M5 CS سریعترین و قدرتمندترین ب ام و است که رونمایی شده و با بازنگری در موتور توانسته است ویژگی هایی منحصر به فرد به دست بیاورد.
بیت ران – شرکت آلمانی بامو از M5 CS پردهبرداری کرد.
پیش از معرفی این خودرو، نسخه Competition پرچمدار خانواده سری ۵ به شمار میرفت، اما این عنوان حالا به M5 CS رسیده است.
M5 CS سوپر سدانی که با مشخصات استثناییاش، لقب سریعترین و قدرتمندترین خودروی تاریخ باواریا را از آن خود کرده است.
موتور سریعترین و قدرتمندترین ب ام و
مستقیم به سراغ پیشرانه میرویم، جایی که با بازنگریهای صورت گرفته قدرت موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو اکنون به ۶۲۷ اسب بخار رسیده است.
شاید بدانید این موتور در M5 Competition توانایی تولید ۶۱۷ اسب بخار قدرت دارد.
وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF و سیستم xDrive بر عهده دارند.
این دو به گونهای تنظیم شدهاند که چرخهای محور عقب را در اولویت دریافت نیروی موتور قرار میدهند.
بامو برای افرادی که علاقه به دود کردن تایرها دارند، یک حالت اختصاصی نیز تعریف کرده که با انتخاب آن نیرو فقط به چرخهای محور عقب ارسال میشود.
با چنین قوای محرکه توانمندی، بامو M5 CS در عرض تنها ۲.۹ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت میرساند.
که این عدد حدود ۰.۲ ثانیه سریعتر از نسخه Competition است.
دستیابی به سرعت ۱۲۴ مایل (۲۰۰ کیلومتر) در ساعت هم نیازمند ۱۰.۴ ثانیه زمان است و در صورت اصرار بر سرعتگیری، این ابرسدان آلمانی قادر خواهد بود نهایت سرعت ۱۹۰ مایل (۳۰۵ کیلومتر) در ساعت را ثبت کند.
طراحی نمای بیرونی سریعترین و قدرتمندترین ب ام و
از نظر نمای بیرونی، قطعات تزئینی طلایی و اجزای فیبرکربنی به کار رفته در قسمتهای مختلف بدنه بلافاصله چشمان بیننده را به سمت خود فرا میخوانند.
جلوپنجره، رینگها و برخی نشانهای نصب شده روی بدنه M5 CS دارای رنگ طلایی و یا به قول بامو طلایی برنزی هستند.
اجزایی مثل کاپوت، پوشش موتور، سقف، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب و همچنین آینههای جانبی هم از فیبرکربن ساخته شدهاند.
بامو میگوید بهرهگیری از فیبرکربن در قسمتهای مذکور ۷۰ کیلوگرم از وزن M5 CS کاسته است.
کابین M5 CS
در داخل کابین، M5 CS به خاطر ویژگیهایی مثل صندلیهای فیبرکربنی و ترکیب رنگ مشکی و قرمز بسیار جذاب دیده میشود.
این راکت زمینی ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد، چرا که در قسمت عقب آن دو صندلی نصب شده است، این صندلیها با یک کنسول میانی کوچک از هم جدا شدهاند.
برای ایجاد تمایز بیشتر بین M5 CS و دیگر نسخهها، لوگوی CS به بخشهایی مثل داشبورد و چارچوب درها اضافه شده است.
همچنین طرحی از مسیر پیست معروف نوربرگرینگ نوردشلیف (Nurburgring Nordschleife) روی پشت سری هر چهار صندلی نقش بسته است.
شاید استفاده از این طرح، به ثبت رکوردی جدید توسط M5 CS در پیست مذکور اشاره دارد، هر چند بامو فعلا حرفی در این مورد به میان نیاورده است.
دیگر تجهیزات M5 CS
این خودرو روی رینگهای ۲۰ اینچی زیبا و تایرهای پیرلی P Zero Corsas حرکت میکند.
در پشت این رینگهای طلایی برنزی، اجزای ترمز سرامیک کربنی با کالیپر قرمز رنگ جا خوش کردهاند.
بامو ابعاد تایرهای این سوپر سدان را در جلو و عقب به ترتیب ۲۷۵/۳۵ و ۲۸۵/۳۵ اعلام کرده است.
بیشتر بخوانید:
خودرو سونی با نام ویژن اس رونمایی شد + مشخصات و فیلم
مرسدس بنز EQA رونمایی شد + موتور و سرعت خودرو
رنو ۵ برقی با یاد مدل کلاسیک خود تولید می شود
منبع: دیجیاتو