قیمت زوتی DL5 پارس خودرو مشخص شد / DL5 یا چانگان CS35 پلاس؟

از دست ندهید

قیمت زوتی DL5 پارس خودرو اعلام شد. در جریان رونمایی از این کراس اوور اختصاصی پارس خودرو، سیامک شاهسواری مدیر پروژه زوتی DL5 در مصاحبه‌ای اختصاصی با بیت‌ران بهای نهایی این خودرو را بیان کرد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: سیامک شاهسواری قائم مقام مدیر عامل و مدیر پروژه زوتی DL5 در پارس خودرو در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران قیمت این خودرو را براساس شرایط ارزی امروز، حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد.

البته او تأکید کرد که مبنای این قیمت، نرخ ارز امروز است. در نتیجه اگر در بهای ارز تغییراتی بوجود آید، قطعاً بهای کارخانه این خودرو هم در پارس خودرو مشمول تغییرات خواهد شد.

قیمت زوتی DL5 در رنج یک میلیارد تومان آن را تبدیل به رقیبی برای تیگارد X35 با قیمت کارخانه ۱/۱۷۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان و جک S3 کرمان موتور خواهد کرد. کرمان موتور اکنون این کراس اوور چینی خود را به قیمت ۹۵۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان درب کارخانه به فروش می‌رساند.

از دیگر رقبای این خودرو می‌توان به چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ اشاره کرد. این دو تیپ قرار است به ترتیب به بهای کارخانه۱/۱۱۴/۴۱۹/۰۰۰ تومان و ۱/۱۸۲/۸۶۲/۰۰۰ تومان به دست متقاضیان برسد. با پرداخت مبلغ ۱/۰۰۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان همچنین می‌توان هایما S7 توربو با حجم ۱.۸ لیتر را نیز از ایران خودرو خریداری کرد.

مشخصات فنی زوتی DL5
نمای داخلی زوتی DL5 پارس خودرو
نمای داخلی زوتی DL5 پارس خودرو

زوتی DL5 پارس خودرو با دو قوای محرکه تنفس طبیعی و توربو در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. خوشبختانه نسخه‌ای که از این کراس اوور وارد ایران شد مجهز به موتور توربو است.

این موتور با حجم دقیق ۱۴۹۹ سی‌سی قدرتی برابر با ۱۴۴ اسب بخار (۱۰۶ کیلووات) در ۵۶۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

گشتاور این قوای محرکه نیز ۲۱۵ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. توان و گشتاور این موتور توربو ۱.۵ لیتری نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

متاسفانه نه تنها با موتور جدیدی در این خودرو رو به رو نیستیم، بلکه باید گفت که این موتور حتی استانداردهای روز دنیا را هم پاس نکرد.

طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور چینی برابر است با ۴۴۰۵×۱۸۳۰×۱۶۶۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۶۱۰ میلیمتر می‌رسد. زوتی DL5 پارس خودرو آخرین بار در سال ۲۰۱۹ با گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش می‌رسید.

زوتی DL5 پارس خودرو

بیشتر بخوانید:

زوتی DL5 پارس خودرو رونمایی شد / همه چیز درباره کراس‌اوور اختصاصی پارس خودرو

تارا V1 پلاس با گیربکس جدید تولید می‌شود / معرفی تیپ‌های تارا ایران خودرو

ری را ایران خودرو با اسم جدیدی به بازار می‌آید / ماجرای تغییر نام خودروهای جدید

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟




1 دیدگاه

  1. لطفاً پیگیر تولید گیربکس های جدید ایران خودرو باشید و اگه میشه یه گزارش تهیه کنید ببینیم رانا amt بلاخره چی شد چون اخیرأ چندتا آزمایشی تولید شده و اگه میشه تست کنید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط