بهره برداری از اتوبوس های برقی تا ۳ سال آینده در تهران

از دست ندهید

با تلاش شرکت های دانش بنیان طی دو یا سه سال آینده شاهد تردد اتوبوس های برقی در سطح کلان شهرها بخصوص پایتخت خواهیم بود.

بیت ران- دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : بهره برداری از اتوبوس های برقی تا ۲ یا ۳ سال  اتفاق خواهد افتاد و استفاده از این اتوبوس ها از تهران آغاز خواهد شد.
به گفته دکتر منوچهر منطقی  شرکتهای دانش بنیان همواره درتلاش برای تولید موتورسیکلت، اتوبوس، خودورهای برقی و خودران هستند.

اتوبوس های برقی

خودروهای برقی به زودی در بازار تولید

منطقی اظهار کرد: پروسه تولید خودروهای خودران طولانی‌تر از خودروهای برقی است و به همین دلیل بهره برداری از خودروهای برقی در کشور زودتر از خودروهای خودران خواهد بود.و این فناوری از تولید انبوه اتوبوس های برقی شروع خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تولید موتور سیکلت های برقی  از چندسال پیش در کشورشروع شده و زودتر از اتوبوس‌های برقی مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

منطق در خصوص شهرهای متقاضی استفاده از اتوبوس های برقی و موتورسیکلت گفت:تمام شهرها  متقاضی هستند اما آغاز کار از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد خواهد بود.

شرکت های دانش بنیان تولید کننده خودروهای برقی هستند

دکتر منطقی در خصوص نحوه ساخت  موتورسیکلت ها و خودروهای برقی بیان داشت: استعدادهای خوب وفوق العاده ای  در کشور در تولید خودروهای برقی ذاریم ودر همین راستا اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی که در یکی دو سال آینده به بهره برداری می رسند عمدتاً توسط شرکتهای دانش بنیان تولید شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد:پایه واساس خودروهای برقی روی ۴ فناوری حوزه‌های الکترونیک، ارتباطات، کنترل و الکتریسیته است وخوشبختانه در تمام این فناوری ها در کشور محققان با استعدادی داریم که به خوبی توانسته اند شایستگی های خود را نه تنها در ایران بلکه در دنیا به اثبات برسانند و در حوزه تولید خودروهای برقی در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

براساس گفته های دکتر منطقی در حال حاضر تولید خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت برقی از اولویت های کشور است، بعد از آن امیدوار هستیم به سمت تولید خودروهای خودران برویم.

منطقی افزود: برای تولید خودروهای خودران نیاز به پلتفرم خودروهای برقی داریم که این کار به طبع زمان بر است.

وی در انتها به تولید دو خودرو برقی که توسط دو خودروسازی بزرگ کشور،ساخته شده پرداخت و افزود: نمونه‌های اولیه این خودروها ساخته شده که با اتکا به شرکتهای دانش بنیان و حمایت‌های دولت به تولید انبوه خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

برقی کردن موتورسیکلت‌ها چه تاثیری در کاهش آلودگی هوا دارد؟

مازراتی گیبلی برقی در پکن رونمایی خواهد شد

نخستین باند برقی در اتوبان‌های آلمان برای کامیون های برقی تاسیس خواهد شد

منبع:مهر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط