قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

از دست ندهید

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان گرانترین خودرو کراس‌اوور مونتاژی در بازار خودرو ایران دانست.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – طبق لیست ماخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال انواع خودروهای سبک و سنگین تولید داخل برای اجرا در سال ۱۴۰۳ که توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد، قیمت پایه سئات آتکا ۵ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان اعلام شد.

این کراس‌اوور مونتاژی در تیراژی بسیار محدود توسط خودروسازان راین تولید شد و براساس اطلاعات منابع آگاه، بسیاری از آنها خارج از سامانه یکپارچه به دست اشخاص خاص رسیدند.

می‌توان گفت که قوی‌ترین Seat Ateca جهان در خودروسازان راین تولید شد. آتکا ۱۸۷ اسب بخاری در شرایطی به ایران وارد شد که قوای محرکه آن در بازار خودرو اروپا دیگر خریداری نداشت. سئات در حال حاضر این SUV خود را با موتورهای کم حجم و پر بازده به‌فروش می‌رساند.

تولید آتکا در خودروسازان راین

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

خودروسازان راین در دهه ۸۰ محصولاتی مانند هیوندای ورنا و آوانته را در ایران تولید می‌کرد. این نماینده رسمی هیوندای در ایران که زیر مجموعه صنایع خودروسازی کرمان است در ابتدای دهه ۹۰ شروع به تولید گریت وال ولیکس سی۳۰ کرد.

دوران افول این خودروساز ایرانی هم با تولید همین خودرو شروع شد و کار به تولید راین V5 و R3 رسید. حقیقت این است که برند سئات برای خودروسازان راین زیادی بزرگ است.

 

اگر خودروساز دیگری اقدام به تولید و فروش محصولات این برند اروپایی می‌کرد، سئات آینده خوبی در ایران داشت. اما به احتمال زیاد سئات آتکا هم مانند Leon در تعدادی محدود و کاملاً ناشناخته به کشوران می‌آید.

خودروسازی راین گرچه در طول سالهای گذشته حضوری بسیار موفق در بازار خودرو ایران داشت. اما در سالهای اخیر تبدیل به برندی شکست‌خورده و گمنام شد.

این خودروساز داخلی حتی با محصولاتی که در طول سالهای اخیر تولید کرد نتوانست خدمات خوبی به مشتریانش ارائه دهد. در نتیجه اگر تولید سئات آتکا در خودروسازی راین به حقیقت بپیوندد، نباید در انتظار درخشش آن در بازار باشیم. چرا که راین، زیر ساخت کافی و مناسب برای خدمات این خودرو را در اختیار ندارد.

مشخصات فنی سئات آتکا در ایران

آتکا ظاهراً قرار است با موتور دو لیتری (۱۹۸۴ سی‌سی) EcoTSI (کد موتور DKZA) در خودروسازان راین تولید شود. این موتور که از سال ۲۰۱۷ در زیر درب موتور آتکا مشاهده می‌شود می‌تواند ۱۸۷ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو تولید کند.

گشتاور این موتور چهار سیلندر خطی که به‌صورت عرضی در زیر درب موتور مشاهده می‌شود نیز ۳۲۰ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۱۰۰ بهترین کارایی لازم را دارد.

نکته مهم درباره موتور ۱۸۷ اسب بخاری آتکا این است که دیگر در بازار خودرو اروپا آن را پیدا نخواهید کرد. حقیقت این است که سئات دیگر آتکا را با این موتور در اروپا نمی‌فروشد. چرا که موتورهای پر بازده ۱.۵ لیتری TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری خریداران بیشتری دارد.

 

نیروی موتور این شاسی بلند اروپایی به هر دو محور آن منتقل می‌شود و وظیفه این انتقال نیرو برعهده یک گیربکس دو کلاچه است.

این گیربکس دو کلاچه که DSG نام دارد گرچه به سرعت عمل تعویض دنده را انجام می‌دهد، اما در رانندگی شهری رفتار کندی دارد. گیربکس DSG سئات آتکا ۷ سرعته است که می‌توان حالات رانندگی متفاوتی را با آن تجربه کرد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این شاسی بلند ۱۴۹۴ کیلوگرمی، ۷.۱ ثانیه است و آتکا می‌تواند تا ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت به سرعت‌گیری خود ادامه دهد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۳۸۱ × ۱۸۴۱ × ۱۶۱۵ میلیمتر. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۳۸ میلیمتر اعلام شد.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:
بیشتر بخوانید:

تحویل کارت سوخت وسایل نقلیه یک هفته‌ای شد

تولید پارس ۷۵ درصد افزایش می‌یابد

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

کارت آزاد جایگاه‌ های سوخت در ایام نوروز ۲ برابر شد

آمار فوتی های تصادفات نوروزی منتشر شد، ۲۷۱ نفر در ۲ روز




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط