تسلا سایبرتراک ۱.۹ میلیون خریدار دارد / صف انتظار به ۵ سال رسید!

از دست ندهید

تولید تسلا سایبرتراک از حدود ۲۲ روز پیش شروع شد. منابع رسمی تسلا اعلام کردند که ۱.۹ میلیون مشتری برای خرید این پیکاپ برقی پیش‌پرداخت واریز کردند که باید ۵ سال در صف انتظار بمانند.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: ایلان ماسک مدیر عامل تسلا امروز علام کرد که لیست سفارش خرید برای تسلا سایبرتراک آنقدر طولانی است که نمی‌توان انتهای آن را دید.

 

تسلا قصد دارد سالانه ۳۷۵/۰۰۰ سایبرتراک را با حداکثر ظرفیت خطوط خود تولید کند. به همین دلیل، سفارش‌های جدید از نظر فنی حدود ۵ سال طول می‌کشد تا به دست مشتریان برسد.

با این وجود، ممکن است برخی از خریداران تسلا سایبرتراک از خرید خود در طول ماه‌های آتی منصرف شوند. انصراف مشتریان از خرید این خودرو البته لطمه‌ای به تسلا نخواهد زد. چرا که پیش‌پرداخت خرید این پیکاپ برقی فقط ۱۰۰ دلار بود.

تولید این خودرو برقی از اوایل ماه جاری میلادی در کارخانه Giga Texas آغاز شد. گرچه این احتمال وجود دارد که با توجه به تقاضای بالا، تسلا کارخانه Giga Mexico را هم به تولید سایبرتراک اختصاص دهد.

ورود این پیکاپ برقی به بازارهایی خارج از مرزهای آمریکای شمالی جالب خواهد بود. تسلا در ماه‌های گذشته اعلام کرد که اروپایی‌ها و آسیایی‌ها هم می‌توانند تسلا سایبرتراک را سفارش دهند.

با این وجود ابعاد و اندازه بسیار بزرگ سایبرتراک می‌تواند چالشی برای فروش آن در خارج از مرزهای آمریکای شمالی باشد. برای مثال بسیاری از کشورهای اروپایی، سایبرتراک را به عنوان یک کامیون تجاری طبقه‌بندی خواهند کرد.

سایبرتراک شبیه هیچ خودرویی نیست

ماسک همچنین در مورد ویژگی‌های نوآورانه سایبرتراک اظهار داشت که این پیکاپ برقی شبیه هیچ چیز دیگری در جاده‌ها نخواهد بود.

او گفت: “من می‌خواهم تاکید کنم که Cybertruck مثل بسیاری از خودروهای تسلا دارای فناوری‌های جدید زیادی است. یعنی شبیه هیچ وسیله نقلیه دیگری نیست، زیرا هیچ وسیله نقلیه دیگری شبیه سایبرتراک نیست!”

Cybertruck در ماه مه ۲۰۲۱ بیش از ۱ میلیون سفارش خرید دریافت کرد. تسلا اعلام کرد که رزروها برای خرید این پیکاپ برقی حالا تقریباً دو برابر سال گذشته است.

هنوز مشخصات فنی سایبرتراک رسماً اعلام نشده‌است. اما احتمالاً این پیکاپ الکتریکی با برد ۳۵۰ مایلی (۵۶۳ کیلومتر) معرفی خواهد شد.

در صورتیکه در نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شد که سایبرتراک با چهار موتور الکتریکی به بازار می‌آید که پیمایش ۶۲۰ مایلی (۹۹۸ کیلومتر) خواهد داشت. حال منابع مختلف باور دارند که چنین نسخه‌ای از سایبرتراک هیچ‌گاه تولید نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شاین مکس هیبریدی ایران خودرو ۴ ماه دیگر به بازار می‌آید

مونتاژ خودرو در خطوط تولید قدیمی، پرسودترین کار در صنعت خودروسازی ایران

احتکار خودرو توسط بهمن موتور به امید دریافت مجوز گرانی

هاوال H2 دوباره به بازار آمد / همه چیز درباره ترخیص هاوال‌های رسوبی در گمرک




3 دیدگاه

  1. این عدد ۱.۹ میلیون نفری که نوشتین سفارش ندادن، بلکه صرفا رزرو کردن اونم فقط با ۱۰۰ دلار که مطمئنا بخش بزرگیش انصراف میدن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط