تارا اتوماتیک V4 با موتور ضعیف را بشناسید

از دست ندهید

در حالیکه تارا اتوماتیک V4 / تارا V4 به‌عنوان تارای سال معرفی شده‌است، انتظار می‌رفت به جای موتور ضعیف TU5P با ۱۱۳ اسب‌بخار از موتور EFP با ۱۶۰ اسب‌بخار دنا جوانان در این خودرو استفاده می‌شد.

بیت ران – الهام زهره وند: در تارا اتوماتیک تیپ V4 ایران خودرو سعی کرده‌است مشکلات تارای معمولی را حل کند.

ویدیوی معرفی تارا V4 را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس که در ادامه آمده‌است تماشا کنید:

تغییرات در تارا اتوماتیک V4 

به این ترتیب در تارای سال دوربین دنده‌عقب دینامیک، قابلیت بازشدن در صندوق‌عقب با تشخیص حرکت پا، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن برای صندلی‌های ردیف جلو، آینه کرومیک، وجود دو موبایل باکس ر دو طرف کنسول میانی، چراغ محفظه داشبورد چراغ آفتاب‌گیر راننده و تودوزی متفاوت صندلی‌ها از جمله تغییرات نسب به تارای معمولی هستند.

ورق بدنه تارا استاندارد ایمنی خودرو تارا ایران خودرو
عکس:‌ٰورق بدنه تارا

اما نکته آنجا است که همچنان در بدنه خودرو از ورق نازک استفاده شده‌.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر این موضوع ویدیوی زیر که نشان می‌دهد ورق بدنه تارا ضعیف است و نیز ویدیوی پاسخ کارشناسان ایران خودرو را در کانال یوتیوب بیت ران که در زیر آمده‌است تماشا کنید:

موتور ضعیف تارا اتوماتیک V4 

از طرفی با وجود قیمت بالای خودرو موتور این محصول با رانا پلاس و پژو ۲۰۷ که خودروهایی در کلاس کوچک‌تر و ارزان تر هستند مشابه است.

تارا اتوماتیک V4 / تارا V4 تارای سال ایران خودرو موتور TU5P موتور EFP دنا جوانان

موتور کنونی تارا V4 با توجه به وزن خودرو قدرت مناسب ندارد. با وجود اینکه تارا دارای ایمن ترین پلتفرم در محصولات داخلی است، اما استفاده از ورق نازک بدنه و موتور نامناسب سبب شده است تارا اتوماتیک سال ملقب به تیپ v4 نتواند انتظارات را برآورده کند.

تارا تیپ V4 از موتور TU5P چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر بهره‌می‌برد. حال آنکه ایران خودرو موتور EFP با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را می‌توانست روی محصول پرچمدار خود قرار دهد.

اینجا فیلم کامل تست‌های بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
 تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی 

بیشتر بخوانید:

ورق بدنه تارا استاندارد است؟ ایمنی خودرو تارا مورد تایید است؟

تاکسی سمند دوگانه سوز با یک میلیون کیلومتر پیمایش در موزه آرام گرفت

قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟ 




26 دیدگاه

  1. تحلیلتون بسیار سطحی بود .اولاً که تارا با موتور tu5 پلاس و به لطف cvvt موتور قابل قبولی هست ۱۱۳ اسب برای یک متور تنفس طبیعی معقوله.ضمنا وزن تارا فقط ۱۱۰ کیلو از ۲۰۶ بیشتره وزن تا را کلاً ۱۱۷۰ کیلو هست با این حال از دنا، پارس ،شاهین و بقیه سدانها سبکتره .سوال اینجاست چطور موتور tu5 معمولی برای بدنه سنگینتر پارس خوبه اما موتور tu5 پلاس که قویتر شده برای ماشینی که سبکتر از پارسه خوب نیست!!!! در موتور ورق های بدنه تارا هم بهتره مطالعه کنید و باعث تشویش اذهان عمومی نشید در بدنه تارا از ورقهایی استفاده شده که تکنولوژی متفاوتی دارن بسیار سبکتر ؟ انعطاف پذیرتر و البته مستحکم تر از بدنه خودروهای دیگه است و باعث جذب ضربه بهتر میشه .این تکنولوژی ساخت ورقهای جدید اگر نبود الان تارا باید نسبت به ابعادش ۳۰۰ کیلو سنگیتر میشد .اتفاقا ورقهای منعطف و نازکتر که البته پشتشون توسط یک کلاف تقویتی مستحکم سراسری تقویت شده یک حسنه برای این خودرو .نمیدونم چرا بعضی ها بدون مطالعه و منطق فقط بلدن تخریب کنند ، بعدشم مردم ما مجبورن به خاطر انحصار خودرو یا از خودروهای داخلی استفاده کنند یا از چینی که اونا هم مشکلات زیادی دارند )کمبود قطعه ،گرانی وحشتناک و غیر معقول قطعات ،کیفیت رنگ افتضاح ، موتورهای ضعیف و پر ایراد و مهمتر از همه بازار خرید و فروش افتضاح و…هر چند کسی منکر این نیست که مردم ما لایق این هستند که بهترین خودروهای دنیا رو سوار بشن .

    • تا وقتی به موتور صد و ده اسبی برای یک خودرو سدان بگیم مناسب وضعیت همینه…
      درمورد ورق “های تک” محصول تارا یک سوال داشتم.. چرا مرسدس بنز و آئودی ازین ورقه ها استفاده نمیکنن و اینقدر سفت و سنگین هست بدنه هاشون؟

      • اونا هم دقیقا با کوچکترین فشار فرو میرن برو تست کن بخاطر سبک سازی جدیداً بدنه خودروها از فاسبرگلاس ساخته میشه . جنس ورق تارا در بین داخلیها بهترین هست

        • اتفاقا یکی از بی کیفیت ترین ورقه ها رو داره چراخودمونو گول میزنیم و اینقد تعصب رو ماشین خودمون داریم همه ملت میدونن بخاطر تیراژ بالا افت شدید کیفیت دارن

  2. تارا بدنه ضعیف و نازک، موتور هم کم قدرت و بسیار مشکلات برقی که نمیشه گفت. قیمتشم که نجومی

  3. لایک به کامنت علی. حرف حساب زد: چطور Tu5 معمولی رو روی پارس میذارن فروشش میره بالا و کلی استقبال میکنن. رو تارا که بذارن میشه نقطه ضعف؟؟

  4. تارا بعنوان یک سدان میان رده و خانوادگی دارای وزن مناسب، موتور مناسب و ایمنی قابل قبوله و وزن پایین خودرو به جهت استفده از بدنه نازک یک امر طبیعی هستش و ایراد محسوب نمیشه البته در خصوص شاسی امیدوارم مقاومتش مثل پژو نباشه

  5. سلام تارا لوکس ترین و بهترین و البته گرانترین محصول ایرانیه اما همین محصول نثبت به کیفیتی ک داره از رقیبش هم ارزونتره و جزو ارزانترین های جهانه ایراد هایی که گرفتید ازش در واقع کاملا اشتباهه و هم موتور و هم ورقه های بکار گرفته شده باعث سبک شدن و انعطاف پذیری بیشتر خودرو میشه که یکی از نکات ایمنی این خودرو محسوب میشه در کل بهتر از این خودرو ساخت داخل فعلا نیست و قطعا نسخه جدید یعنی تاراv4یکی از پر آپشن ترین های تولید ملی خواهد بود اگه ایران خودرو بتونه این اشکالات ریز رو رفع بکنه و رضایت مشتری رو جذب بکنه صدرصد هم خودش و هم ما سود میکنیم قیمت بازار تارا که نجومیه اما قیمت کارخانه نثبت به امکاناتی که داره حدودا خوبه اما ای کاش میشد این قیمت رو پایین تر هم بیارن متمعنا ایرانخودرو با ساخت این سدان اقتصادی یک انقلابی توی عرصه خودرو سازی ایجاد کرد و ما شاهد این هستیم که خودرو های بروز و جدیدی درحال ساخت هست به امید روزی که تمام مشکلات از ایران دور شه و مردم عزیز ما در ارامش و اسایش زندگی کنن…

  6. به نظر من با توجه به مشخصاتی که تارا اتوماتیک وی ۴ داره میشه گفت بهترین خودرو ساخت داخل هست. برای مقایسه باید اون را با سایر محصولات تولید داخل و یا چینی های هم رده قیمتی مقایسه کرد نه با تویوتا و ینز. تقریبا اکثر آپشن های خودرو نسبتا لوکس را داره. و مثلا نسبت به دناپلاس توربو اتوماتیک که البته حدود ۱۰۰ میلیون تارا از اون ارزون تر هست امکانات بیشتری داره. بجز قدرت موتور. که البته دنا موتور توربو داره و موتورهای توربو در ایران مشکلات خاص خودشون را دارند

  7. با سلام. خدا شاهده روا نیست مایی که از خدا و قیامت دم میزنیم اینجوری حق الناس کنیم. ماشین رو گران و با بدنه های غیر استاندارد و بدون هیچگونه دلسوزی ای در اختیار مردمی قرار بدیم که همیشه گفتیم ما هر چی داریم از این مردم داریم.
    از خدا و خشمش بترسید تا دیر نشده.

    • ظاهر تارا منجر به قیمت بالاش شده ومونورش ضعیفه توسربالایی با دانگ فنگ کورس داشتم کم آورد

  8. سلام. اگه مشکل بدنه و موتور ضعیف دنا v4 حل بشه میشه گفت یکی از بهترین تولیدات داخلی میتونه باشه.

    • به هیچ عنوان بدنه ضعیف نیست فیلم خط تولیدش بدنه تارا رو مشاهده کنید به ابهامات پاسخ داده نوع تکنولوژی متفاوته بخاطر سبک سازی. از طرفی موتورش هم قدرت معقولی داره بالا نیست اما ضعیف هم نیست .موتور قویتر میخوایید که باید توربو باشه که اونم مشکلات زیادی داره مثل نیاز همیشگی به بنزین سوپر و روغن گرانقیمت و استهلاک بسیار بالاتر از خودروهای تنفس طبیعی

    • با سلام
      دوستان عزیز تجربه تارا v2 بعد از ۲۰ هزار کیلومتر
      از نظر نرمی و بی صدایی که حرف نداره
      از نظر موتور و گیربکس عالی
      از نظر اپشن و جادار بودن بسیار خوب
      از نظر برقی کمی ضعیف( البته در ماشین های ایرانی و چینی امری طبیعی هست)
      از نظر استحکام بدنه قابل قبول
      از نظر قیمت یه کوچولو بالاست
      از نظر فضای کابین عالی حتی برای افراد قد بلند
      از نظر سوخت عالی
      از نظر اینه برقی ضعیف
      بنده راضی هستم

  9. سلام نمی‌خوام نقد غیر منصفانه ای داشته باشم ولی بعنوان دارنده تارا اتومات مدل ۱۴۰۲ باید عرض کنم موتور خودرو در سر بالایی ها توان کافی ندارها و علتش به نظر من هماهنگ نبودن گیربکس و سیستم ای سی یو می تونه باشه. طبق محاسبات خودرو مصرف سوخت طی ۷۰۰کیلومتری که تا قم رفتم و داخل شهر ۱۲لیتر به ازای هر ۱۰۰کیلومتره که باز بخاطر عدم هماهنگی سیستم سوخترسان خودرو هستش. وضعیت ورق بدنه خوبه . به نظرم با ریمپ کردن ایسیو مشکلات حل بشه . من از وضعیت مناسب صندلی ها صندوق بزرگ فرمان برقی ..راضی هستم البته با پرداخت هزینه چراغ داخل داشبورد و سیستم ردیاب و آرم اینگلیسی تارا و برچسب روی پادری ها رو در آپکو نصب کردم که فکر کنم بهتر بود اینا رو شرکت نصب میکرد البته بجز ردیاب. اگر مشکل مصرف سوخت و حرکت در سر بالاییش حل بشه من از ماشین راضی خواهم بود وگرنه با یک آریزو چینی عوضش میکنم.

  10. داداش خریدن این ماشین مثل این میمونه پول بستنی معجون بدی ولی بهت بستنی چوبی بهت بدن

  11. ماشین ایرانی آرم اسب معروف ایران خودرو بعد بجای اینکه موتور ef7 باشه موتور ۲۰۶ روشه اشتباهه

  12. سلام دوستان
    بنده تجربه استفاده نه ماهه تارا مدل ۱۴۰۱ را بدون تعصب و منصفانه به اشتراک میزارم
    ۱- ایراد برقی بسیار
    ۲- باگ کولر بطوریکه بیست دقیقه مدام استفداه میکردی با ری استارت میشد
    ۳- سواری نرم و خوش دست
    ۴- جادار و صندوق عقب بزرگ
    ۵- کشش ضعیف در سربالایی و سبقت حتما باید معکوس میدای
    ولی اعتقادم به اینه که بهتر از دنا با پلتفرم چهل سال پیشه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط