نیسان تیدا پارس خودرو با این مشخصات به بازار می‌آید / قیمت و تجهیزات

از دست ندهید

نیسان تیدا هاچ‌بک وارداتی جدید پارس خودرو است که اکنون نمونه‌هایی از آن در ایران حضور دارد. پارس خودرو قصد دارد این هاچ‌بک اقتصادی را در کنار نیسان سیلفی به بازار خودرو کشور ارائه کند. نیسان تیدا مجهز به قوای محرکه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است و احتمالاً از مبدا کشور چین به ایران وارد خواهد شد. بد نیست بدانیم که قیمت گرانترین نسخه این خودرو در چین ۱۱۰ هزار و ۹۰۰ یوان است که معادل ۷۹۰ میلیون تومان خواهد بود. اما Nissan Tiida وارداتی پارس خودرو به چه قیمتی در ایران عرضه خواهد شد؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پارس خودرو پس از حضور نیسان سیلفی و نیسان تیدا ۲۰۲۳، چهارمین واردکننده محصولات Nissan در ایران است. این خودروساز داخلی قصد دارد در بازاری که همه در آن به سمت فروش کراس‌اوورها و سدان‌ها حرکت کردند، یک هاچ‌بک اقتصادی جمع و جور را در سبد عرضه خود داشته باشد.

 

نیسان تیدا پارس خودرو در نگاه نخست، محصول یک برند ژاپنی خوشنام است. اما باید یادآور شد که این خودرو در کشور چین توسط دانگ فنگ نیسان در شهر Guangzhou تولید می‌شود.

نیسان تیدا
آمار فروش نیسان تیدا در شش ماهه اخیر حضور در بازار خودرو چین

Tiida به لحاظ ارزش برند و جایگاه در بازار خودرو چین، اکنون پنجاه و دومین خودرو کامپکت پرفروش در آن کشور است. اگر به آمار فروش شش ماهه اخیر این خودرو در چین نگاه کنیم، می‌بینیم که میزان تقاضا برای خرید آن به طور متوسط در طول هر ماه، بیش از هزار دستگاه است.

نیسان تیدا در سه سطح از لحاظ آپشن‌ها و امکانات رفاهی در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. این سه سطح به ترتیب از لوآپشن تا فول آپشن Cool version و Smart Travel و Zhizun edition نام دارند.

نیسان تیدا

نسخه Cool version در چین ۸۴ هزار و ۹۰۰ یوان (۶۰۵ میلیون تومان) قیمت دارد. تیپ Smart Travel در ازای دریافت مبلغ ۹۸ هزار و ۹۰۰ یوان (۷۰۴ میلیون تومان) به چینی‌ها واگذار می‌شود. تیپ Zhizun edition هم در نمایندگی‌های دانگ فنگ نیسان ۱۱۰ هزار و ۹۰۰ یوان (۷۹۰ میلیون تومان) قیمت دارد.

قیمت مصرف‌کننده نیسان تیدا در ایران چقدر است؟

نیسان تیدا

هنوز مشخص نیست که پارس خودرو، کدام تیپ از این هاچ‌بک چینی – ژاپنی را برای ارائه به بازار خودرو کشور انتخاب کرده‌است. اما فرض می‌کنیم که مسئولین این خودروساز داخلی، فول آپشن‌ترین نسخه را برای فروش در ایران انتخاب کردند.

اگر تخفیفات خرید عمده، قیمت متفاوت ارز واردات خودرو، معافیت‌های مالیاتی صادرات خودرو از چین و… را در نظر نگیریم، باید گفت که پارس خودرو فرضاً هر دستگاه نیسان تیدا را به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان از چین خریداری می‌کند. فراموش نکنیم که این رقم خرید برای پارس خودرو بسیار کمتر است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بگذارید هزینه‌های فروش این خودرو در ایران را حدوداً محاسبه کنیم. ۳۲ درصد هزینه داخلی‌سازی زیر ۲۰ درصد، ۵/۵ درصد بیمه گمرک و مالیات علی‌الحساب در گمرک و سهم هلال‌احمر، ۱/۵ درصد هزینه‌های جانبی رندشده در گمرک (جمعاً ۳۹ درصد – تعرفه واردات CKD و SKD)، هزار دلار هزینه حمل دریایی (۵۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان)، ۷ درصد هزینه مونتاژ در ایران، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۲/۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره‌گذاری، (جمعاً ۱۳/۵ درصد + ۵ میلیون تومان)، ۱۲ میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و ۶۰۰ هزار تومان هزینه خدمات شماره‌گذاری را به قیمت ۷۹۰ میلیون تومانی نیسان تیدا اضافه می‌کنیم.

با احتساب تمامی هزینه‌های واردات خودرو، رقم نهایی فروش نیسان تیدا در ایران چیزی در حدود یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان خواهد بود. تأکید می‌کنیم که رقم فروش بدست‌آمده برای خودرویی است که شامل هیچ تخفیفی در چین نشده و نمونه فول آپشن Tiida هم مبنای محاسبه قرار گرفته‌است.

مشخصات فنی نیسان تیدا پارس خودرو
نیسان تیدا
موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی نیسان تیدا

Nissan Tiida فقط با یک قوای محرکه در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. این موتور که HR16 نام دارد (مشابه موتور نیسان سیلفی پارس خودرو) با حجمی برابر با ۱۵۹۸ سی‌سی می‌تواند در دور موتور ۶ هزار دور در دقیقه، ۱۲۲ اسب بخار نیرو تولید کند.

گشتاور خروجی قوای محرکه MPi تیدا به ۱۵۵ نیوتن‌متر است که از ۴ هزار دور در دقیقه کاملاً در دسترس راننده قرار دارد. مطابق با تمامی محصولات نیسان، گیربکس این هاچ‌بک جمع و جور هم CVT است و انتقال نیرو در آن به محور جلو انجام می‌شود.

نیسان تیدا

Tiida در شرایط ایده‌آل در ۱۲.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو هم طبق اعلام رسمی نیسان، ۱۷۹ کیلومتر در ساعت است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۳۹۳×۱۷۶۶×۱۵۳۹ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر اعلام شد.

نیسان تیدا

تیدا با وزنی برابر با ۱۲۳۹ کیلوگرم (در تیپ فول آپشن)، ۱۶۸ میلیمتر با سطح زمین فاصله دارد و در دایره‌ای به شعاع ۵.۲ متر می‌تواند دور بزند.

این خودرو به بیان نیسان با باک ۵۰ لیتری پر از بنزین می‌تواند با یکبار سوخت‌گیری تا ۸۱۴ کیلومتر را پشت‌سر بگذارد. این بدان معناست که تیدا در شرایط ایده‌آل تنها ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

تعلیق جلو این خودرو از نوع مک‌فرسون مستقل است. در محور عقب نیسان تیدا هم تعلیق تورشن بیم غیر مستقل وظیفه حفظ تعادل آن را برعهده دارد.

امکانات رفاهی نیسان تیدا پارس خودرو

هنوز مشخص نیست که پارس خودرو کدام نسخه از این هاچ‌بک اقتصادی را برای بازار خودرو کشور انتخاب کرده‌است. اما بدنیست بدانیم که نسخه فول آپشن Tiida در بازار خودرو چین با چه ویژگی‌هایی توسط چینی‌ها قابل خرید است.

نمونه فول نیسان تیدا با رینگ‌های ۱۷ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای (در نسخه فول) به فروش می‌رسد.

نیسان تیدا در نمونه فول دارای هشدار برخورد از عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل، حالت ECO رانندگی، استارت – استاپ موتور، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اکتیو خودکار، سانروف معمولی، ورود بدون کلید (فقط درب راننده)، استارت دکمه‌ای و فرمان چرمی با تنظیم دستی است.

این خودرو دارای نمایشگرهای پشت آمپر آنالوگ است که نمایشگری ۵ اینچی اطلاعات ضروری را به راننده نمایش می‌دهد. همچنین دوربین ثبت وقایع، گرمکن صندلی، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دستیار صوتی، چراغ‌های LED (نوربالا هالوژن)، سنسور نور و باران و همچنین برف پاکن عقب هم در لیست امکانات رفاهی این خودرو مشاهده می‌شود.

نیسان تیدا دارای ایرکاندیشن اتوماتیک دو نقطه‌ای برای مدل فول آپشن است. اما نسخه‌های پایه این خودرو با تهویه مطبوع دستی به بازار ارائه می‌شوند.

Nissan Tiida قطعاً اگر در تیراژی مناسب به بازا عرضه شود، به لطف نمایندگی‌های سایپا و پارس خودرو در سراسر کشور می‌تواند تبدیل به یگ هاچ‌بک پر طرفدار در بازار خودرو ایران شود. البته پیش از هر چیز باید دید که نیسان تیدا پارس خودرو به چه قیمتی قرار است به دست مشتریان برسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

فردا موتورز چرا پیامک واریز وجه برای جیلی آزکارا ارسال نمی‌کند؟

اختلال در شبکه توزیع سراسری سوخت / بنزین ۳ هزار تومانی موجود است

دنا پلاس موتور جدید شش دنده دستی بررسی شد / تنفس طبیعی اما چابک!

آزمایشگاه قطعات خودرو ایتراک را بشناسید / از شبیه‌‍‌سازی خورشید تا انفجار باک خودرو!

نیروی انتظامی ۲ هزار دستگاه خودرو وارد می‌کند

نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید / مشخصات فنی و قیمت




3 دیدگاه

  1. اگر با قیمت واقعی و منطقی این ماشینا وارد بشن فوق العاده هست و واقعا همچیز تغییر می‌کنه نه ولی انگار اقتصادی ترین ها رو میارن و با قیمت یک و نیم و دو میفروشند کجا این قیمت اقتصادی هست واقعا خودشون درک نمی‌کنند این قیمت‌ها اصلا اقتصادی نیست

  2. خودروسازهای داخلی دشمن مردم و کشور شدند. نه تنها محصول بد،غیر اقتصادی و تکراری تولید میکنند، بلکه به واسطه ی لابی و رشوه پاشی و انسداد اطلاع رسانی، مردم رو از استفاده از‌خودروی منطقی، مطلوب و به روز محروم میکنند.

  3. عوارض کمرگی واردات ‌خودرو‌۱۰۰ درصده.یعنی‌همون‌اول که ماشین رسید به خاک‌ایران باید قیمتشو دوبرابر ونی یعد یری سراغ مالیات هلال احمر و پلاک و …..این ماشین قیمت کارخونه ش زیر ۱۸۰۰ در نمیاد.میگی نه نگاه کن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط