تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

از دست ندهید

تاخیر در تحویل سورن پلاس و سایر محصولات ایران خودرو، موضوع گلایه و شکایت مخاطبان بیت ران است. این تاخیر به چه علت است و خودروها چه زمانی تحویل مشتریان می‌شوند؟

قیمت سمند سورن پلاس تست محصول ایران خودرو

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: تاخیر در تحویل سورن پلاس و سایر محصولات ایران خودرو باعث گلایه مردم شد. با وجود اینکه مشتریان سورن پلاس وجه کامل خودرو را در تیر ماه ۱۴۰۲ پرداخت کردند، هنوز هم خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده‌است. حدود چهار ماه نیز از زمان تحویل این خودرو به مشتریان می‌گذرد.

سمند سورن پلاس همان سمند سورن است که گرافیک چراغ‌های جلو و عقب آن تغییر کرد و پیشرانه EF7 هم روی آن نصب شد.

 

اما چرا این خودرو به دست مشتریان معطل مانده نمی‌رسد؟

به گفته منابع آگاه “زمان‌بر شدن تمدید مجوزهای استاندارد و در نتیجه تاخیر در شماره گذاری خودرو“، علت اصلی تاخیر در تحویل سورن پلاس است.

این منابع به بیت ران گفتند: “در نهایت مشکل استاندارد و شماره گذاری خودرو حل شد و ایران خودرو در حال اتمام تعهدات تیرماه است و به زودی انجام تعهدات شهریور و مرداد ماه را شروع می‌کند.

بر طبق گفته‌های این منابع، تحویل سمند سورن پلاس به زودی انجام می‌شود.

البته ماجرا این است که سازمان استاندارد به خودروسازان تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ فرصت داد تا نسبت به نصب تجهیزات استاندارد ۸۵ گانه، اقدام کنند. استانداردهای جدید شامل کنترل پایداری، حفاظت از عابر پیاده، سنسور نور و باران و… بود.

سازمان استاندارد هشدار داد که از پایان تیرماه سال جاری خودروهای فاقد این استاندارد را شماره گذاری نمی‌کند. انجمن خودروسازان ایران نیز قصد داشت اجرای این استانداردها را مانند همیشه به تاخیر بیندازد.

در این بین تعدادی خودرو در سامانه یکپارچه فروخته و تعهداتی ایجاد شد. اما این بار تیر انجمن خودروسازان به سنگ خورد و در نهایت خودروسازان ملزم به انجام این استانداردها شدند! از طرفی نصب تجهیزات استاندارد ۸۵ گانه روی خودروهای فروخته‌شده‌در سامانه در یک زمان کوتاه، از لحاظ فنی امکان‌پذیر نبود. در نتیجه خودروها شماره گذاری نشدند.

اما  به نظر می‌رسد در نهایت خودروسازان و سازمان استاندارد یک توافق کوتاه مدت کردند تا مجوز شماره گذاری برخی از خودروهای فروش رفته‌در سامانه، تا پایان سال تمدید شود. سمند سورن پلاس نیز یکی از این خودروها بود.

بیشتر بخوانید:

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی جدید را بشناسید / لشکر شکست‌ خورده‌چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران‌تر از مرسدس و ب‌ام‌و! / بحران آغاز شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!




26 دیدگاه

  1. سلام و احترام
    ضمنا خدا قوت به شما عزیزان و تشکر از مطالب باکیفیت و خوبتون که باعث شده در مورد خوردهای داخلی انتخاب آگاهانه تری داشته باشم
    من یک سورن پلاس سال گذشته بصورت پیش فروش خریدم که در چاپ اولیه قرارداد کلاس ۵۷۵۲۲ قید شده بود (دوربین مانیتور و رینگ آلومینیومی) اما متاسفانه چن روز پیش که دعوت نامه اومده کلاس خودرو رو عوض کردن و به صراحت به دروغ نوشتن خودرو ثبت نامی شما با رینگ فولادی است و برایرینگ آلومینیوم باید تغییر بدیم و هم مابه التفاوت بدیم هم دو ماه تاخیر در تحویل😐
    و حالا هیچ کسی نیست پاسخ گو باشه
    به سامانه و تلفن هاشونم که زنگ میزنم اصلا جواب نمیدن
    سندهاشم موجودها جایی باشه براتون میفرستم عکس هاشو

    • این جریان دقیقااا برامنم اتفاق افتاد تو قراداد اولیه سال ۱۴۰۱ کلاس سورن پلاس ۵۷۵۲۲ با مانیتور مالتی مدیا رینگ آلمینیومی دوربین عقب نوشته بود الان تو دعوتنامه نوشته کد کلاس ۵۷۵۲۶ با رینگ فولادی چرا ؟؟ بعد نوشته اگه رینگ آلمینیومی بخوای باید ۱۶میلیون پولشو پرداخت کنید بعد ما به اجبار ایرانخودروکل مبلغ پرداخت کردیم توقرارداد نوشته بود موعد تحویل ۱۴۰۲/۷/۱۲ الان تو دعوتنامه مهر نوشتن ۶۰ روزه تحویل میدیم چرا ؟؟ مردم مگه مسخره شماست اون موقع که نصف پولو اول پرداخت کردیم قیمت سورن پلاس بنزینی ۲۴۹میلیون بود ۱۰۵ میلیون گرفتن الان با رینگ فولادی کردن ۳۵۰با کارت طلایی یکستاره چرا اینجوری با دروغ و ریا جیب مردمو خالی میکنید هرچی داشتیم فروختیم تا یه خودرو بخریم مسولان مربوطه شورای رقابت وزیر صنعت آقای ریسی کجایین ؟رسانه ها خواهشااا پیگیری کنید🙏🙏 ایرانخودرو داره در حق مردم با گران فروشی ظلم میکنه خدایا بکی بگیم 😔

      • برای من هم همینجوری شده کلاس ۲۲ بودیم که رینگ هم داشت ولی الان دعوت نامه کلاس ۲۶ اومده بدون رینگ هست دزدی دیگه چجوره الان حدود ۲۰ میلیون ربنگ ماشین رو دزدیدند و هر چی پیگیری کردم کسی جواب نمیده و دیگه حرف زوره یکسال تو صف قرعه کشی و یکسال تو نوبت تولید الان هم شده این….. کلا دیگه هر چی اعتقاد داشتم از بین رفت من به این نتیجه رسیدم وقتی دزدی و زورگویی و حق خوری رو دارن تبلیغ میکنن چه اسراری هست من نویی زندگی سالم و پاکی داشته باشم بنظرم خیلی حرفا که تو مغز ما رفت همش دروغ بوده و فرصتی برای چپاول و پیشرفت خودشون بوده و ما هم دست به دعا و رازو نیاز از دنیا عقب افتادیم…. ای کاش یه مسئول با غیرت این متنو بخونه و پیگیر باشه و ببینن در روز چند نفر مثل من از همه چی زده میشن و این یعنی….
        ولی من از این به بعد درس های جدید به چهار فرزندم یاد میدم که موفق باشن تو زندگیشون نه مثل خودم که…..
        لطفا بخاطر حرمت به مردم کشورت هم شده این متنو چاپ کنین شاید شاید شاید بین این همه لاشخور انسانی درست هم پیدا شد و پیگیر حق مردم بشه

        • آقا رضا یکم آهسته تر داداش
          اعتقاد و راز و نیازی که با خلافکاری و دروغگویی یه عده آدم ریاکار بخواد سست بشه که اعتقاد نیست.
          شما میخوای بخاطر دروغگویی یه عده از خدایی خبر، زندگی سالم و پاک خودت رو بزاری کنار و شبیه اونا بشی؟
          دنیا دو روزه بابا
          اون دروغگو رو تو قبر خودش میزارن و ملائکه دارن براش!
          من و شما رو هم تو قبر خودمون میزارن.

          • میترسم با این وضعیت بریم جلو. اونقدر پول برامون نمونه که ما رو تو قبر بزارن

        • برای ماهم دقیقا همینطور شده کد ۲۲ رو کردن ۲۶ رینگ فولاد برای تحویل رینگ آلومینومی ۲۰ تومن پول اضاعه و تحویلمونم که ۳۰ دی بوده کردن ۷۵ روز بعد از تکمیل وجه بعدا ز ۷۵روز باز اگر تاخیر بود به اون سود تاخیر میخوره یعنی به راحتی و در کمال پررویی همه چیز رو به نفع خودشون رقم زدن
          خدا ازشون نگذره که میبینن مردم چاره ای ندارن همه جوره سوارمون شدن و میتازن
          اینو باید بدونن که جوابشون رو تو دنیای دیگه که نه حتما توهمین دنیا میگیرن

  2. سلام
    بنده موعد تحویل ۱۹خرداد بودم با شماره بخشنامه ۴۵۶۶طرح مادران نیمه شعبان و در اسفند ماه تمام وجه رو پرداخت کردم که قرار بود ۱۹خرداد تحویل بگیرم اما همچنان امروز تاریخ ۱۴۰۲/۷/۵هست و با پاسخگوی شرکت تماس میگیریم میگویند که یک ما دیگه فاکتور و حدود دو ماه دیگه تحویل میدن که با این وجود حدود ۷ما تاخیر میشود . بعد شما چجوری میگید ۴ما تاخیر

    • شما تکمیل وجه هم انجام دادین یا خیر؟من هم برنده نیمه شعبان طرح مادران واریزی اسفند بودم
      تاریخ تحویل خودروی من هم ۱۹خرداد بود و اردیبهشت مبلغ۱۲ میلیون و پونصد برای مابه التفاوت واریز کردم و ۱۱تیر ماشین تحویل گرفتم تعجب میکنم شماهنوز تحویل نگرفتین شاید مابه التفاوت رو واریز نکردین!!

  3. آقا خدا خیرتون بده که بالاخره یه جا مطلب درست درمون دیدیم.سورن فول کد ۵۷۵۲۷ تحویل ۱۵ مرداد ماه هستم و نزدیکک دو ماهه به تاخیر خورده

  4. سلام دوستان ۰۹۱۳۷۱۲۷۱۳۱ شماره حقیر
    منم سورن پلاس ۲۲ برام درآمد و موعد تحویل برج ۴ بود الان دارن امروز و فردامون میکنن اگ گروه مطالبه گری سراغ دارید لطفا منو عضو کنید خدای شدید ب ماشین احتیاج دارم تو روستا بدون هیچ امکانات …. ایران‌خودرو فیلمم کرده خدا فیلم سینمایی کنه

  5. درود
    بنده طرح فروش یکپارچه خودروی سورن کد ۲۷ ثبتنام کردم،اولین واریزی رو ۴ اردیبهشت انجام دادم و ۲۰ تیر تکمیل وجه کردم،موعد تحویل ۳۱ مرداد اعلام شده بود که همچنان خبری از فاکتور شدن نیست!

  6. من که مدیر ایرانخودرو نیستم ولی اگر ۱ تیر هم تکمیل وجه شده باشن اگر روز کاری در نظر بگیرین ۹۰ روز اعلام میکنه پس خیلی شایعه نسازین در مغض طبق گفتشونم که سود دیرکرد میدن!

  7. آقای که مدیر عامل ایران خودرو نیستی و اظار نظر میکنی،تاریخ قرار داد ملاک هست،نه تکمیل وجه
    اونی که یک تیر تکمیل وجه کرده یک اردیبهشت قرارداد بسته و واریزی اول رو انجام داده !

  8. سلام من سورن پلاس دوگانه سوز ثبت نام کرده ۷/۷قراره تحویل بدن هنوز فاکتور نشده چکار باید کنیم دار ندار فرختیم خودرو بگیریم اینم این جوری شد

  9. سلام.چرا مردم رو اذیت میکنید تحویل ماشین سورن منم ب۱۴۰۲.۶.۲ بوده.بچه چهارمحال بختیاری هستم .تا کی باید صبر کنیم .آخه چرا .

  10. سلام.منم سورن پلاس طرح یکپارچه شرکت کردم اولین واریزی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲و تکمیل وجه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ بود ۵۷۵۲۷ با ۱۲ میلیون مابالتفاوت در مجموع ۳۵۵ میلیون واریزی و موعد تحویل توی قرار داد زده ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ تا به امروز که ۱۳ مهر ۱۴۰۲ هست هیچ خبری نشده و با یک اس ام اس فقط گفتن بیا با پژو پارس tu5 انتخابت رو تغییر بده ،البته نوشته اختیاری! خدایا تو روز روشن و آشکارا با روان ما مردم ببین چطور بازی میکنن !

  11. با سلام، من هم سورن پلاس تحویل اول شهریور هستم، هنوز ماشینی تحویل نگرفتم. کجا میتونیم شکایت رسمی کنیم تا نتیجه بده؟

    • خیلی راحت چند میلیارد دلار از مردم می خورن مث قضیه چای دبش و یک لیوان آب روش!!!!
      منم بعد دوسال سورن پلاس کد۵۷۵۲۲ برنده شدم بهمن ۱۴۰۱ و مبلغ ۱۰۴۶۰۰ واریز کردم با سود مشارکت ۱۸ درصد در قرارداد قید شده و الان میگن کد ۵۷۵۲۶ ببر بدون رینگ به مبلغ ۳۴۱م و سود مشارکت صفر یا بیا پولتو پس بگیر!!

  12. برای من هم تحویل ۳۱شهریور بود که خدابخاد فاکتور شده، بابت تاخیرش هم مبلغی در نظر گرفتن.

  13. منم سورن پلاس کد۵۷۵۲۲ در قرارداد نوشته و ۱۰۴۶۰۰واریز کردم بهمن۱۴۰۱ و الان دعوت نامه امد ۵۷۵۲۶ بدون رینگ و کد ۵۷۵۲۶
    اعتراض کردم گفتن میخوای درخواست بده پولتو تحویل بگیر.
    کسی هست به داد مردم برسه؟؟؟؟!!!! چند میلیارد مث چای دبش از مردم میخورن و یه لیوان آب روش!!!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط