فاز نخست اتوبان تهران-شمال در آستانه بهره برداری قرار گرفت

از دست ندهید

ماجرای ساخت اتوبان تهران-شمال تبدیل به مساله ای تاریخی شده است، اما گویا قرار است سرانجام بخشی از این اتوبان پرحاشیه مورد بهره برداری واقع شود.

بیت ران – این اتوبان به چهار بخش تقسیم شده است که تاکنون تنها بخش انتهایی آن (در حد فاصل حدفاصل بین مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس) بهره برداری شده است اما قرار است بخش نخست اتوبان تهران-شمال نیز به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر مورد بهره برداری واقع شود.

این آزادراه به دلیل همجواری در قسمت هایی از مسیر با سد کرج و منطقه واریان می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند و از جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است.

رودخانه کرج – مناطق منتهی به جاده چالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان همگی از جاذبه هایی هستند که طول مسیر این آزادراه قرار گرفته و قطعا سبب رونق صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در این منطقه خواهند شد.

قسمتی از بخش نخست دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند و از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخودار بوده است.

گفته می شود که مسیر این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد یافته و در دره سرهنگ، وارد تونلی به نام البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر خواهد شد. پل زنگوله جایی است که این آزادراه از این تونل خارج می‌شود. ارتفاعات البرز این آزادراه به شهر چالوس رسانده و در نهایت یک تقاطع غیرهمسطح آزادراه مذکور را به کمربندی چالوس – تنکابن متصل می کند.

افتتاح بخش نخست اتوبان تهران-شمال منجر به کاهش ۱.۵ ساعته مسیر تردد مسافران از تهران تا چالوس می شود.

گفتنی است که علیرغم امکان بهره بداری از بخش های ابتدایی و انتهایی مسیر، پیشرفت پروژه بخش میانی بسیار اندک بوده است.

بیشتر بخوانید:

تمام آزادراه کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می شوند

نایاب شدن بنزین سوپر / مسؤولان: مردم بنزین یورو ۴ به جای سوپر استفاده کنند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط