ساخت مشترک خودرو خودران توسط دو رقیب

از دست ندهید

همزیستی خودروهای برقی و بنزینی می تواند همچنان ادامه داشته باشد

خودروهای برقی و بنزینی می توانند همچنان به همزیستی ادامه دهند؛ این گفته نظر مدیرعامل هیتاچی آمریکا است. پیش از...

جدول قیمت روز موتورهای اسکوتر ، هوندا ۱۲۵ ، race و موتورهای street

جدول قیمت روز موتورهای اسکوتر ، هوندا ۱۲۵ ، race و موتورهای street در بازار و کارخانه را در...

پژو 407 از ابتدا ؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

این بار به سراغ یک محصول ماندگار اما بی نام و نشان یعنی پژو 407 رفته ایم که از...

رقابت در صنایع خودروسازی چنان شدتی یافته که دو رقیب بزرگ خودروسازی آلمان ناگزیر به همکاری با هم شده‌اند. موضوع بر سر تولید خودروهای بدون راننده است. خودروهایی که هنوز نیاز به فرمان و پدال گاز و ترمز را بین نمی‌برند.

بیت ران – روز پنجشنبه نهم اسفند (۲۸ فوریه) خبر همکاری دو شرکت خودروسازی بزرگ آلمان، یعنی شرکت ب‌ام‌و و شرکت دایملر بنز توجه تحلیلگران اقتصادی و همچنین شرکت‌های فعال در عرصه فناوری اطلاعات را برانگیخت.

مسئولان این دو شرکت خودروسازی آلمان، یکی از شهر اشتوتگارت (ب‌ام‌و) و دیگری از شهر مونیخ (دایملر) تصمیم گرفته‌اند برای تقویت توان خود در عرصه خودروسازی و به‌ویژه رقابت با شرکت‌های خودروسازی آمریکا و چین، به‌جای رقابت با یکدیگر، با یکدیگر همکاری کنند.

هدف از این همکاری تولید خودروهای خودران (بدون راننده) است. قرار است تا سال ۲۰۲۵ یعنی حدود شش سال دیگر، این دو شرکت خودروهای خودران خود را به بازار عرضه کنند. خودروهایی که قرار است کاملا خودکار عمل کرده و بتواند بدون کمک راننده در اتوبان‌ها تردد کند.

رقابت با “وایمو”

“وایمو” (Waymo) خودروی بدون راننده شرکت گوگل است. خودرویی که با سیستم عامل “شوفر گوگلی” (Google Chauffeur) کار می‌کند.

پروژه خودروهای “وایمو” از سال ۲۰۱۱ کلید خورده است و گوگل از طریق شرکت آلفابت موفق شده گام‌های مهمی در تولید این خودروهای خودران بردارد.

افزون بر آن، رقابتی که پایه‌های صنعت خودروسازی آلمان را به لرزه انداخته تنها به خودروی شرکت گوگل محدود نمی‌شود. چین و حتی کره جنوبی نیز گام‌های مهمی در عرصه تولید این خودروها برداشته‌اند.

کلاوس فرولیش، رئیس بخش توسعه و تحول شرکت خودروسازی ب‌ام‌و درباره پروژه مشترک این شرکت با دایملر گفته است: «ما استراتژی خود را در عرصه تولید خودروهای خودران پیگیرانه دنبال می‌کنیم و توانایی دو شرکت بزرگ پیشاهنگ در عرصه تکنولوژی را به هم مرتبط می‌کنیم.»

اولا کلئنیوس، یکی از اعضای هیئت رئیسه دایملر نیز گفته است که به جای تلاش جداگانه هر دو شرکت خودروسازی آلمان ما خواستار دنبال کردن یک سیستم واحد قابل اعتماد هستیم. به باور او همراهی دو شرکت خودروسازی بزرگ آلمان سود و مزایای آشکاری به همراه خواهد داشت.

تصمیمی منطقی و در عین حال ناگزیر

مفسران مسائل اقتصادی و از جمله مفسر روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه” بر این باور است که تحولات در صنایع خودروسازی چنان شدید است که شرکت‌های خودروسازی آلمان چاره‌ای جز همکاری با یکدیگر ندارند.

مفسر این روزنامه نوشته است تن دادن دو رقیب بزرگ صنایع خودروسازی آلمان به همکاری با یکدیگر بهترین دلیل برای اثبات جدی بودن اوضاع حاکم بر بازارهای خودروسازی جهان است.

در این تفسیر از محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا بر سر همکاری مشترک شرکت‌های خودروسازی اروپایی ایجاد کرده انتقاد می‌شود. مفسر نوشته است که اتحادیه اروپا باید برای افزایش امکان رقابتی شرکت‌های خودروسازی اروپایی، شرایط مناسبی فراهم کند.

خودروهای خودران، اما با فرمان و پدال

همکاری دو شرکت ب‌ام‌و و دایملر مانع از همکاری این دو شرکت با سایر شرکت‌های خودروسازی و فعال در عرصه فناوری اطلاعاتی نمی‌شود.

به عنوان نمونه، شرکت ب‌ام‌و به همکاری خود را با شرکت اینتل ادامه خواهد داد و دلیلی هم برای قطع همکاری بین دایملر و شرکت بوش وجود ندارد.

شرکت ب‌ام‌و در حال حاضر سرگرم آزمایش ۷۰ خودروی خودران در سراسر جهان و از جمله در مونیخ است. دایملر نیز بر آن است تا در سال جاری در همکاری با شرکت بوش، در سیلکون ولی آمریکا، خودروهای بدون فرمان و بدون پدال را آزمایش کند.

اما همکاری دو شرکت خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و و دایملر در شرایط کنونی محدود به خودروهایی است که گرچه کاملا خودکار عمل می‌کنند، اما همچنان از فرمان و پدال برخوردارند.

اجازه استفاده از خودروهای خودران در آلمان و دیگر کشورهای جهان بر اساس جدول شاخص‌های SAE تعیین می‌شود. خودروهای خودرانی که قرار است تا سال ۲۰۲۵ در آلمان به بازار عرضه شوند در رده چهارم این استانداردها قرار دارند.

به گزارش دویچه وله، بر اساس این شاخص ها خودروهای تولید شرکت ب‌ام‌و و دایملر در آلمان می‌توانند بدون دخالت راننده در اتوبان‌ها تردد کنند و وظیفه پارک خودرو را به طور کاملا خودکار برعهده گیرند.

رده پنجم اجازه تردد این خودروها در مناطق شهری را نیز شامل می‌شود و عملا نیاز این خودروها به فرمان و پدال را از بین‌می‌برد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

نادر فقیه زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

نادر فقیه زاده مانند بسیاری از طراحان بزرگ و مطرح جهان اکنون برای چینی ها کار می کند. Stefan...

مهمترین پهپادهای جهان را بشناسید

مهمترین پهپادهای جهان را در این گزارش بشناسید و با توانایی های آنها آشنا شوید. مهم ترین پهپادها در کدام کشورها تولید می شوند؟ بیت...

ایران چند فروند تام کت دارد؟ همه آنچه باید...

اف-۱۴ همچنان پیشرفته‌ترین هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. اما از این تامکت‌ها ارتش ایران چند فروند دارد و آخرین به روزرسانی‌های...

با انواع بال هواپیما آشنا شوید

در این مطلب نگاهی اجمالی به بال‌های هواپیما‌ها و انواع آنها خواهیم داشت. بال هواپیما یکی از اساسی‌ترین بخش سازه آن است و نوع...

قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو اعلام شد...

مدیران خودرو به طور رسمی از ایکس 22 پرو رونمایی کرد. در مراسم رونمایی، قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو اعلام شد. مشخصات...

پست‌های مرتبط