار دهنده امنیتی از امکانات ایمنی پایه اطلس هستند.
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب (ISO FIX)، سنسور پارک دنده عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو (دستی)، سیستم محاسبه سفر، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، چراغ روشنایی روز (DAY LIGHT)، صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی، غربیلک فرمان D-TYPE، سیستم نمایش کنترل باد تایرها (TPMS)، چراغ روشنایی اتوماتیک (Auto Light)، نشانگر سرویس دوره‌ای EPS، سیستم ناوبری – نقشه آفلاین، MIRROR LINK، قابلیت شارژ موبایل USB در تمام کلاس‌ها وجود دارد و به عنوان امکانات پایه مطرح است.

اطلس
سایپا اطلس
آپشن‌های اختصاصی

کلاس پایه که با نام S شناخته می‌شود و دارای گیربکس دستی است، صرفا با امکانات پایه عرضه می‌شود. اما در سه تیپ دیگر مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، دوربین دید عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی با روکش چرم، آینه جانبی با قابلیت تاشو برقی، آنتن سقفی کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ عرضه می‌شوند.

در کلاس L، آپشن‌های کروز کنترل و محدودکننده سرعت و سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS نیز به لیست اضافه می‌شود.

در کلاس E، دو آپشن اخصاصی کلاس L حذف و سانروف، GLOBAL CLOSING و بدنه با سقف رنگی متمایز همراه با ملحقات رنگی به خودرو اضافه می‌شود.

اما در کلاس G که کامل‌ترین نسخه سایپا اطلس خواهدبود، تمام امکانات پایه و اختصاصی کلاس‌های دیگر را به علاوه صندلی راننده ۲حالت برقی با گرمکن، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ عدد تویتر و سیستم تشخیص نقطه کور BSD را خواهد داشت.

اطلس
سایپا اطلس
قیمت

قیمت سایپا اطلس اما طبق روال همیشگی خودروسازان و شورای رقابت هنوز اعلام نشده‌است و مشتریان باید با حدس و گمان نسبت به خرید در این فضای انحصاری اقدام کنند. به نظر ‌می‌رسد نسخه پایه دستی با قیمتی در حدود ۵ درصد گران‌تر نسبت به کوییک R دنده‌ای با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان در کارخانه، در حدود ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود. نسخه پایه اتوماتیک در حدود ۱۰ درصد گران‌تر از کوییک R پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۳۸ در کارخانه و در حدود ۳۷۲ قیمت‌گذاری شود.

نسخه دستی فول اما احتمالا در حدود نسخه پایه اتوماتیک و در همان محدوده ۳۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. اما نسخه فول اتوماتیک احتمالا هم قیمت شاهین G دستی و با قیمتی در حدود ۴۳۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری شود و احتمالا کم‌ترین حاشیه سود را در بازار خواهد‌داشت.

 

بیشتر بخوانید:

کوییک GX چگونه است؟ / مشخصات فنی + شرایط فروش کوییک GX

شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + امکانات و شرایط فروش سایپا

جایگزین پژو ۲۰۶ را بشناسید / خداحافظی با هاچ‌بک محبوب ایران خودرو




34 دیدگاه

  1. خودتونو مسخره عام کردین خبرم ندارین.
    این مسخره بازیا چیه؟ جلو کوئیک‌و عوض کردین
    و عقب هم همینطور ، که چی؟
    واقعا بیکارین .

  2. کوئیک جلو پنجره ش را عوض کردین شد اطلس..!!!برید آمو حضرت عباسی حالا دیه به خود بیایید دست از این دزدی و شارلاتانی بردارید

  3. این حجم از نوآوری و این سطح از تکنولوجی در تولیدات داخل ، واقعاً شرم آوره … خاااااااک بر ….

  4. روزی رو میبینم که دانشمندان سایپا به طراحی پیچیده اطلس وانت دست پیدا میکنند و ما رو از این که هستیم در جهان مطرح تر میکنند

  5. روزی رو میبینم که دانشمندان سایپا به طراحی پیچیده اطلس وانت دست پیدا می کنند و ما رو از این که هستیم در جهان مطرح تر می کنند بزن پیک آخررو به امید ایران متفاوت تر

  6. از پراید بهتره پیشرفت خوبیه همینطوری هر سال تغییر بدین کم کم طراحی ماشین یاد میگیرین موفق باشید البته ملتم با خریدن اینا دارن حمایتتون میکنن قیمت کم کنید

  7. بسیار عالی موفق باشید به امید اینکه روز صنعت خودرو ایران در جهان حرفی واسه گفتن داشته باشه ،من دو سال ماشین شاهین رو از سایپا خریدم قبلاً پژو پارس داشتم یک در صد از آپشن های شاهین رو نداشت ،اگه اهل سرعت نیست و مسافرت با خانواده و سلامتش در الویت قرار میدهید فوق‌العاده‌ای من تو این دو سال بیشترین مسافرت‌ها با مسافت‌های بالا از تهران تا مشهد و تا سیستان بلوچستان هم باهاش رفتم خیلی خیلی راضیم ،ممنون از سایپا

  8. خسته نباشید شیر گاو و گوشت گوسفند حلالت دلاور
    متاسفم به عنوان یک ایرانی و هموطن و و و و

  9. این که همان کوئیک هستش یه کوچولو چراغاشو تغییر دادن با قیمت های احتمالی عنوان شده نسبت به خودروهای ایران‌خودرو توجیه اقتصادی ندارد

  10. آبروتون رفته شک نکنید ماشین دو درب باسقف برقی بسازین کروک از مهندسان خارجی کمک بگیرین هزینه کنید تا فروش بالا بره خلاق باشید لامسب ها مگه از پشت کوه اومدین

  11. مردم پول ندارن اینام همیشع با ی روش میخان از مردم اخازی کنن خدا گواهه شما تاوانشو ندید بچه هاتون تاوانشون میدن یه کم ب فکر جماعت فقیر باشد چقد میخاید خون مردم بماکید

  12. خدا لعنتتون کنه،حد اقل واردات خودرو آزاد کنین ببینیم باز هم کسی این آشغالها رو میخره ازتون؟

  13. توی ایران هست که یک ماشین رو به عناوین مختلفی طراحی می کنند و اسم های خاصی روی اون پیاده میکنند ، بیچاره مردم ، نمیدونند که قورباغه را رنگ میکنند جای فولکس به اونها قالب می کنند ، من واقعا به عنوان یک ایرانی شرمنده ملت ایران هستم ، من خودم پرشیا دارم هر روز توی میکانیکی هستم وای به حال اونهایی که اطلس میخرند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط