زمانی که خبر خروج شرکتهای خودروسازی بزرگ جهانی همچون رنو، پژو و سیتروئن از کشورمان منتشر شد خودروسازان داخلی اعلام کردند که در راستای تولید محصولات رنو و دیگر شرکت ها در داخل کشور گام خواهند برداشت.
بیت ران ـ به عنوان نمونه قائم مقام ایدرو گفته با توجه به خروج رنو از ایران محصولاتی مانند تندر ۹۰ با موتور دیگری تولید خواهند شد.
هرچند که قائم مقام ایدرو نوع موتور را ذکر نکرده است اما آنطور که شنیده میشود قرار است تندر ۹۰ با موتور ملی یا همان EF7 شرکت ایرانخودرو تولید و عرضه شود. ظاهرا کار طراحی و سوار کردن این موتور بر تندر ۹۰ طبق درخواست ایدرو از شش ماه گذشته آغاز شده و تست این خودرو هم به خوبی به پایان رسیده است. قرار است علاوه بر موتور ملی EF7 از گیربکس پژو نیز برای این خودرو استفاده شود.
این در حالیست که تولید تندر ۹۰ با موتور ملی یا EF7 قطعا موجب افزایش قدرت و شتاب خودرو خواهد شد. البته این احتمال نیز به صورت جدی وجود دارد که شاهد کاهش کیفیت تندر ۹۰ های ایرانیزه شده با موتور ملی نسبت به نسخه اصلی ساخت رنو باشیم.
حال با ترخیص قطعات باقی مانده قبلی از محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود ۳ هزار دستگاه رنو ساندرو و پارس تندر در شرکت پارس خودرو فراهم شده است.
با پیگیری های انجام شده از طرف گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو محموله قطعات باقی مانده رنو از گمرکات کشور ترخیص و امکان تولید حدود ۳ هزار دستگاه از محصولات خانواده رنو در پارس خودرو فراهم شد.
گفتنی است با تلاش های صورت گرفته برای تکمیل برخی از قطعات ناقص این محموله و با همکاری برخی از قطعه سازان داخلی تعدادی از این قطعات بومی سازی شده و بدین ترتیب امکان تولید محدود این خودروها فراهم شده است.
لازم به ذکر مجدد است که خودروهای تولید شده به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریان محترم تحویل خواهد شد.
خب به نظر شما ماشینی که موتور و گیربکسش متعلق به خودش نباشه همون ماشینی هست که کارخانه اصلیش تولید میکنه ال نودی که موتورش ساخت رنو نباشه دیگه ال نود نیست فقط یه ماکت از اونه