مشخصات تارا دنده ای جدید اعلام شد / تارا V1 پلاس چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

از دست ندهید

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات تارا دنده ای جدید را اعلام کرد. تارا دنده‌ ای جدید در حقیقت همان تیپ V1 پلاس است که قرار بود ماه‌ها پیش به بازار معرفی شود. ایران خودرو مشخصات این سدان جدید را با کد ۳۲۲۰۹ در وب‌سایت خود به‌روزرسانی کرد.

تست جذاب تارا V3 را از اینجا تماشا کنید.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – تارا V1 پلاس تیپ جدیدی از سدان پرچمدار ایران خودرو است که با گیربکس ۶ سرعته دستی تولید خواهد شد. امکانات این تیپ در مقایسه با تیپ V1 بیشتر شد تا در کنار پاس‌کردن برخی استانداردها، با آپشن‌های بیشتری به دست متقاضیان برسد. تارا V1 پلاس احتمالاً جایگزین تیپ V1 در خط تولید ایران خودرو می‌شود.

مشخصات تارا دنده ای جدید در زمینه فنی، در حقیقت هیچ تفاوتی با تارا V1 دنده دستی قبل ندارد. فقط در بحث انتقال قدرت، گیربکس قدیمی ۵ سرعته جای خود را به یک جعبه‌دنده ۶ سرعته داده‌است.

 

ایران خودرو از ماه‌ها پیش قصد داشت نسخه لوآپشن این سدان را با برخی تغییرات تولید و به فروش برساند. همانطور که می‌دانیم، تارا V1 با امکاناتی مانند گیربکس ۵ سرعته دستی، رینگ ۱۵ اینچی فولادی، تریم پارچه‌ای، فرمان پلاستیکی و کلیدهای بالابر شیشه‌ها که در کنسول میانی قرار دارند تولید می‌شود.

ولی ایران خودرو تصمیم دارد امکانات جدیدی به تیپ پایه تارا اضافه کند. این تیپ که با کد کلاس جدیدی در وب‌سایت ایران خودرو بارگزاری شد، به عنوان تارا V1 پلاس تولید می‌شود که مهمترین اتفاق در آن، وجود گیربکس ۶ سرعته دستی است.

ترکیب گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور TU5 پلاس ۱۱۳ اسب‌بخاری با گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را پیش‌تر در رانا پلاس پانوراما مشاهده کردیم. حال این ساختار را از این پس در تارا V1 پلاس هم تجربه خواهیم کرد.

مشخصات تارا دنده ای جدید در مقایسه با تیپ V1

از همین ابتدا باید بدانیم که قرار نیست سطح امکانات رفاهی تارا V1 پلاس مانند تیپ V3 باشد. پس همچنان تیپ V1 پلاس پایه‌ترین نسخه این سدان ایران خودرو به شمار می‌رود.

در تیپ V1 پلاس تارا از این پس علاوه بر گیربکس ۶ سرعته دستی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی عقب، گرافیک جدید برای چراغ‌های عقب، کنسول وسط، انتقال محل دکمه‌های بالابر شیشه‌ها از وسط به روی درب‌ها، رو دری‌های جدید، زیر آرنجی سرنشینان عقب، سنسور نور و باران، چراغ خوش‌آمدگویی و آنتن کوسه‌ای را خواهیم دید.

اما این تیپ همچنان بدون سانروف، دکمه استارت، سامانه ورود بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی و آیینه‌های برقی تولید و به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که برخی از وب‌سایت‌های خبری به اشتباه این نسخه جدید از تارا را با سانروف معرفی کردند.

این تیپ جدید مثل نسخه V1 با دو ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد سرقت، سنسورهای عقب، TPMS، کروز کنترل، فرمان برقی، آیینه‌های تنظیم‌شونده، تهویه الکترونیکی و نمایشگر ۷ اینچی به دست متقاضیان می‌رسد.

گروه صنعتی ایران خودرو هنوز بهای کارخانه این تیپ جدید تارا را اعلام نکرده‌است. اما با انتشار مشخصات تارا دنده ای جدید باید دید شورای رقابت بهای مصرف کننده این خودرو را چقدر تعیین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جوابیه سایپا به بیت‌ران درباره گزارش سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین

واردات خودرو از بندر شهید باهنر روی دور تند / یکهزار و ۳۱ دستگاه النترا وارد شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟

خرابی وایر چه نشانه‌هایی دارد؟ / هر آنچه درباره خرابی وایر باید بدانید

تاخیر تحویل خودروهای سایپا / ۱۲ هزار خودرو آماده‌چرا تحویل داده‌نمی‌شوند؟

فونیکس آریزو ۶ جی تی به نمایندگی‌های مدیران خودرو رسید / بررسی فنی + کاتالوگ




9 دیدگاه

  1. لطفا مردم رو بیشتر از این سرکار نزارین کی تا حالا دارن از تغییرات تارا وی یک صحبت میکنن و هیچ خبری هم نیست تا تو بازار نیومده کسی دیگه خبراتونو باور نمیکنه

  2. بیتران عزیز توروخدا پیگیری کنید که به همه علی الخصوص طرح یکپارچه که قول تارا v3 برای ۱۴۰۲ داده بودن رو طرح تبدیل بزارن. چرا تارا معمولی که مورد پسند خریداران نیست به زور تحویل خریداران بشه.

  3. چرتو پرته ، ن تبدیل کردن ن تولید کردن ، ن کسی جواب میده، به جای پلاس ، پراید تحویل میدن

    • باسلام.چرا باید خودرو تارا باتیپ قدیم را با مردم بفروشه درصورتی که خیلی از این تغییراتی که در v1پلاس ایجاد کردند اجباری استاندارد است ومیبایست در این خودرو وجود داشته باشه! آیا ایران خودرو برای استاندارد سازی محصول خود باید از مردم پولش را بگیره؟ من برج ۱۲ سال گذشته ثبت نام برای تارا دستی کردم وبا اولویت پاییز ۴۰۲ در نوبت قرار گرفتم.چرا باید خودرویی که سه سال پیش تولید شده و مشتریان ازش راضی نیستند را بدون بروز رسانی به مردم تحویل بدند.بخدا این انصاف نیست. این یه ظلم هست به کسانی که مجبور به خرید این خودرو هستند. از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم خودرو به روز تارا دستی را به مشتریان تحویل بدند.بزارید دعای خیر مردم پشت سرتون باشه نه…

      • برای من که تحویل پاییز ۱۴۰۲ بودن طرح تبدیل به V1 پلاس اومده. ۱۸۰ تومن باید پول جور کنم. بخاطر چند آپشن اجباری که اگر بیرون بذاری انقدر نمیشه!!!

  4. من یکپارچه پاییز هستم ، چند روز بعد از واریز وجه یه پیام اومد که میتونی با v1 تبدیل کنی و ۱۵ روزه تحویل بگیری ، نمیدونم وی یک بهتره یا اون یکی یا هیچ کدوم

  5. تارا v1پلاس بخواد بشه
    زوری
    ۲۰۷ هم ۵۰۰ میلیون کردین دنده ای ک اوتمات ارزون هستش کاری میکنید ک برگردیم پلاس برداریم ب شخص خودم انصراف میدم حوالش هم نمی‌فروشم ۱۹۰ میلیون ۴۰۵ تیوفایو میخرم فقط بدنش فرق می‌کنه با تارا انصراف بدید ۱۹۰ میلیون کم پولی نیستش در این گرونی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط