کیا سورنتو ۲۰۲۴ برای اولین‌بار مشاهده شد / تغییر چهره پس از ۳ سال

از دست ندهید

پس از مشاهده اولین تصاویر از هیوندای سانتافه جدید، انتظار داشتیم کیا سورنتو ۲۰۲۴ هم با شمایلی کاملاً متفاوت به بازار معرفی شود. اما Kia تصمیم گرفت تا صرفاً برخی از ایرادات ظاهری نمونه فعلی را برطرف کند.

کیا سورنتو ۲۰۲۴

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: پس از دیدن اولین تصاویر هیوندای سانتافه ۲۰۲۴، همه آماده تغییرات بسیار بزرگی در کیا سورنتو ۲۰۲۴ بودند. اما Kia به یک فیس‌لیفت جزئی در این خودرو زیبا بسنده کرد. گرچه این خودرو هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌است، اما با انتشار نخستین تصاویر از آن دیگر می‌دانیم که با شمایلی عجیب و غریب روبرو نخواهیم شد.

 

نسل چهارم کیا سورنتو حدود سه سال قبل رونمایی شد. گرچه در طول این سال‌ها خودروهای رقیب بسیاری رونمایی شدند، اما قطعاً می‌توان گفت که نمای ظاهری سورنتو هنوز هم حس تازگی دارد.

کیا سورنتو ۲۰۲۴ بیشترین تغییر را در نمای جلو و داخل خود تجربه کرد. در بخش جلوی این کراس اوور Kia شاهد چراغ‌های جلو T شکلی هستیم که در هماهنگی با دیلایت‌های LED نمایی جسورانه به این خودرو بخشیدند.

لوگوی KIA برخلاف گذشته دیگر در جلوپنجره مشاهده نمی‌شود و محل آن به جلوی درب موتور منتقل شد. دیزاین جلوپنجره هم در مقایسه با نسل فعلی متفاوت شد، اما هنوز هم چراغ‌های مه‌شکن را می‌توان در آنجا تماشا کرد.

سونتو ۲۰۲۴ در نمای جانبی با نمونه فعلی تفاوتی ندارد. اما رینگ‌های جدید، نمایی کاملاً جدید به این بخش از کراس اوور کیا بخشیدند.

در نمای عقب البته دیگر شاهد چراغ‌های جداگانه نیستیم. چراغ‌های عقب ار بخش بالایی به هم وصل شدند و به نظر می‌رسد عمودی‌تر از نمونه فعلی باشند.

نمای داخلی کیا سورنتو ۲۰۲۴ 

سورنتو ۲۰۲۴ در بخش داخلی کاملاً آشنا به نظر می‌رسد. Kia در این بخش از کراس اوور خود تغییراتی را بوجود آورد تا حضور آن در خط تولید تداوم داشته باشد.

برای مثال، دیگر از دریچه‌های هوا عمودی در وسط داشبورد خبری نیست. بجای آن حالا دریچه‌های باریکتری را می‌توانیم ببینیم تا جا برای نمایشگر لمسی بزرگتر، بیشتر باشد.

کیا سونتو ۲۰۲۴ بالاخره با نمایشگر لمسی قدیمی خود خداحافظی کرد تا به خودروهای امروزی شباهت بیشتری داشته باشد. در تریم داخلی این کراس اوور محبوب به وضوح می‌توان رد پای EV6 و نسل جدید کیا اسپورتیج را مشاهده کرد.

کیا سورنتو ۲۰۲۴

کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع با نسخه فعلی کاملاً متفاوت هستند و کیا یک سامانه احراز هویت با اثر انگشت را هم برای این خودرو در نظر گرفت.

Kia در نظر دارد تا نسخه فیس لیفت سورنتو را با رنگ‌های جذاب‌تری چون خاکستری Interstellar (میان ستاره‌ای)، قرمز آتشفشانی (Volcanic)، قهوه‌ای و سبز Cityscape به بازار ارائه کند.

کیا همیشه اشاره کوچکی به قوای محرکه محصولات خود می‌کرد. اما همانند نسخه‌های جدید هیوندای و جنسیس، مشخصات فنی این خودرو در شهریور ماه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودروهای مونتاژی برای سومین بار تغییر می‌کند؟

موتور M24 پلاس وانت نیسان زامیاد چه تفاوتی با Z24 دارد؟

لیست قیمت ایران خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد

۱۲ هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف‌ هستند / خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می‌دهند!

کراس‌اوور Voyah FREE دانگ‌فنگ با ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت به ترکیه رسید




2 دیدگاه

  1. میخوام بدونم
    آیا بدنه و سقف و کف صندوق عقب سورنتو هم
    مثل تارا اتوماتیک با انگشت فشار بدی میره تو ،
    قر شدگی پیدا میکنه
    و البته که کیفیت ایران‌خودرو بهترین در دنیاست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط