بازگشت موتورهای پایه گازسوز به خط تولید خودروسازان

از دست ندهید

بیت ران گزارش می دهد:

قیمت تارا در بازار مشخص شد؟ / نقل و انتقال تارا چگونه صورت می گیرد؟

پس از مدت کوتاهی از زمان تحویل تارا محصول جدید ایران خودرو، برخی از مشتریان با انتشار آگهی هایی...

اولین خودرو چینی تولیدی در ایران که استانداردهای 85 گانه را گرفت

خودرو هنتنگ ایکس ٧ (HANTENG X7) اولین خودرو چینی تولیدی در ایران است که موفق به اخذ استانداردهای 85...

پایان معوقات ایران خودرو و صدور دعوت نامه های جدید

در جلسه کمیته خودرو که در روز جمعه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن، دستگاههای نظارتی و خودروسازان برگزار...

در یکی دوسال اخیر و به خصوص به دلیل دور اخیر تحریم ها، خودروسازان رفته رفته تولید محصولات دوگانه سوز را کاهش داده و حتی برای چند ماه متوقف کرده بودند. اما حالا خبر می رسد که این رویه در حال تغییر است و موتورهای پایه گازسوز بار دیگر به خط تولید خودروسازان باز خواهد گشت.

بیت ران- سید مصطفی میرسلیم که ریاست یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز را بر عهده دارد در رابطه با موتورهای پایه گازسوز اظهاراتی داشته است.

به گفته وی در حال حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور بر پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

کاهش الودگی با توسعه موتورهای پایه گازسوز

میرسلیم در رابطه با اهداف همایش موتورهای درون سوز می گوید: تمرکز فعالیت‌های ما بر این اساس است که قوای محرکه مورد اطمینان را برای خودروهای ساخت داخل تامین کنیم. کار مشکلی بوده اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قدرت جوابگویی نیاز داخلی کشور را داریم.

فعالیتی که در مرکز تحقیقات ما انجام گرفته، شامل موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی و به ویژه موتورهای پایه گازسوز می‌شود.

پایه گازسوز

در کشور بیش از ٧٠ درصد آلاینده‌ها مربوط به قوای محرکه است.

باید به سمتی حرکت کرد که خودروها آلایندگی کمتری تولید کنند.

تا حدود زیادی می‌توان با بهبود طراحی‌ها و با استفاده از سوخت‌های مناسب میزان آلایندگی ها را کاهش داد.

با همکاری طراحان موتور، پالایش کنندگان سوخت و روغن می‌توان بر مجموعه‌ آلاینده‌ها مسلط شده و باعث کاهش آن‌ها شد.

این موارد در حالی مطرح می شود که در طول سال های گذشته، تنها موتور EF7  به عنوان موتور پایه گازسوز تولید شده است.

هم اکنون گازسوز کردن خودروهای بنزینی با هزینه ای در حدود 4.5 میلیون تومان انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

گازسوز کردن خودروها چه تاثیری بر بازدهی خودروهای بنزین سوز دارد؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط