تخلف خودروسازی آذویکو در روند تحویل خودروهای MG محرز شد

از دست ندهید

با توجه به گفته های معاون نظارت بر کالاهای اساسی و سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان، تخلف گروه صنعت خودرو آذربایجان موسم به آذویکو برای این سازمان محرز شده است.

بیت ران – پرونده این گروه خودروسازی به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل شده و حدود ۵ هزار مالباخته این شرکت می توانند در راستای احقاق حقوق خود امیدوار تر باشند.

گفته می شود این شرکت بعد از اعلام برنامه زمان بندی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و با علم و اطلاع و آگاهی کامل نسبت به تحریم‌ها و تبعات آن، اقدام به پیش فروش حدود ۶۴۰۰ دستگاه خودرو نموده که البته پس از گذشت یک سال از انجام تعهدات مربوط به این پیش فروش ها باز مانده است.

مسئولین این شرکت در جدیدترین اظهار نظر اعلام کرده اند: «هیچ خودرویی را تحویل نخواهد داد و حواله‌داران می‌توانند انصراف دهند.»

این اتفاق در حالی رخ می دهد که آذویکو طبق آمار رسمی بانک مرکزی تا پایان اسفند ۹۷ به میزان ۲۰میلیون دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده است و همچنین طبق آمار رسمی ماهانه تولید خودرو منتشر شده توسط وزارت صمت تا پایان اسفند ۹۷ تعداد ۳۵۷۰ دستگاه خودرو تولید کرده است.

آذویکو ام جی MG 360

ارائه مهلت به آذویکو هم کارساز نشد

وحید منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در این خصوص توضیح داد: «با اطلاع از خلف وعده های مدیران شرکت آذویکو چندین جلسه با این مدیران برگزار کرده و با بررسی دلایل آن ها برای عدم انجام تعهداتشان قرار شد که فرصتی به آن ها داده شود تا خودروهای ثبت نامی توسط مشتریان آن ها تا اردیبهشت تا شهریور ماه ۹۸ به خریداران تحویل داده شود.»

گفته می شود این شرکت در ماه های ابتدایی هر ماه به صورت مستمر حدود ۴۰ دستگاه را به مشتریان خود تحویل داده و در مجموع ۲۰۰ خودرو از تعهدات خود را به روز کرده اما پس از مدتی تحویل‌ها متوقف شده است.

منایی در ادامه افزود: «مدیران این شرکت عدم امکان تامین قطعات را دلیل عدم تحویل به موقع خودروها عنوان کردند. در همین راستا با توجه به عدم اجرای تعهدات توسط شرکت آذویکو تخلف عدم تعهد در تحویل برای سازمان حمایت محرز شد.»

عده ای شاکیان این شرکت خودروسازی نیز به علت گران فروش از آن شکایت کرده و عنوان کرده اند که علیرغم قیمت تعیین شده برای تحویل خودروها ام جی ۳۶۰ این شرکت خودروسازی در هنگام تحویل خودروها با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات ناشی از آن از خریدار مبلغ بیشتری نسبت به قرارداد اخذ کرده است.

بیشتر بخوانید:

مالیات نقل و انتقال خودرو های وارداتی دو برابر شد

عملیات خروج از ورشکستگی شرکت‌های خودروسازی آغاز می‌شود

تخلفات معاینه فنی افزایش یافت / ورود روزانه بیش از ۵۵۰ هزار خودرو به تهران

منبع: فارس




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط