بازگشت موتورهای پایه گازسوز به خط تولید خودروسازان

از دست ندهید

حذف برخی قطعات و آپشن ها از سوی خودروسازان چرا و چگونه؟

پس از خبر حذف برخی قطعات و آپشن ها از برخی خودروهای صفر کیلومتر داخلی، فعالان صنعت خودروسازی و...

فراخوان میلیونی برای کیسه هوا خودرو؟ / آیا شرکت‌های ایرانی به سرنوشت تاکاتا ژاپن دچار می شود؟

شرکت‌های کروز، ایمن خودرو شرق ، نیمه هادی عماد و گروه صنعتی اندیشه از اصلی‌ترین تامین کنندگان قطعات کیسه...

وعده از سرگیری تولید خودروهای سواری دوگانه سوز در ایران خودرو

مدیر پیش توسعه و تکوین محصول ایران خودرو از شروع تولید دوباره خودروهای سواری دوگانه سوز در این شرکت...

در یکی دوسال اخیر و به خصوص به دلیل دور اخیر تحریم ها، خودروسازان رفته رفته تولید محصولات دوگانه سوز را کاهش داده و حتی برای چند ماه متوقف کرده بودند. اما حالا خبر می رسد که این رویه در حال تغییر است و موتورهای پایه گازسوز بار دیگر به خط تولید خودروسازان باز خواهد گشت.

بیت ران- سید مصطفی میرسلیم که ریاست یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز را بر عهده دارد در رابطه با موتورهای پایه گازسوز اظهاراتی داشته است.

به گفته وی در حال حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور بر پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

کاهش الودگی با توسعه موتورهای پایه گازسوز

میرسلیم در رابطه با اهداف همایش موتورهای درون سوز می گوید: تمرکز فعالیت‌های ما بر این اساس است که قوای محرکه مورد اطمینان را برای خودروهای ساخت داخل تامین کنیم. کار مشکلی بوده اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قدرت جوابگویی نیاز داخلی کشور را داریم.

فعالیتی که در مرکز تحقیقات ما انجام گرفته، شامل موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی و به ویژه موتورهای پایه گازسوز می‌شود.

پایه گازسوز

در کشور بیش از ٧٠ درصد آلاینده‌ها مربوط به قوای محرکه است.

باید به سمتی حرکت کرد که خودروها آلایندگی کمتری تولید کنند.

تا حدود زیادی می‌توان با بهبود طراحی‌ها و با استفاده از سوخت‌های مناسب میزان آلایندگی ها را کاهش داد.

با همکاری طراحان موتور، پالایش کنندگان سوخت و روغن می‌توان بر مجموعه‌ آلاینده‌ها مسلط شده و باعث کاهش آن‌ها شد.

این موارد در حالی مطرح می شود که در طول سال های گذشته، تنها موتور EF7  به عنوان موتور پایه گازسوز تولید شده است.

هم اکنون گازسوز کردن خودروهای بنزینی با هزینه ای در حدود 4.5 میلیون تومان انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

گازسوز کردن خودروها چه تاثیری بر بازدهی خودروهای بنزین سوز دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی‌ ها برای BMW ساختند

ب‌ام‌و M Hybrid V8 خودرویی است که توسط BMW تولید نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک...

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰...

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد...

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد...

تارا EV خودرویی است که برای تولید آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو...
گزارش بیت‌ران از نمایشگاه خودروهای تجاری (IAA) هانوفر آلمان

مان eTruck با پیمایش ۸۰۰ کیلومتری به بازار می‌آید...

مان eTruck به عنوان یک کامیون‌ برقی در صنعت حمل و نقل در دستور تولید قرار دارد. مان (MAN) و شرکتی به نام ABB...
گزارش بیت‌ران از نمایشگاه خودروهای تجاری (IAA) هانوفر آلمان

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون ۸۰۰ اسب‌بخاری برقی با...

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیونی است که باتری های آن را می توان در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. مرسدس بنز می گوید که این...

پست‌های مرتبط