خودرو ملی ترکیه هدیه اردوغان به بن‌سلمان / همه چیز درباره TOGG

از دست ندهید

ساعاتی پیش اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر به کشور عربستان خودرو ملی ترکیه یعنی TOGG را به بن‌سلمان ولیعهد این کشور هدیه داد. رئیس جمهور ترکیه در قصر السلام (کاخ صلح)‌ در شهر جده مورد استقبال رسمی شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان قرار گرفت.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: دو کشور در طول این دیدار قرارداد خرید و فروش پهباد امضاء کردند. همچنین عنوان شد که ترکیه و عربستان از این پس روابط تجاری و نظامی نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت.

اما در پایان دیدار رسمی اردوغان و بن‌سلمان،‌ رئیس جمهور ترکیه یک دستگاه خودروی ملی ترکیه (TOGG)‌ را به ولیعهد عربستان هدیه داد. محمد بن سلمان هم پشت فرمان این کراس اوور برقی نشست و‌ اردوغان را تا محل اقامتش رساند.

خودرو ملی ترکیه در ۶ رنگ به دست مشتریانش می‌رسد. در جریان این دیدار، TOGG اهدایی به بن‌سلمان به رنگ سفید یا PAMUKKALE بود که یکی از رنگ‌های محبوب این خودرو برقی در ترکیه است.

بن‌سلمان پشت فرمان خودرو ملی ترکیه
بن‌سلمان پشت فرمان خودرو ملی ترکیه

روابط ترکیه و عربستان ۵ سال قبل به دنبال ماجرای روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، به شدت دچار تنش شد.

با این حال دو کشور ترکیه و عربستان بعد از مدتی تنش و اختلاف، بر سر پایان دادن‌به این اختلاف به توافق رسیدند و روابط را عادی کردند.

TOGG، خودرو ملی ترکیه

خودرو ملی ترکیه یعنی TOGG T10X در حقیقت یک کراس اوور کاملاً الکتریکی است. T10X را می‌توان به ۳ روش مختلف شارژ کرد. این کراس اوور برقی هم توسط پریز برق خانگی قابل شارژ است و هم با ایستگاه‌های شارژ AC دیواری و یا ایستگاه‌های DC بسیار سریع می‌توان باتری‌های آن را پر کرد.

مالک این خودرو قادر است با استفاده از اپلیکیشن Trugo در ۸۱ استان ترکیه ایستگاه‌های شارژ مورد نظر خود را انتخاب کند. ترکیه در طول سالهای قبل زیر ساخت بسیار قوی‌ای در زمینه خودروهای برقی ایجاد کرد.

نسخه‌های V1 RWD و V2 RWD این خودرو ملی ترکیه با پیمایش استاندارد، مجهز به باتری‌های ۵۲.۴ کیلوواتی هستند. نمونه V2 RWD این خودرو با پیمایش طولانی، از باتری ۸۸.۵ کیلوواتی استفاده می‌کند.

خودرو ملی ترکیه با بهره‌گیری از توان باتری‌های خود ۲۱۸ اسب بخار قدرت (۱۶۰ کیلووات) و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر نسخه‌های پیمایش استاندارد این خودرو ۷.۴ است و این شتاب در نمونه پیمایش طولانی به ۷.۸ ثانیه می‌رسد.

حداکثر سرعت تمامی مدل‌های این کراس اوور برقی محدود به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. پیمایش نسخه‌های استاندارد TOGG به ۳۱۴ کیلومتر می‌رسد. نسخه پیمایش طولانی این خودرو ملی ترکیه نیز قادر است تا ۵۲۳ کیلومتر با یکبار شارژ کامل حرکت کند.

فضای داخلی TOGG خودرو ملی ترکیه
فضای داخلی TOGG خودرو ملی ترکیه

تیپ V1 RWD Standard Range این خودرو ۱/۲۲۷/۵۰۰ لیر (۲/۴۵۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان) قیمت دارد. قیمت نمونه V2 RWD Standard Range توگ ۱/۳۲۹/۵۰۰ لیر (۲/۶۵۹/۰۰۰/۰۰۰ تومان) است و بهای تیپ V2 RWD Long Range آن به ۱/۵۶۳/۵۰۰ لیر (۳/۱۲۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان) می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

پژو پارس بهینه ایران خودرو وارد فاز تولید آزمایشی شد / مشخصات فنی

مازراتی گریکاله ۳۰۰ اسب‌بخاری هیبریدی در ترکیه / از خرید خودرو تا تحویل

لامبورگینی دیابلو با Eccentrica دوباره متولد شد

سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

افزایش قیمت لاماری ایما چه مبنایی داشت؟ / امکان ثبت شکایت برای خریداران




5 دیدگاه

  1. حیف که تو ایران هنوز فروشن داره… البته ما تیبا و کوئیک و شاهین رو داریم و نیازی به ماشین های بی کیفیتی مثل بنز و توگ و بی ام و و … نداریم خخخخخخخخخخ

  2. ایران هم از در دشمنی با همه همسایگان وارد شده کل دنیا هم تحریممون کردن تنها صادرات هودرویی ما هم نیسان ابی هفتاد سال ببل به کشور جهان هشتمی تانزانیا هست.بعدشم رو تخم روسیه داشتیم زور میردیم که اونم ولمون کرد گفت جزایر مال عربها هست ایران غلط کرده فرداش هم گفتن جنگده نمیدیم.وزیر دفاع اومد گفت خودمون توان تولید داریم.حالا گونده جوزی رو ادامه بدید

  3. ترکیه هم مثل خودمون مونتاژ کارس از پهباد گرفته تا این لگن تازه هیچ گوهی هم نیس بیخودی گندش نکنید دوروز تحریم بشه میشاشه به خودش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو فاجعه است/ جان مردم چند؟

در فایل صوتی مدیرعامل ایران خودرو که به‌تازگی منتشر شده‌است شاهد یک فاجعه هستیم؛ بی‌ارزشی جان انسان‌ها، فروش خودرو...

پست‌های مرتبط