تویوتاهای وارداتی ایثارگران به سامانه یکپارچه رسیدند / مدل‌ها و مشخصات

از دست ندهید

ساعاتی پیش شماری از تویوتاهای وارداتی به سامانه یکپارچه اضافه شدند. براساس اطلاعات منابع آگاه، تویوتاهای وارداتی جدید به سامانه صرفاً مختص به ایثارگران است و هیچکدام از آنها را مردم عادی و ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی نمی‌توانند خریداری کنند. عرضه تویوتاهای وارداتی جدید به بازار خودرو ایران توسط شرکت برساوش انجام خواهد شد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – ساعاتی پیش، تویوتاهای وارداتی جدید از جمله کمری هیبرید، تویوتا هایلندر هیبرید، راوفور و تویوتا ونزا به سامانه یکپارچه اضافه شدند. طبق اطلاعات منابع آگاه، هیچ‌یک از این خودرو ها را مردم عادی و ثبت‌نام‌ کنندگان خودروهای وارداتی نمی‌توانند در اولویت‌بندی‌های خود قرار دهند و خریداری کنند. چرا که این خودروها صرفاً مختص به ایثارگران است.

تویوتا کمری هیبرید Deluxe

تویوتاهای وارداتی

تویوتا کمری هیبرید Deluxe وارداتی جدید به سامانه یکپارچه مدل ۲۰۲۴ نیست. این خودرو ظاهر فیس‌لیفت تویوتا کمری را ندارد و با دیزاین قبلی خود به دست ایثاگران خواهدرسید.

تویوتا کمری هیبرید Deluxe مجهز به موتور ۲.۵ لیتری (۲۴۸۷ سی‌سی) تنفس طبیعی است. این قوای محرکه در دور ۵۷۰۰ به تنهایی قادر است ۱۷۸ اسب بخار نیرو تولید کند. اما به واسطه موتور الکتریکی، این قدرت به ۲۱۸ اسب بخار افزایش پیدا کرده‌است.

تویوتاهای وارداتی

گشتاور خروجی موتور تویوتا کمری هیبرید Deluxe نیز به رقم ۲۲۱ نیوتن متر می‌رسد که در میان ۳۶۰۰ تا ۵۲۰۰ دور در دقیقه در دسترس قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس E-CVT به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این سدان تویوتا به ترتیب برابر است با ۴۹۰۵×۱۸۴۰×۱۴۵۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۸۲۵ میلیمتر می‌رسد.

تویوتا کمری هیبرید Deluxe در کشور چین تولید می‌شود و محصول GAC TOYOTA است. این خودرو برای حرکت‌کردن نیازمند ۴۹ لیتر بنزین با اکتان حداقلی ۹۲ است و مصرف آن نیز ۴.۸۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شد. تعلیق جلو این خودرو از نوع مک‌فرسون مستقل است و در محور عقب هم از بازوهای مولتی‌لینک مستقل استفاده شد.

تویوتاهای وارداتی

این خودرو در کشور چین به قیمت ۲۰۵ هزار و ۸۰۰ یوان قابل خرید است. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم معادل ۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان است. البته هنوز قیمت این خودرو در مبادی ورودی به کشور اعلام نشده‌است.

تویوتا کمری هیبرید Deluxe دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

این خودرو همچنین با سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، کروز کنترل آداپتیو، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، هشدار خروج از خط، رادار خط‌خوان، تابلوخوان علائم جاده‌ای، هشدار برخورد از جلو، سانروف پانورامیک، نمایشگر پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سنسور باران، تهویه مطبوع دو نقطه‌ای و… به دست ایثارگران خواهد رسید.

تویوتا راوفور هیبریدی

تویوتا راوفور هیبرید وارداتی به سامانه یکپارچه برخلاف کمری هیبرید، آخرین نسل این کراس‌اوور کامپکت است. این خودرو با موتور A25F تویوتا به حجم ۲.۵ لیتر (۲۴۸۷ سی‌سی) تولید می‌شود.

این موتور به تنهایی قادر است ۱۷۸ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. اما به لطف سامانه هیبرید، قدرت این کراس‌اوور به ۲۱۹ اسب بخار می‌رسد. البته در کاتالوگ این خودرو در سامانه یکپارچه به اشتباه قدرت راوفور ۲۶۰ اسب بخار ذکر و در رسانه‌ها تکرار شد.

گشتاور خروجی این موتور هم به ۲۷۹ نیوتن متر می‌رسد که در دور ۳۶۰۰ تا ۵۲۰۰ در دسترس قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس E-CVT به محور جلو و عقب تویوتا راوفور منتقل می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور هیبرید به ترتیب برابر است با ۴۶۰۰×۱۸۵۵×۱۶۸۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۹۰ میلیمتر است.

۵۵ لیتر سوخت در باک این خودرو قابل ذخیره است و مصرف آن نیز در ازای هر صد کیلومتر، ۵.۱ لیتر اعلام شد. تویوتا راوفور هیبریدی وارداتی ۵۸۰ لیتر فضای بار دراختیار ۵ سرنشین خود قرار می‌دهد. تویوتا راوفور در محور جلو از تعلیق مک‌فرسون مستقل استفاده می‌کند و در محور عقب هم دارای تعلیق مولتی‌لینک مستقل است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی، ورود بدون کلید، اتوهلد، رادار حرکت بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع دو نقطه‌ای و… اشاره کرد.

قیمت ارزانترین نمونه تویوتا راوفور هیبرید ۲۰۲۳ در بازار خودرو چین، ۱۸۵ هزار و ۸۰۰ یوان است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر با ۱ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان است. احتمالاً در طول روزهای آتی، بهای این خودرو در مبادی ورودی به کشور اعلام خواهد شد.

تویوتا هایلندر هیبرید

تویوتاهای وارداتی

تویوتا هایلندر هیبرید وارداتی توسط شرکت برساوش برای ایثارگران هم توسط GAC TOYOTA در چین مونتاژ می‌شود. نمونه وارداتی این خودرو به ایران در چین ۲۳۶ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۱ میلیارد و ۸۰۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان. پس حتی در زمان اعلام قیمت این خودرو در مبادی ورودی به ایران هم نباید انتظار حضور یک تویوتا ارزان قیمت را داشته باشیم.

تویوتا هایلندر هیبرید با موتور A25D به حجم ۲.۵ لیتر (۲۴۸۷ سی‌سی) به کشور وارد خواهد شد. این موتور در ۶ هزار دور در دقیقه می‌تواند ۱۸۶ اسب بخار قدرت دراختیار راننده قرار دهد. اما به لطف موتور الکتریکی و باتری ۱.۶ کیلووت ساعتی تویوتا هایلندر هیبرید، قدرت آن به ۲۴۲ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

گشتاور خروجی موتور این کراس‌اوور میدسایز ۲۷۰ نیوتن متر است که در میان دورهای ۴۲۰۰ تا ۴۷۰۰ می‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. نیرو و گشتاور موتور هایلندر هیبرید توسط گیربکس E-CVT کاملاً به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

هایلندر هیبرید وارداتی به ایران پنج نفره است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با ۴۹۶۵×۱۹۳۰×۱۷۵۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۸۵۰ میلیمتر می‌رسد. تعلیق جلو هایلندر هیبرید از نوع مک‌فرسون مستقل است و در محور عقب هم از تعلیق مولتی‌لینک مستقل استفاده شد.

تویوتا هایلندر هیبرید با رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای، ایربگ زانو راننده، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی به فروش می‌رسد.

این خودرو همچنین دارای استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، چراغ‌های LED، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای برای ردیف اول و تهویه تک کاناله برای ردیف دوم به دست ایثارگران می‌رسد.

تویوتا ونزا

در میان تویوتاهای وارداتی جدید به بازار خودرو ایران، تویوتا ونزا مشخص نیست که با چه ویژگی‌هایی به کشور وارد خواهد شد. هیچ اطلاعات دقیقی از قوای محرکه و امکانات رفاهی این کراس‌اوور میدسایز تویوتا در سامانه یکپارچه درج نشده‌است.

اما باید عنوان کرد که نسخه بنزینی این خودرو با موتور دو لیتری تنفس طبیعی توسط GAC TOYOTA تولید می‌شود. مدل بنزینی این خودرو ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور دراختیار راننده قرار می‌دهد. نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس CVT به محور جلو آن منتقل می‌شود.

اما نمونه هیبرید تویوتا ونزا با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی تولید می‌شود که ۲۱۸ اسب بخار قدرت (ترکیبی) و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس E-CVT به هر دو محور ونزا (در برخی مدل‌ها) منتقل می‌شود.

جالب است بدانیم که پک باتری سیستم هیبرید این خودرو را BYD تولید و تأمین می‌کند. تویوتا ونزا دارای تعلیق مک‌فرسون مستقل در محور جلو و مولتی لینک مستقل در محور عقب است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

جیمنی ۵ درب در راه ایران / سوزوکی جیمنی راسا موتور خاورمیانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

تارا وی ۱ پلاس بخریم یا دنا توربو شش دنده؟ / قبل از خرید حتما بخوانید

کوییک اس صفر بخریم یا پژو ۲۰۶ کارکرده؟/ بررسی فنی و قیمت

واردات خودروهای برقی آزاد شد/ تعرفه گمرکی چقدر است؟




8 دیدگاه

    • به اسم ایثارگران وارد میکنن ولی همه میدونن ایثارگران قدرت خرید این ماشینارو ندارن و محبورن امتیازشون رو با قیمت پایینی بفروشن و آقازاده ها سود اصلی رو ببرن.

    • درود حمید خان نگو دادا چی شون ا ز ما بالاتر دلشون میسوزد هیچیشون بالاتر نیس فقط از خودگذشتگی جوانیشون و……….خیلی بیشتر مردم عادی معروفند به مردان بی ادعا خیلی بیشتر از اینا ارزش دارن به خدا ماشین چی فقط بسری برو آسایشگاه جانبازان اعصاب روان هی داد بیداد عجب دنیایی چی بودیم ما‌ ملت چی شدیم

    • به پاس زحمت و ایثارگریشون برای وطنه مثلا وقتی به یک ورزشکار جایزه میدن آیا تبعیض حساب میشه؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

بحران درمدیران خودرو ادامه دارد؛شماره‌گذاری خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

به دلیل مشکل ایمنی شماره‌گذاری خودروی ام وی ام  ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد. بیت ران -...

پست‌های مرتبط