واردات خودروهای کارکرده به بن‌بست می‌رسد؟ / آغاز سنگ‌اندازی قطعه‌سازان

از دست ندهید

واردات خودروهای کارکرده هنوز شروع نشده‌است. اما ظاهراً این اتفاق به مذاق داخلی‌ ها خوش نیامده‌است. انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازان خودرو در نامه‌ای به سران سه قوه، خواستار بازنگری در امر واردات خودروهای‌کارکرده شدند. به باور آنها واردات این خودرو ها، چالش‌های بسیاری برای صنعت خودرو داخلی بوجود می‌آورد.

بیت‌ران – در بخشی از این نامه، اشاره شد که واردات خودروهای‌کارکرده هزینه‌ های کوتاه مدت و بلند مدت به کشور وارد می‌ کند. انجمن قطعه‌سازان در این نامه ذکر کرد: عدم اطلاع از سابقه این خودروها، عدم اطمینان از پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، عدم دسترسی به قطعات یدکی اصلی، تنوع بالای خودروهای کارکرده و نبود نمایندگی خدمات پس از فروش، خروج ارز جهت تامین قطعات یدکی و واردات طولانی مدت قطعات این خودروها از جمله عوارض واردات خودروی کارکرده به کشور است!

همچنین به اعتقاد انجمن صنایع همگن قطعه سازان، کاهش انگیزه تولید کنندگان داخلی برای تحقیق و توسعه، نبود نظارت بر قیمت‌گذاری خودروهای کارکرده و عدم ایجاد فضای تجاری عادلانه به دلیل قیمت گذاری دستوری خودرو های داخلی از دیگر آسیب‌ هایی است که در اثر واردات خودرو های کارکرده ایجاد خواهد شد.

اعضای انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو معتقدند در صورت واردات خودروی نو به جای خودرو کارکرده، خودرو های مالکین فعلی به عنوان خودروی دست دوم در داخل کشور عرضه می‌ شود و فضای رقابتی در بازار خودرو تسهیل می‌ شود. در نامه این انجمن تاکید شد که در صورت عدم توجه به این موارد، صنعت داخل با چالش روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چانگان‌های وارداتی هفته آینده آماده‌تحویل هستند؟

خودرو ملی ترکیه هدیه اردوغان به بن‌سلمان / همه چیز درباره TOGG

پژو پارس بهینه ایران خودرو وارد فاز تولید آزمایشی شد / مشخصات فنی

مازراتی گریکاله ۳۰۰ اسب‌بخاری هیبریدی در ترکیه / از خرید خودرو تا تحویل

لامبورگینی دیابلو با Eccentrica دوباره متولد شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو فاجعه است/ جان مردم چند؟

در فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو که به‌تازگی منتشر شده‌است شاهد یک فاجعه هستیم؛ بی‌ارزشی جان انسان‌ها، فروش خودرو...

پست‌های مرتبط