کرمان خودرو تعطیل می شود ؟ / تعدیل نیرو به دلیل مشکلات ارزی

از دست ندهید

مدیر عامل کرمان خودرو اگر از کرمان خودرو حمایت های لازم صورت نگیرد تا آبان‌ ماه کرمان خودرو تعطیل می شود .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان اولین تولید کننده خودرو توسط بخش خصوصی در کشور است که متاسفانه روز به روز به دلیل مشکلات ارزی و تحریمی نیروهای خود را تعدیل می‌کند.

بیت ران – محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور رییس کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار کرمان و سایر اعضای ستاد در هتل پارس کرمان برگزار شد، افزود: با این شرایط شاهد هیچ حمایتی نیز از سوی دولت به این خودرو ساز نیستیم این در حالی است که به دو خودروساز دولتی کشور (ایران خودرو و ساپیا) به صورت مداوم سرمایه تزریق می‌شود اما به این خودروسازان بخش خصوصی خیر.

سامان فیروزی، مدیر عامل کرمان خودرو نیز در این جلسه اعلام کرد: اگر از کرمان خودرو حمایت های لازم صورت نگرفته و نقدینگی به این شرکت تزریق نشود، تا آبان‌ ماه کرمان خودرو تعطیل خواهد شد.

کرمان موتور در ردیف شرکت‌های ورشکسته قرار دارد

حبیب‌الله نیکزادی نماینده مردم شهرستان‌های شرقی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرکت خودورسازی کرمان موتور امروز در ردیف شرکت‌های ورشکسته قرار گرفته و طبق قوانین بانک‌ها به آن دیگر تسهیلات ارائه نمی‌شود ضمن آنکه ارائه پیش فروش خودور نیز برای شرکت‌های خودروساز ممنوع شده حال جای سوال است که اکنون این شرکت‌های خودروسازی استان کرمان برای خروج از این شرایط بحرانی چه کاری می توانند انجام دهند؟

وی ادامه داد: امسال در بودجه کشور رقم کلانی برای اشتغال اختصاص دادیم، اکنون شغل در شهرستان هایی مانند بم موجود بوده اما خودمان با دست خودمان در حال از دست دادن این فرصت های شغلی هستیم و باید بدانیم که ترکش‌های اجتماعی از بین رفتن یک شغل کمتر از بمب اتم در جامعه امروز ایران نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در خانه ملت بیان کرد: وجود خودروسازان در شرق استان هم از منظر اقتصادی و هم از منظر اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و ما به هر دری می‌زنیم که این اشتغال را حفظ کنیم اما نمی‌توانیم و وزارت صمت همه توپ‌ها را به زمین بانک مرکزی می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

*وانت جک T8 در ایران ؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی وانت پیکاپ دوکابین

*جک اس پنج ، یک چینی واقعی! / ارزیابی معایب و مزایا در کنار قیمت

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه قانون اصلاح چک را کاملا جامع دانست و بیان کرد: اگر دولت و بانک مرکزی آن را اجرا نمی‌کند، به معنای وارد بودن ایراد به این قانون نیست بلکه قانون همه جوانب مربوط به این آئین نامه را مدنظر قرار گرفته و بانک مرکزی مکلف به اجرای این قانون است.

وی به موضوع کم کاری بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال اشاره کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری،  ۴ هزار میلیارد تومان سهم بانک‌ها داده شده است تا به بخش‌های تولیدی تسهیلات پرداخت کنند اما متاسفانه شاهد هستیم بانک‌ها در استان کرمان زیر بار این قضیه نمی روند و به بهانه های واهی از پرداخت این تسهیلات طفره می روند و یک تخلف آشکار است که انتظار داریم بانک‌ مرکزی گزارشی از تکالیف خود برای اجرای این تبصره از بانک های مجموعه درخواست کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانکی، عنوان کرد: انتظار داریم که بانک مرکزی با قدرت ماموریت‌هایی که بانک‌ها باید انحام دهد را دنبال کند.

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط