شاین مکس ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود / همه چیز درباره شاین مکس

از دست ندهید

فروش شاین مکس ایران خودرو به عنوان یک محصول چینی وارداتی، به زودی در سامانه یکپارچه آغاز خواهد شد. ایران خودرو برنامه دارد تا هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این سدان چینی را در بازار خودرو کشور عرضه کند. این خودرو، هفتاد و دومین سدان پرفروش در بازار خودرو چین است!

ویدیو طراح ایران در پروژه خودروهای هیدروژنی در آلمان را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران – حدود ۴ هزار دستگاه از آئولوس شاین مکس ایران خودرو قرار است به بازار کشور وارد شوند. برند Aeolus قطعاً برای ما نام آشنا نیست. پس بهتر است قبل از هر چیز درباره این برند بدانیم تا مشخص شود سدان چینی ایران خودرو از کجا قرار است وارد بازار خودرو ایران شود.

آئولوس در حقیقت متعلق به شرکت خودروسازی چینی Dongfeng Passenger Vehicle Company است. این خودروساز چینی زیر مجموعه دانگ فنگ به‌شمار می‌رود.

اگر به کمی قبل نگاه کنیم، می‌بینیم که آئولوس در واقع Fengshen نام داشت. برند تجاری Fengshen در جولای ۲۰۰۹ (تیر ماه ۱۳۸۸) با چنین نامی در چین متولد شد.

یکی از مشهورترین محصولات Fengshen در بازار خودرو ایران H30 کراس بود که برای مدتی از سوی ایران خودرو در بازار داخلی کشور عرضه شد.

اما Fengshen چند سال بعد به Aeolus تغییر نام داد تا در زبان انگلیسی تلفط بهتری داشته‌باشد. اما همچنان در کشور چین آن را با همان نام Fengshen می‌شناسند. پایه و اساس برخی از محصولات Fengshen اسبق و آئولوس فعلی در بازار خودرو چین براساس خودروهای پژو – سیتروئن هستند.

مشخصات فنی شاین مکس ایران خودرو

تمامی مدل‌های فول و غیر فول این سدان چینی در کشور مبداء فقط با یک قوای محرکه به دست مشتریان می‌رسند. این موتور که با کد DFMC15TP1 شناخته می‌شود، محصول دانگ فنگ است.

این موتور که حجم دقیقی برابر با ۱۴۷۶ سی‌سی دارد مجهز به توربوشارژ است. قدرت خروجی این قوای محرکه به ۱۹۰ اسب بخار متریک (PS) می‌رسد که برابر با ۱۸۷ اسب بخار است. این قدرت در دور ۵۲۰۰ دراختیار راننده قرار خواهد گرفت.

گشتاوری که مالک این خودرو می‌تواند از آن بهره ببرد، ۳۰۰ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ بدست می‌آید. این موتور ۱۶ سوپاپه DOHC برای حرکت نیازمند بنزین با اکتان حداقل ۹۲ در باک ۵۲ لیتری خود است.

تمامی قدرت این موتور یورو ۶ (چین) توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو آن منتقل می‌شود. آئولوس اعلام کرد که مصرف سوخت ترکیبی این سدان، ۶/۲ لیتر در هر صد کیلومتر است و در نهایت می‌تواند به سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برسد.

طول، عرض و ارتفاع آئولوس شاین مکس ایران خودرو به ترتیب ۴۷۹۷×۱۸۷۰×۱۴۷۵ میلیمتر است که می‌تواند با فاصله بین دو محور ۲۷۷۰ میلیمتری خود، در دایری به شعاع ۵/۳ متر دور بزند.

مشخصات فنی نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو

شاین مکس ایران خودرو

نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو از موتور DFMC15TE1 به حجم ۱.۵ لیتر استفاده می‌کند. این موتور توربو با کمک یک موتور الکتریکی gateway می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. مجموعه باتری این خودرو هیبریدی در چین ۸ سال گارانتی دارد.

براساس اطلاعات رسمی، نسخه هیبریدی شاین مکس ایران خودرو، ۵.۲۴ لیتر در ازای هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز فقط ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

قیمت نمونه هیبریدی این سدان چینی در کشور مبداء، ۱۱۹ هزار و ۹۰۰ یوان است. براساس نرخ تبدیل ارز، این رقم معادل ۸۴۲ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان است. حال باید دید این محصول وارداتی ایران خودرو قرار است به چه قیمتی در بازار خودرو کشور به فروش برسد.

امکانات شاین مکس ایران خودرو

این سدان وارداتی چینی براساس اعلام ایران خودرو دارای چراغ های LED جلو و عقب، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی قابل تنظیم راننده، چراغ های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب و سانروف شیشه‌ای پانورامیک است.

علاوه بر این موارد، سنسور باران به همراه امکان بسته‌شدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به صورت دستی در این خودرو وجود دارد.

شاین مکس ایران خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول باکس و گرم کن، آینه های برقی جانبی با قابلیت جمع‌شدن خودکار، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، تهویه صندلی راننده، گرم کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به صورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز خواهد بود.

دوربین دنده عقب، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، رادار حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خط خوان، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه هم از دیگر امکانات این خودرو به‌ شمار می‌روند.

ویدیو نظر یک خانم ایران درباره بازار خودرو ایران را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

دنا جوانان و تارا توربو مقایسه شدند/ کدام یک پیروز میدان است؟

قیمت کوییک R تیپ S و ساینا S ویژه آبان ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

تعرفه واردات لاستیک خودرو کم شد / کاهش سود بازرگانی تایر خودرو فقط تا پایان ۱۴۰۲

قیمت دنا پلاس ۶ دنده جدید اعلام شد / مشخصات فنی و امکانات رفاهی




3 دیدگاه

  1. شدیم مستعمره چین از لحاظ استفاده هرروز یه بنجل دیگه وارد کشور میشه چرا دولت نمیره سمت خودروهای المانی یا کره وژاپن من موندم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

داستان نامگذاری شرکت مزدا و پایه گذار آن که عاشق ایران بود/دانستنی های خودرو

داستان نامگذاری شرکت مزدا از سوی پایه گذار آن که عاشق ایران بود را در ادامه بخوانید. بیت ران - امین...

پست‌های مرتبط