بازگشت موتورهای پایه گازسوز به خط تولید خودروسازان

از دست ندهید

نگرانی شدید خودروسازان از قیمت گذاری شورای رقابت

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: تصمیم بازگشت شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودروها برخلاف نظر شورای هماهنگی اقتصادی سران...

کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟

برای اینکه بدانیم کارکرد واقعی خودرویی که قصد خرید آن را داریم چقدر است، باید با راه تشخیص کیلومتر...

در یکی دوسال اخیر و به خصوص به دلیل دور اخیر تحریم ها، خودروسازان رفته رفته تولید محصولات دوگانه سوز را کاهش داده و حتی برای چند ماه متوقف کرده بودند. اما حالا خبر می رسد که این رویه در حال تغییر است و موتورهای پایه گازسوز بار دیگر به خط تولید خودروسازان باز خواهد گشت.

بیت ران- سید مصطفی میرسلیم که ریاست یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز را بر عهده دارد در رابطه با موتورهای پایه گازسوز اظهاراتی داشته است.

به گفته وی در حال حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور بر پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

کاهش الودگی با توسعه موتورهای پایه گازسوز

میرسلیم در رابطه با اهداف همایش موتورهای درون سوز می گوید: تمرکز فعالیت‌های ما بر این اساس است که قوای محرکه مورد اطمینان را برای خودروهای ساخت داخل تامین کنیم. کار مشکلی بوده اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قدرت جوابگویی نیاز داخلی کشور را داریم.

فعالیتی که در مرکز تحقیقات ما انجام گرفته، شامل موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی و به ویژه موتورهای پایه گازسوز می‌شود.

پایه گازسوز

در کشور بیش از ٧٠ درصد آلاینده‌ها مربوط به قوای محرکه است.

باید به سمتی حرکت کرد که خودروها آلایندگی کمتری تولید کنند.

تا حدود زیادی می‌توان با بهبود طراحی‌ها و با استفاده از سوخت‌های مناسب میزان آلایندگی ها را کاهش داد.

با همکاری طراحان موتور، پالایش کنندگان سوخت و روغن می‌توان بر مجموعه‌ آلاینده‌ها مسلط شده و باعث کاهش آن‌ها شد.

این موارد در حالی مطرح می شود که در طول سال های گذشته، تنها موتور EF7  به عنوان موتور پایه گازسوز تولید شده است.

هم اکنون گازسوز کردن خودروهای بنزینی با هزینه ای در حدود 4.5 میلیون تومان انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

گازسوز کردن خودروها چه تاثیری بر بازدهی خودروهای بنزین سوز دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی ؛ با...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی با نام Quadro محصولی از شرکت سوییسی Qooder است که از سوی کویر موتور به بازار عرضه...

اسکوتر پژو Django به زودی با قیمت فضایی در...

اسکوتر پژو Django از سوی شرکت کبیر موتور به بازار عرضه خواهد شد. این اسکوتر ۱۵۰ سی سی در دسته اسکوترهای لوکس طبقه بندی...

پست‌های مرتبط