صنعت موتورسیکلت به حمایت نیاز دارد / رقابت پذیری، حلقه مفقوده این صنعت

از دست ندهید

نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های صنعت موتورسیکلت در ایران در خلال برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور جلیل مجاهد رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، محمدتقی زردوز عضو هیات مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت و عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در محل برگزاری این رویداد برگزار شد.

بیت‌ران – در این نشست مباحثی پیرامون چالش های ساخت موتورسیکلت در کشور، عمق داخلی سازی در صنعت موتورسیکلت و برنامه های افزایش تولید در این صنعت، راهکارهای کاهش ارزبری در این حوزه، میزان ظرفیت و توان تولید در کشور، مباحث مربوط به قیمت تمام‌شده موتورسیکلت و تاثیر قیمت ارز بر آن و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلیل مجاهد رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در این نشست اظهار داشت: در سال جاری و تا این لحظه ۳۷۷ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور پلاک شده‌است. دکتر توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در راستای افزایش تولید موتورسیکلت برنامه‌ریزی‌کرده و از تولیدکنندگان درخواست کرده‌اند که این عدد به ۶۰۰ هزار عدد موتورسیکلت برسد. در همین راستا با حمایت‌های به عمل‌آمده درصددیم تا به این میزان تولید برسیم.

محمدتقی زردوز عضو هیات مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت نیز در این خصوص گفت: بیش از ۵۰ درصد از قطعات مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می شود. این در حالی است که اگر ساز و کارهای لازم ایجاد شود این میزان داخلی سازی قطعا با رشد مواجه خواهد بود. بنابراین ما به حمایت سیاست گذاران این حوزه نیاز داریم.

داخلی‌سازی در صنعت‌موتورسیکلت ایران

عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت هم در این نشست بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ۴ مدل اصلی موتورسیکلت (که تقریبا هشتاد درصد بازار موتورسیکلت ایران را از آن خود کرده‌است) را به عمق داخلی سازی بالایی برسانیم با آسیب شناسی که توسط نخبگان این صنعت داشته‌ایم قوانین و دستورالعمل های پشتیبان تهیه شده‌است. امیداوریم با این کار موفق شویم عمق داخلی‌سازی در این صنعت را بیشتر کنیم.

رپرتاژ آگهی




3 دیدگاه

  1. نتیجه ی ده ها سال حمایت دولت از موتورسیکلت ساز های خصوصی شده است واردات موتور سیکلت های ژاپنی و هندی به ۳ برابر قیمت و مونتاژ cg125 با عمر حدود ۵۰ سال. حتی توانایی تولید یک موتور سیکلت ۵۰ ساله در یک بازار انحصاری را هم ندارید با هم درخواست حمایت می کنید؟ چرا سرمایه ی مردم ایران باید به حلقوم یک مشت سرمایه دار زیاده خواه برود؟ لعنتی ها حداقل این اگزوز های پر صدای مردم آزار رو از روی موتور های طرح هوندا بر می داشتید.حتی این کار را هم بلد نیستید.

  2. حدود ۴۰ شرکت خصوصی موتور سیکلت ساز از وزارت صمت مجوز گرفته اند از کارخانه های این ۴۰ سرمایه دار بخش خصوصی، تا به حال حتی ۱ عدد موتور سیکلت بومی هم بیرون نیامده حالا باز به ایرانخودرو و سایپا فحاشی کنید و بگویید چون این شرکت ها دولتی هستند وضعشان این است خصوصی بشوند درست می شود! همه این ها در حالی است که پیچیدگی خودرو ۱۰۰ برابر بیشتر از موتور سیکلت و ساخت موتور سیکلت ۱۰۰ برابر راحت تر از خودرو است! کل این موتور ساز ها (مونتاژ کارها) جمع بشوند روی هم یک چرا خودرو را هم نمی توانند طراحی و تولید کنند.

  3. این آقایی که صحبت از ۵۰ درصد بومی سازی cg125 (پس از ۵۰ سال) می کنه، فقط ۳۰ درصدش مونتاژ هست مثلا باد لاستیک یا نصب لاستیک روی رینگی که شرکت چینی ساخته!
    ۲۰ درصد باقی مونده شامل روکش زین و پایه آینه و لاستیک سر دنده هست!
    واقعا شرم کنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط