تکنولوژی شارژ بی سیم خودروهای برقی در دستان محققان ایرانی

از دست ندهید

منظور مسئول وزارت صمت از تولید ۹ خودروی جدید داخلی کدام محصولات است؟

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت از تولید ۹ خودروی جدید داخلی در سال آینده گفته است. اما این خودروها...

قیمت محصولات سایپا در کارخانه + مدل و قیمت

قیمت محصولات سایپا در بازار و کارخانه اختلاف فاحشی دارند در این حال شاهد ثبات قیمت خودرو در کارخانه...

یوروفایتر تایفون ؛ محصول مشترک قدرت‌های اروپایی در آسمان

یوروفایتر تایفون یک جنگنده نسل چهارمی اروپایی با بال‌های دلتا و توانایی رزم فراتر از میدان دید است. بیت ران...

خودروهای برقی در حال ایجاد تحولی انقلابی در صنعت خودرو جهان هستند و مسئله شارژ بی‌سیم خودروهای برقی می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد

بیت ران -«شارژ بی‌سیم خودروهای برقی» عنوان پروژه‌ای است که توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حال انجام است.

پروژه شارژ بی­سیم دینامیکی خودروهای برقی در آزمایشگاه پژوهشی سیستم‌های حرکت پیشرفته دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران زیر نظر صادق واعظ‌ زاده در حال انجام است.

این پروژه در قالب کرسی پژوهشی انتقال توان بی سیم و بدون تماس به اجرا در آمده است و به پژوهش در حوزه فناوری انتقال توان الکتریکی بی­سیم و بدون تماس در کاربرد مختلف شامل قطارها، محرکه‌های الکتریکی و خودروها می‌پردازد.

این سیستم با هدف حل مشکل باتری در خودروهای برقی به عنوان مانع اصلی بر سر راه رواج سریع استفاده از این خودروها به اجرا در آمده است.

یکی از چالش‌های در برابر رواج سریع خودروهای برقی هزینه اولیه، هزینه نگه داری، حجم و وزن باتری آن­ها است.

با بکارگیری سیستم­ شارژ بی سیم خودروهای برقی، چالش‌های فوق رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شارژ دینامیکی خودروهای برقی در دنیا در آستانه تجاری شدن قرار گرفته است.

صنعتی شدن این فناوری در کشورمان همزمان با ورود آن به بازارهای دنیا می‌تواند منجر به نقش آفرینی ایران در عرصه بین‌المللی صنعت خودرو برقی شود.

علاوه بر آن با ترویج استفاده از خودروهای برقی در کشور از میزان وابستگی به سوخت‌های فسیلی و بحران آلودگی هوای کلانشهر­ها کاسته خواهد شد.

طراحی و ساخت سیستم شارژ بی­سیم خودروهای برقی در مقیاس تولید انبوه در دستور کار آتی این آزمایشگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری؛ پیشرفت معکوس در صنعت موتورسیکلت ایران

هوندا برخلاف فولکس واگن اعتقادی به آینده خودروهای الکتریکی ندارد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای دست دوم کلید خورد

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی ؛ با...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی با نام Quadro محصولی از شرکت سوییسی Qooder است که از سوی کویر موتور به بازار عرضه...

پست‌های مرتبط