هفته قبل شرکت آرین پارس موتور برای نخستین بار از لاماری ایما X رونمایی کرد. این خودرو که نمونه فولآپشن Eama X بهشمار میرود، دارای یک بادی کیت اسپرت است که براساس درخواست مشتریان بر روی این خودرو نصب خواهد شد. اما ساعاتی پیش فیلمی منتشر شد که در آن نشان میداد، بادی کیت لاماری ایما X در گاراژی در تهران تولید شد!
بیتران – محمد فتحاللهی: علاقهمندان به دنیای تیونینگ خودرو حتماً با نام آقای حسین مقیمی در کشورمان آشنا هستند. به جرأت میتوان گفت که حسین مقیمی یکی از تأثیرگذارترین افراد در زمینه تیونینگ بدنه خودروها در ایران است.
شرکت تیونینگ Moghimi سالهاست که برای مشتریان خود، بادی کیتهای اسپرت تولید میکند. این بادی کیتها کاملاً براساس نیاز مشتری توسط خود آقای مقیمی تولید و نصب میشوند که از نظر کیفیت فوقالعاده هستند.
در حالی اینستاگرام شرکت تیونینگ Moghimi مملو از خودروهای ایرانی و خارجی با بادی کیتهای اسپرت است، انتشار فیلمی موجب سردرگمی علاقهمندان به خودرو شد.
ماجرا از این قرار بود که شب گذشته، آقای مقیمی ویدیویی از بادی کیت لاماری ایما X به نمایش گذاشت. در این ویدیو عنوان شد که این بادی کیت تماماً توسط او تولید شد و حتی رنگآمیزی مشکی پیانویی هم در شرکت او انجام شد.
خودرویی که در ویدیو شرکت مقیمی به نمایش درآمد، دقیقاً همان لاماری X شرکت آرین پارس موتور بود که هفته گذشته بهصورت رسمی رونمایی شد.
بادی کیت لاماری ایما ایکس فابریک است؟
بادی کیت نصب شدهتوسط شرکت Moghimi کاملاً از لحاظ ظاهری مشابه بادی کیت Dongfeng Fengxing T5 EVO تیپ HeatWave است. از همین رو، ادعای آقای مقیمی درباره تولید این بادی کیت در شرکت ایشان کمی مبهم به نظر میرسد.
این احتمال وجود دارد که شرکت آرین پارس موتور، یک نمونه از بادی کیت Dongfeng Fengxing T5 EVO مدل HeatWave Star Edition را به ایران وارد کردهباشد. سپس این بادی کیت در شرکت Moghimi بر روی لاماری ایما ایکس نصب شدهاست.
شرکت آرین پارس موتور در زمان رونمایی از Eama X اعلام کرد که بادی کیت اسپرت این خودرو به درخواست مشتری نصب خواهد شد و فرایندی زمانبر است.
به همین دلیل میتوان پیشبینی کرد که شرکت Moghimi، کپی بادی کیت اصلی Dongfeng Fengxing T5 EVO مدل HeatWave را به سفارش آرین پارس موتور میسازد.
تولید این قطعات هم احتمالاً در شرکت Moghimi زمانبر است. اما آرین پارس موتور هم میتواند در صورت درخواست مشتریان به آنها زمان تحویل طولانیتری را اعلام کند.
قیمت بادی کیت لاماری ایما X در چین
بادی کیت اصلی این محصول آرین پارس موتور در چین، یک آپشن ۳ هزار یوانی دانگفنگ است. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم معادل ۲۰ میلیون تومان است.
اگر تولید بادی کیت لاماری ایما X در تهران واقعیت داشته باشد، این پرسش بهوجود میآید که چرا آرین پارس موتور، از قطعه OEM (مخفف: Original Equipment Manufacturer) دانگفنگ بر روی این خودرو استفاده نمیکند؟
اگر هم صرفاً بحث مونتاژ بادی کیت لاماری ایما X بر روی این خودرو است، چرا آرین پارس موتور این کار را در تعمیرگاه های مجاز خود انجام نمیدهد؟ آیا نصب بادی کیت در یک شرکت تیونینگ همچنان باعث تداوم گارانتی این خودرو می شود؟
آیا آرین پارس موتور سایر امورات خدماتی محصولات خود را هم به تعمیرگاهها و گاراژهای متفرقه میسپارد؟ با توجه به صحبتهای آقای مقیمی درباره تولید این بادی کیت، اگر روزی یکی از مشتریان در نتیجه حادثهای موجب آسیب به این قطعات شود، آیا باید برای ترمیم یا تعویض به آرین پارس موتور مراجعه کند یا به شرکت تیونینگ مقیمی؟
مسلماً این پرسشها زمانی به پاسخ میرسند که شرکت آرین پارس موتور در این زمینه شفاف سازی کند. رسانه خودرویی بیتران به محض دریافت توضیحات لازم شرکت آرین پارس موتور، آن را منتشر خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
جزئیات آییننامه واردات خودرو دست دوم اعلام شد
ورود ۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور
گروه خودروسازی سایپا در راه نمایشگاه خودرو مشهد
ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودروی هیوندای النترا از گمرک شهید باهنر
هونگچی E-QM5 بهمن موتور در یک قدمی ورود به ایران / بررسی تخصصی
لاماری یا همون زیبای کم جون آخرش سر از زیرپله های ناظم الاطبا و لاله زار در میاره
این خودرو دقیقا به سرنوشت سیناد ۲ و لوبوهافی دچار میشود ، بحران هویت در خودروهای مونتاژی بسیار جدی هست