از جمله گزینههای نسبتا ارزانقیمت علاقمندان به آفرود وانت پاژن ۳۰۰۰سیسی ساخت ایران است که در روزهای زمستانی و مسیرهای گلی معجزه میکند.
بیت ران – از زمانی که لندروور دیفندر برای نخستین بار در ایران مونتاژ شد تا آخرین سری این خودرو که توسط شرکت مرتب با نام پاژن و موتور هیوندای روانه بازار مصرف شد زمان زیادی گذشته ولی دیفندر همچنان با اختلاف یکی از بهترین و پرفروشترین اتومبیلهای آفرودر دنیا است که در بیست و پنج کشور جهان خط تولید آن وجود داشته و در بین محبوبترین خودروها برای نیروهای نظامی و انتظامی است.
پاژن هم که از میانه دهه ۸۰ خورشیدی تا اوایل دهه ۹۰ توانست دوره نسبتا موفقی را در بازار ایران پشت سربگذارد، یکی از مدلهایی است که همچنان مورد استفاده علاقمندان به آفرود و خودروهای سنگین وزن اعم از پیکاپ و اسیووی است و با قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در مدلهای جدیدتر، سالمتر و کمکارکرد که توسط ایران روور ارتقا پیدا کردهاند، خرید و فروش میشود. پاژن البته ذاتا نمونه ایرانی شده لندرووری است که در اسپانیا مونتاژ شده و به موتور کرهای مجهز است.
ایران روور چیست؟
اگر کنجکاوید بدانید ایران روور چیست و چه کار میکند، باید بدانید این شرکت کوچک یکی از تیونرهای قدیمی و حرفه ای ایرانی است که در زمینه ارتقا خودروهای شاسیبلند و وانت در ایران سالهاست فعالیت کرده و قبلا روی محصولاتی مثل نیسان رونیز، پاژن ۳۰۰۰، وانت نیسان پیکاپ و موسو چند برنامه موفق تیونینگ را با اخذ مبالغی انجام داده است. در مورد پاژن ۳۰۰۰ هم این شرکت با طراحی و نصب یک کیت ظاهری به تغییر فرم جلوپنجره و چراغهای پاژن پرداخته و نمای چراغهای عقب این خودرو سنگین وزن را هم متفاوت از همنسلانش عوض کرده است.
به غیر از نصب رکاب، کیت صندوق بار و رینگ و لاستیک بزرگتر و مخصوص آفرود، این شرکت فضای داخلی پاژن را هم با مواد بهتری نظیر چرم ارتقا داده ضمن اینکه با نصب صندلیهای بزرگ و چرمی از نوع مسابقهای که به صندلی موسویی معروف هستند، راحتی کابین این خودرو خشک و چغر را برای سرنشینان پاژن افزایش داده است. پاژن البته در مدلهای واپسین با موتور دیزلی هم روانه بازار شد ولی اغلب علاقمندان به سراغ نمونه ۳لیتری و بنزینی این خودرو میروند.
پاژن ۳۰۰۰ که در نسخه جدیدتر با نام هرور عرضه شد، از موتوری ساخت هیوندای سود میبرد و با داشتن سیستم شاسی و فنربندی مخصوص قادر است نه تنها وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی خود را به خوبی حمل کند که ۵سرنشین را به تجربه یک آفرود لذتبخش برده و توانمندی ذاتی خود را در مسیرهای صعب و سنگلاخی نشان دهد.
پاژن پرادو نیست
البته ابدا نمیتوان انتظاری شبیه به پرادو، افجی یا لندکروزر از این خودرو داشت ولی پاژن با داشتن موتوری که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتنمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد، نسبت به وانتهای چینی و اقسامی از کراساوورهای کرهای وضعیت بهتری برای گلبازی، سفر به دل طبیعت و استفاده در مسیرهای بیابانی و برفی دارد.
منبع :هفت صبح
سلام پاژن با موتور ۳۰۰۰وگیربکس ۶سرعته میتسوبیشی نسل ۱و۲ که به شرکت هیوندای برای برند گالوپرش فروخته شده بود منتاژ شد و حیف که این موتور روشه زیر بندی اصلا هم قوی نیست و اگر شما بخواهی برای آفرود استفادش کنی قبل هر کاری باید دفر و زیر بندیشو بسته به پول تو جیبت تغییر بدی وگرنه کارت تو بیابون تمومه