با توجه به انتشار ویدیوی نازک و ضعیف بودن ورق بدنه تارا ، ایران خودرو توضیحاتی داده، که براساس آن بر استاندارد بودن تولید و ایمنی خودرو تارا تاکید میکند. اما ماجرا چه بود؟
بیت ران – الهام زهره وند: پس از باز نشدن ایربگ خودروها در تصادف زنجیرهای بهبهان که بیشتر تولید داخل بودند، ایمنی خودروهای داخلی زیر ذرهبین است. آن هم در شرایطی که امکانات تست ایمنی خودروها در کشور وجود ندارد.
در پی انتشار فیلمی در شبکههای اجتماعی مبنی بر ضعف ورق بدنه تارا که در پیج اینستاگرام بیت ران آن هم منتشر شد، ایران خودرو دو فیلم را برای بیت ران ارسال کرد تا از کیفیت بدنه خودرو تارا دفاع کند.
ویدیوی منتشر شده در بیت ران و ویدیوی توضیحات ایران خودرو را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
ایران خودرو میگوید ورقه بدنه تارا استاندارد است و خیال مشتریان راحت باشد.
کارشناس ایران خودرو که در این ویدیو سخن میگوید، در وهله اول معتقد است “خودروی مورد نظر در ویدیو که درِ آن به اصطلاح قُر شدهاست و به راحتی فرو میرود، باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.”
وی که روی تصاویر مربوط به یک دستگاه خودرو که رو دری آن برداشته شدهاست سخن میگوید، ضمن فشردن درِ خودرو با دست، تاکید دارد “تمامی قطعات خودرو براساس استانداردهای بدنهسازی و خودروسازی تولید میشوند و خیال مشتریان راحت باشد.”
پس از انتشار این فیلمها تیم بیت ران به بازدید خط تارا پرداخت تا واقعیت داستان مشخص شود.
فیلم واقعیت بدنه تارا در فیلم زیر در یوتیوب بیت ران پلاس
اینجا فیلم کامل تستهای بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
بررسی و تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
درِ خودروی تارا روی خط بدنه سازی ایران خودرو
در این ویدیو میبینیم که کارشناس مربوطه اعلام میکند “درون درها تقویتی بسیار محکم و سراسری وجود دارد که باعث استحکام درها میشود.”
در ویدیویی دیگر که ایران خودرو در اختیار بیت ران گذاشته است، یکی از دیگر کارگران این خودروسازی در خط تولید تارا توضیحاتی میدهد.
این فرد “برای اطمینان بیشتر” به سالن بدنه سازی تارا در ایران خودرو سر زدهاست و میگوید: “تقویتیِ قوی پشت در خودرو تعبیه شده، که اجازه قُری و دفرمگی را به در نمیدهد.”
همه چیز دربارهی تارا ایران خودرو را اینجا بخوانید.
بیشتر بخوانید:
تاکسی سمند دوگانه سوز با یک میلیون کیلومتر پیمایش در موزه آرام گرفت
قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟
خودروهای وارداتی با چه قیمتی فروخته خواهند شد؟ پیش بینی آینده بازار
داستان تولد سمند؛ فرصت خرید شرکت لوتوس از دست رفت / همراهی قالبسازی فیات
پیشرانه جدید تیبا چه مشخصاتی دارد؟
تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ
خودروسازی کارمانیا کاملاً منحل خواهد شد / تکلیف حوالهداران BYD چیست؟
دیگنیتی پرستیژ قویترین کراس اوور چینی بازار ایران ، پرقدرت تنها روی کاغذ
گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شاهین
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز و خودروی هیبریدی افزایش پیما
سلام و ممنون از بیتران
ممکنه این فیلم ها رو در آپارتتون یا حتی روی خود سایتتون هم بگذارید چون خیلی ها نمیتونن به یوتیوب دسترسی داشته باشند
ممنون
با سلام کیفیت و ضخامت ورقه ها یک بحث است مستحکم کردن آنها بحث دیگر چرا قیمه هارو میریزید تو ماستا فقط این نیست کیفیت رنگ هم بسیار پایین است واین درحالی است که پول خودور تمام و کمال گرفته میشود. ویل للمطففین
متاسفانه برخی خود تحقیرهای بدون داشتن علم در مورد هر موضوعی فیلم تهیه و اظهار نظر غیر کارشناسی میکنند و مردم در مورد تولیدات داخلی به اشتباه می اندازند مانند بدنه تارا.
شما در اینترنت اگر جستجو کنید ورق بدنه خودروهای جدید مانند لکسوس و لاماری هم همین گونه است و آن هم بخاطر پاس کردن آزمایش ایمنی تصادف ماشین با عابر پیاده هست.
اقا همه دنیا میدونن اینترنت ایران فیلتر هست شما فیلم یوتیوپ میذاری یعنی چی
دقیقا.یوتیوب به معنی باکلاسی نیست برادران بیت ران. متشکریم که روی پلتفرمهای داخلی میگذارید کلیپها رو.. اپارات هست و دهها بن سازه دیگر… دیدئو هم هست که یوتیوبی ها رو می تونی توش ببینی البته.
درود بر دست اندرکاران بیت ران
بکار رفتن تقویتی درون درها اگرچه خوب است اما ورق بکار رفته بدنه خودرو بسیار ضعیف و نازک است. امروزه صنعت متالوژی با کمک فناوری های نانویی موفق به ساخت ورقه های تحت کشش سبک به همراه استحکام بالا شده است ولی متاسفانه ما از این فناوری محروم مانده ایم
برای درک این موضوع یک تکه پلاستیک را بکشید، جایی می رسد که پلاستیک بسیار نازک می شود ولی ما هر چقدر زور بزنیم نمی توانیم آن را جدا کنیم در صنعت فولاد با ترکیب آلیاژهای مناسب می توانیم فلزات سبک و مقاوم بسازیم، کاری که امروزه صنایع هوایی و حمل و نقل از آن بهره فراوان می برند
😅😂🤣😃😄😆
آخه باید ببینی از نظر اینها استاندارد یعنی چی.شاید از حلبی بهتر باشه استحکام نامیده میشه
خیالتان راحت باشد شبیه جمله هایی است که به بچه ها و کودکان خردسال می گویند. شما مدرک ارائه کن که طبق فلان معیار علمی و طبق آزمایش فلان دستگاه استاندارد جهان، ورق تست شده و نتایج نه فقط توسط شما بلکه توسط فلان اداره یا سازمان یا شرکت خارجی هم تایید شده. فقط ادعا می کنید که خودروها را در اروووووووپا به آزمون گذاشته ایم و سه ستاره و .. گرفته اند. خب اسم این شرکت یا اسم تست و محل انجامش را ذکر کنید دقیقا.. یا اینکه به یک ارگان مردمی ارائه کنید اگر انتشار رسمی مشکل دارد و آن ارگان مردمی و نه حکومتی و دولتی آنرا برای مردم تایید کند تا “خیالمان راحت” باشد.
به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم. یعنی انتظار داشتین کارشناسای ایران خودرو بیان از خودشون بد بگن.
دوستان اگه بهترین امکانات وموتور عالی داشته باشه وجنس بدنه از حلبی پیشرفته باشه یعنی کشگ ۸۰۰ تومن پول که بابت این حلبی بایدبدی دود می شه رو هوا
این سایتم فقط برای توجیه اشغال های داخلیسا