کارخانه تسلا در ترکیه راه‌اندازی می‌شود؟ / گفتگوی اردوغان و ماسک در نیویورک

از دست ندهید

احتمال راه‌اندازی کارخانه تسلا در ترکیه وجود دارد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا قبل از مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد. اردوغان از ماسک خواست تا کارخانه تسلا را در ترکیه تاسیس کند.

بیت‌ران – رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل از مجمع عمومی سازمان ملل با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا دیدار کرد. دو طرف در مورد همکاری در تعدادی از مسائل از فناوری فضایی تا باتری خودروهای الکتریکی گفتگو کردند.

در این دیدار که تقریباً ۴۵ دقیقه به طول انجامید، اردوغان از ماسک خواست تا یک کارخانه تسلا در ترکیه تأسیس کند. گزارش شد که اردوغان و ماسک این دیدار را در Türkevi (خانه ترکیه) واقع در نزدیکی سازمان ملل در نیویورک صحبت کردند. اردوغان و ماسک در مورد تعدادی از مسائل مهم، از کارخانه احتمالی تسلا در ترکیه گرفته‌تا هوش مصنوعی صحبت کردند.

بر اساس گفتگوی دو طرف، اردوغان اعلام کرد که آماده‌است از TESLAبرای ایجاد دومین کارخانه در اروپا و هفتمین کارخانه در جهان در ترکیه حمایت کند.

ایلان ماسک نیز سیگنال مثبتی به این درخواست داد. ماسک اظهار داشت که آنها در حال حاضر با بسیاری از تامین کنندگان ترکیه همکاری می‌کنند و ترکیه یکی از مهمترین نامزدهای سرمایه‌گذاری تسلا خواهد بود.

هفتمین کارخانه تسلا کجا خواهد بود؟

TESLA علاقه‌مندی خود را به ایجاد کارخانه‌ای برای تولید خودروی الکتریکی ارزان قیمت در هند در ماه آگوست ابراز کرد. تسلا در حال حاضر شش کارخانه دارد و در حال ساخت هفتمین کارخانه به ارزش پنج میلیارد دلار در شمال ایالت Nuevo Leon در مکزیک است.

ماسک در ماه May گفت که تسلا احتمالاً تا پایان سال جاری مکانی را برای یک کارخانه جدید انتخاب خواهد کرد. اگر ترکیه بتواند تاسیسات تولیدی را که برای هند در نظر گرفته‌شده‌جذب کند، این موفقیت بزرگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

جیکو ۷ کراس‌اوور جدید چری برای بازار خودرو ایران / راهنمای جامع JAECOO 7

خرابی شمع چه نشانه‌هایی دارد؟ / هر آنچه درباره خرابی شمع باید بدانید

تاریخ تغییر نام ری‌را ایران خودرو مشخص شد / ری‌را از تارا ایمن‌تر است؟

گزارش بازار خودرو / قیمت‌ خودروهای داخلی و مونتاژی در دو مسیر متفاوت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط