خرید لاستیک دولتی بارز / عرضه‌ای که شروع نشده تمام شد!

از دست ندهید

سایت شرکت بارز برای خرید لاستیک دولتی مجددا باز شد، اما مشتریان از ایرادات سایت شاکی هستند. با توجه به شکایات بسیاری از مردم از سایت‌، برآن شدیم تا نهایی سازی فرایند خرید در سایت را بررسی کنیم و تمام ایرادات را مشاهده کنیم.

ثبت نام <yoastmark class=

لاستیک بارز یک سالی است که درگیر کاهش تولید و افزایش قیمت است. دلیل این موضوع را تولیدکنندگان نرخ گذاری دستوری و سازمان حمایت و وزارت صمت بهانه تولیدکنندگان می‌دانند. اما هرچه هست دود آن به چشم مردم می‌رود.

بعد از موظف کردن تولیدکنندگان توسط سازمان حمایت برای فروش لاستیک به قیمت مصوب، شرکت‌ها در سایت خود بخشی را برای انجام این فرایند ایجاد کردند.

اما از زمانی که این طرح اجرایی شد و چند باری سایت‌ها برای فروش باز شده‌اند، تعداد اندکی از متقاضیان موفق به خرید به قیمت مصوب شدند. با توجه به باز شدن مجدد سایت بارز و با توجه به شکایات مردمی، برآن شدیم تا نهایی سازی فرایند خرید در سایت را بررسی کنیم و تمام ایرادات را مشاهده کنیم.

توضیح شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید لاستیک دولتی را می‌توانید در بیت ران ببینید.

 

مطلب مرتبط:

ثبت نام لاستیک دولتی چگونه است؟ / مدارک مورد نیاز

سایت شرکت بارز

با ورود به سایت شرکت بارز با یک توافقنامه مواجه می‌شوید. یکی مواردی که در این توافق‌نامه جلب توجه می‌‌کند محدودیت زمانی و مقداری خرید لاستیک از تولیدکنندگان در شش ماه قبل است.

به این منظور با توجه به توضیحات این توافق‌نامه به نظر می‌رسد سامانه‌ای در وزارت صمت جهت ثبت اطلاعات تمامی خریداران لاستیک از تولیدکنندگان وجود دارد و اطلاعات شما برای این خرید راستی آزمایی می‌شود و در صورت مغایرت، مبلغ پرداختی شما عودت داده‌خواهدشد.

خرید لاستیک
خرید لاستیک دولتی بارز / موافقت نامه شرکت بارز
خرید لاستیک دولتی بارز
خرید لاستیک دولتی بارز / انتخاب فروشگاه شرکت بارز

پس از قبول موافقت‌نامه وارد مرحله انتخاب فروشگاه می‌شویم. در اینجا تنها انتخاب، فروشگاه بارز است. با انتخاب فروشگاه بارز وارد مرحله بعد می‌شویم.

با ورود به فروشگاه چند مدل لاستیک از سایز ۱۴ و ۱۵ برای انتخاب موجود است. اما با انتخاب لاستیک سایت از دسترس خارج می‌شود. برای ورود مجدد تلاش می‌کنیم اما سایت از دسترس خارج است و تلاش‌های ما نتیجه‌ای نداشت.

از ساعت ۱۸ دیروز تا ساعت ۱۳ امروز تلاش‌های بیت‌ران برای ورود مجدد به سایت برای خرید محصول ناکام بود. اما در ساعت ۱۳ تلاش ما موفق بود و سایت باز شد. اما دیگر محصولی برای عرضه وجود نداشت و با پیغام پایان عرضه دوره هشتم مواجه شدیم!

خرید لاستیک دولتی بارز
پیغام پایان عرضه دور هشتم
خرید لاستیک دولتی بارز
فضای فروشگاهی سایت بارز که محصولی برای عرضه ندارد

دلیل خارج از دسترس بودن سایت فروشگاه بارز
به نظر می‌رسد سرورهای سایت توانایی تحمل ترافیک بالای ورودی را نداشته و از دسترس خارج شده‌است. اما دلیل مهم‌تر این اتفاق قیمت‌گذاری دستوری و مشکل تامین ارز است. انجمن تایرسازان به تازگی طی خبری اعلام کرد که امسال تایرسازان به طور میانگین ماهانه به ۲۵ میلیون دلار ارز نیاز داشتند که در شش ماهه اول امسال تنها ۶۰ میلیون دلار آن تامین شد.
این شرایط نه‌تنها باعث تعطیلی و زیان‌دهی تایرسازان می‌شود، بلکه اصلی‌‌ترین متضرر آن، اصلی‌ترین ذی‌نفع‌اش یعنی مصرف‌کننده است. سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و در مجموع دولت با این طرح‌های مثلا حمایتی، صرفا کارخانه‌ها را ورشکست و مصرف‌کننده را متضرر می‌کند. فضایی که باعث توزیع رانت، توزیع ناعادلانه کالا و افزایش قیمت‌ها تا چندین برابر می‌شود.
جمع بندی به همراه یک توصیه

به نظر نمی‌رسد این طرح‌ها هیچ‌کدام برای مصرف‌کننده مفید باشد. چراکه هیچ طرحی نتوانسته تا به حال تمام نیاز مصرف‌کنندگان را تامین کند و صرفا رانتی در این طرح‌ها توزیع می‌شود.

اما با توجه به امکان فعال‌سازی مجدد سایت فروشگاه بارز و شروع دور جدید فروش، برای خرید توصیه می‌شود در ساعات خلوت از لحاظ ترافیک متقاضیان ورود به سایت، اقدام کنید. لذا در ساعات خلوت‌تر شانس ورود به سایت بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

قیمت لاستیک در بازار افزایشی شد + قیمت لاستیک‌های پرمصرف به چه رقمی رسید؟

خرید لاستیک دولتی امکان پذیر است؟ / دروغ بزرگ برای کنترل بازار لاستیک خودرو

تعطیلی بهمن موتور حقیقت دارد؟ احتمال توقف عرضه فیدلیتی، ریسپکت و دیگنیتی




21 دیدگاه

    • همش دروغ , اگر هم هست برای نورچشمی ها و فروشنده گان خرد?!من مصرف کننده از عید نوروز دنبالشم?

  1. سایت کویر تایر هم از قبل از محرم به بهانه ایام محرم تعطیل سپس به بهانه بروز رسانی سایت یک ماه تعطیل و حدوداً یک هفته باز گشایی شده ولی دریغ از شارژ لاستیک برای ثبت نام کنندگان ….

  2. اینا همش بازی هست برای اینکه لاستیک رو چند برابر قیمت بفروشند چه جور هست اگر بخواید آزاد بخرید گیر میاد با قیمت دوبل ولی قیمت اصلی باید ثبت نام کنید این همش شده قضیه ایران خودرو

  3. اگر واقعاً لاستیکی قرار بود بفروشن من بعید میدونم حتی یک حلقه اش به دست مصرف کننده واقعی برسه من ساعت ۴.۵ صبح هم امتحان کردم نشد و بعدش سایت اعلام کرد لاستیک تموم شده هر کی حق مردم رو میخوره سرطان بشه برای خونوادش

  4. فقط یک عده‌ای … دور هم جمع شده‌اند دور هم دارن مملکت داری می‌کنن … رسماً توی این مملکت رفته دیگه چه کاری مونده با این مردوم بکنید که نکردین شما که توانای اداره کشور رو ندارین برین کنار یکی بیاد که داره آقا نشر بده لطفا

  5. از دولت آقای رئیسی خواهشمندیم جلوی مافیای کثیف را بگیره این مردم گناه دارن
    هزاران گرانی داریم حالا لاستیک هم رفته توروح‌ و روان مردم

  6. به طورکامل قیمتهابایدآزادسازی شودفقط به رانندگان تاکسی عمومی سهمیه دولتی بایدبدهندتادست واسطه هاکوتاه شود

  7. ایناهمش‌بازیه‌تاافرادپایین‌جامعه‌رونابودکنن‌مگه‌میشه‌که‌لاستیک‌تولیدش‌کم‌شده‌باشه‌توبازلربچرخین‌هرچی‌بخوای‌هست‌اینا‌ازکجامیاداگه‌واقعامسئولین‌میخوان‌کاری‌کنن‌‌میتونن‌موظف‌کنن‌تاکارخونه‌هارومجبورکنن‌‌به‌مردم‌سرویس‌بدن‌وعرضه‌درستی‌داشته‌باشن‌بنده‌شش‌ماهه‌تاییدیه‌کویرتایرواسم‌اومده‌ولی‌هنوزنتونستم‌لاستیک‌دریافت‌کنم‌چون‌سایتش‌‌بازنیست‌ویه‌هزینه‌ثبت‌نام‌اولیه‌پنجاه‌تومنی‌فقط‌واسه‌مردم‌داشته

  8. اخه شما نمیدونید چه کسی چه ماشینی داره
    یک پیام به اونی که هر ماشینی داره بدید ساعت و وقت و ادرس مغازه ای که باید لاستیک دولتی بده رو براش بفرستید بره راحت لاستیک خودش رو تحویل بگیره اینکه کاری نداره این سایت های بیخودی رو هم جمع کنید مردم رو سر کار نزارین من الان دوماه نتونستم لاستیک بگیرم

  9. بیت ران لطفا از سایت کویر تایر هم گزارش بگیر دوماه سایت را به بهانه به روز رسانی زیرساخت بستن الان که باز شد الکی مینویسه ساعت ۸ صبح شارژمیشه شما هرروز برو اگر تونستی یک حلقه بخری من ده میلیون ازت میخرمش.از همون اولش عدم موجودی میزنه و به هیچ وجه شارژ نمیکنن.خواهشن از وزارت صمت دزد و بیشرف پیگیری کنید.

  10. کویر ساعت هست صبح لاستیک رو شارژ میکنه،برا من که پژو دارم فقط سایز ۱۸۵ داره و من ۲۰۵ میخوام ولی شارژ نمیشه

  11. خدا را شکر برا ی گسانی گه لاستیگ احتیاج دارند سایت بسته میشه اما برای گسانی گه برای بازار داغی و برای آنها منع فعط داشته باشد لاستیگ هست وسایت باز هست ولی برای ما بدبختا نیست وسایت بسته هست اگه راست می گند بریزند داخل بازار تا مغازه دار ارزان بفروشد

  12. واقعا توان خرید لاستیک نداریم چرااینقدراذیت میکنین اگر خدایی هست پس چراجلوظلم نمیگیره تاکی واقعا

  13. درود با نام اسلام وقرآن مردم را بازی نگیرید شما در برابر خدا شرمنده وجوابگو خواهید بود من یکسال دنبال لاستیک هستم موفق نشدم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط