همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

از دست ندهید

در همایش کامیون های خاص ، پیر و جوان، زن و مرد آمده‌بودند تا زیباترین کامیون‌های حاضر در ایران از جمله یک ماک را تماشا کنند.

بیت ران – رضا نوروزی: در همایش کامیون‌ها در شهر اسلامشهر جمع کامیون‌های خاص دور هم جمع بود. تقریباً همه برندهای اروپایی معتبر در این همایش حضور داشتند. از ولوو و بنز گرفته تا داف و اسکانیا همه‌ی مدل‌های خاص حضور داشتند. رانندگانی که خانه دوم خود را با سلیقه خود به بهترین نحو آراسته و آرایش کرده‌بودند.

در این همایش راننده‌ها خانه‌های خود را آورده بودند. و چه خانه‌های جذابی؟!

فیلم زیباترین کامیون‌های ایران از جمله یک ماک جذاب در یوتیوب بیت ران پلاس

کامیون برای راننده‌ها خانه دوم است. حتی شاید بتوان گفت خانه‌ اول است چرا که زمان بیشتری از شبانه روز را در آن می گذرانند. خانه‌هایی که اتاق خواب دارند، یخچال دارند، کمد دارند، فرش و موکت دارند، درب و پنجره و پرده دارند و خلاصه خانه‌های کوچکی هستند که بخش بزرگی از زندگی راننده‌ها در آن می‌گذرد.

در همایش تهران کامیون های قدیمی و خیلی قدیمی دور هم جمع شده بودند. البته به لطف ممنوعیت واردات و قیمت و ارز و … انتظار حضور کامیون جدید نداشتیم. برای همین گل سرسبد این همایش یک ماک بود.

 

کامیون ولوو

یکی از ولوهای این همایش، کامیون ولوو  FH500 Dual clutchمدل ۲۰۱۹ مشکی رنگ با کاور مات ‍‌بود که متعلق به راننده‌ای از شهر گرگان بود. وی با کشنده‌ خود، تانکر حمل سوخت از بندرعباس به گرگان و سایر شهرهای استان گلستان حمل می‌کرد. سوخت قابل حمل با این تانکر، بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سوخت هواپیما است که به چهار مواد معروف است.

ولوو همایش کامیون های خاص
همایش کامیون های خاص

در مصاحبه با او برخی مشکلات کامیون داران مطرح شد. از جمله می‌توان به مشکل سوخت که اصلی‌ترین معضل کامیون‌های جدید وارداتی است، اشاره کرد.

به دلیل محدودیت تولید، عرضه سوخت یورو چهار تنها در تهران در تمام جایگاه‌ها انجام می‌شود. در سایر شهرها عرضه صرفا در یک یا دو جایگاه و آن هم صرفا یک یا دو پمپ صورت می‌گیرد.

این محدودیت شدید عرضه صف‌های طولانی چند کیلومتری و و معطلی‌های چند ساعته و بعضا روزانه را برای رانندگان ایجاد کرده‌است. در بندر اما اوضاع وخیم‌تر هم هست.

وی می‌گوید اگر از تهران یا در مسیر بندر (شهرهای قم، کاشان، یزد، میبد، کرمان، سیرجان، حاجی آباد و سایر شهرهای در مسیر) سوخت‌گیری نکنیم در بندر بعضا چند روز باید در صف سوخت بمانیم.

ولوو همایش کامیون های خاص
همایش کامیون های خاص

گازوییل بی کیفیت علاوه‌بر آلایندگی شدید و مشکلات بزرگ آلودگی هوا، مشکلات بزرگی هم برای خودروهای دیزلی به همراه دارد. کیفت پایین سوخت موجب گرفتگی سوزن و خرابی و پرشدن فیلترها و ارورهای متعدد در خودرو می‌شود که علاوه بر هزینه‌های بسیار سنگین تعمیر و تعویض قطعات، خودروی رانندگان را برای چند روز از کار خارج می‌کند.

 به قدری وضعیت جاده‌ها برای رانندگان خودروهای سنگین خراب است که وی یکی از مهم ترین دلایل تصادفات، ترکیدگی لاستیک‌ها و خرابی های خودرو را وضعیت جاده‌های کشور می‌داند.

 

کامیون داف

در مصاحبه با راننده کامیون داف از کاپیتاژ و ترانزیت بین‌المللی صحبت کردیم. وی یک DAF XF 480 مدل ۲۰۱۷ سفید رنگی را می‌راند که با سلیقه خود چند چراغ پروژکتوری روی لبه سقف آن نصب کرده‌بود و با ادتیوهای طلایی رنگ چهره خودرو را متفاوت کرده‌بود.

داف همایش کامیون های خاص
همایش کامیون های خاص

وی با کشنده خود تریلر یخچالی حمل می‌کرد و محصولات لبنی، میوه و سبزیجات تازه و منجمد، گل و گیاه و گوشت منجمد جابه‌جا می‌کرد. مبدا و مقصد بارها هم همه نقاط ایران و مرزهای غربی کشور بودند. او اما به فکر پیشرفت هم بود و در حال انجام کارهای مرتبط با کاپیتاژ و خروج از کشور و حمل بارها به مقاصد خارج از کشور است. یکی از پرترددترین مسیرهای فعلی ترانزیتی بارهای یخچالی، روسیه و کشورهای اوراسیا است که وی به فکر فعالیت در این مسیر است.

داف همایش کامیون های خاص
همایش کامیون های خاص
داف
همایش کامیون های خاص

از سایر کامیون‌های خاص این همایش یک دستگاه FH540 Dual clutch جفت فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ بود که امکان حمل بارهای سنگین و فوق سنگین و کشش بوژی و کمرشکن را داشت.

از دیگر کامیون‌های مدعو به همایش یک دستگاه FH500 Dual clutch تک فیس لیفت مدل ۲۰۲۱ بود که به تازگی پلاک شده‌بود. مالکان آن اما از پله‌های جلوی کامیون که برای تمیز کردن شیشه است، برای نشستن و استراحت استفاده می‌کردند.

 

ولوو همایش کامیون های خاص
نشستن مالکان ولوو روی پله‌های جلوی خودرو
ولوو همایش کامیون های خاص
هر دو پله باز است
ولوو همایش کامیون های خاص
پله پایینی در حالت باز – مالکان خودرو روی این پله نشسته بودند
بیشتر بخوانید:

مستند آن مرد با ماک آمد؛ نسخه کامل منتشر شد

از پیکان عمو حسن تا پیکا‌ن‌های خاص ایران در جشن پیکان

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

کشنده و کامیونت در مسیر ارزانی / کاهش ۷۰۰ میلیونی برخی مدل ها

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!




21 دیدگاه

  1. درود خدا بر مردان بزرگ در ایران بزرگ ، مردانی که وطن پرستی و مردم دوستی سر لوحه و هدف اول و آخرشان هست برای ایرانی آباد و قدرتمند و عزت مند. درود خدا بر آقای قندچی

  2. راننده بیچاره پول تو جیب همه میکنه همه رو پولدار میکنه خودشون دربه در آواره بیابون نه امکانات درست نه پشتیبانی نه یه شب آسایش ، تورو خدا اینقد ماشین سنگین رو تبلیغ نکنین چیه چی داره آخه

  3. باعرض سلام بنده بیست سال گواهینامه رانندگی پایه یکم دارم ارزو ماندم صاحب ماشین کشنده داشته باشم روزبروز قیمت کشنده رفت بالا طوری به راننده بدهید واقعا توان قست هایش را بدهد تا بتواند صاحب ماشین بشودوزندکی خودرا تهمین نماینده دست دلان بیفتد روزبروز قیمت برودبالامثل الان قبلان کامیون کشنده راطوری می فروختن توان قسمت هایش را داشت یک میلیارد صد هزار تومان حساب کن حساب نمیشه ولی امروز از لحظه زبان ده میلیاردی اسان

  4. سلام
    هر چند خودم نه کامیون دارم نه راننده ام
    اما علاقه زیادی دارم به این شغل
    به همین دلیل از همینجا یه سلام و خسته نباشید میگم به یکایک کامیون داران ور رانندگان کامیون

  5. باباتوروخدااینقد بزرگش نکنید مگه چقدواسه یه راننده میمونه که یک اف اچ شد۱۲تومن والا من اگه باشم با این وضع خراب بار هیچ وقت اینطور ماشینی توایران نمیخریدم بااون جاده هایه افتزاحش همون جاده بندرعباس نگاه کن خدایی میری برمیگردی فقط پول لوازم میدی .بعدشم این ماشینایه جدید اصلا طراحیشون برایه اروپا هست نه ایران .حالا ماشینایه چینی به کنار که بدترن ..امروز پایانه مشهد بودم بارازمشهد به تهران تریلی میگفت ۹تومن اخه ۹تومن واسه یه ماشینه ۱۲میلیاردی ظلم نیست …

  6. دولت به رانندگان و کشاورزان و دامداران و روستائیان و قشر کارگر که چرخ اقتصاد کشور را می چرخانند بیشتر اهمیت بدهد و امتیازات خوبی بدهد تا جوانان جذب این مشاغل شوند نه از آن فرار کنند و تن به این مشاغل سخت بدهند و خالی نمانند .

  7. سلام
    طوی‌ایران‌همه‌چیزشوده‌ارزو..مرغ‌ارزو..گوشت‌قرمزارزو..مسکن‌ارزو.برنج‌ارزو‌..زن‌گرفتن‌هم‌ارزو..اینوبهت‌بگم‌داداش‌اصلافکرماشین‌سنگین‌نکن‌چون‌دلالن‌ازامشبت‌خبردارندکه‌توفردافکرخریدماشین‌سنگین‌‌داری‌ماشینوقیمتش‌می‌بلندبالا
    پس‌اگرپولی‌داری‌طوی‌‌بالشتت‌کن‌وزیرسرت‌کن‌وراحت‌بخواب

      • سلام راننده بیچاره تو جنوب کشور داره کار میکنه صاحب ماشین یه ماشینش میکنه چهارتا ولی زورش میاد حقوق راننده ببره بالا نه بیمه ش میکنه نه خرج خوردنش میده

  8. پرچم شهر مرند بالاس دارای ۲۵,هزار دستگاه کشنده دارای
    و قویترین خط اروپا دسته مرند هست…
    از کوچیکه و بزرگ دارای ۲.۳ دستگاه کشنده fh500و۵۵۰ هستند….
    سلامت باشند رانندگان سرزمین ایران زمین.

    • سیدمهدی ۲دوره تعویض پایک داشتم شب وروز دویدم اماازیه کارگرساده عقب ترم چه زندگی مارانندها داریم
      تابیابان کارهستیم‌ تابه شهرمان میرسیم فکرلاستیک وهزارجورکاردیگه براماشین تادوباره باربزنیم

  9. سلام خدمت همه راننده های زحمت کش بی مزد الکی پوز پولشون میدن اینا ماشین دار نیستن راننده ماشین کهنه دیدین که پوز بده چون رانندگی تو کشور عزیز ما شغلی نیس که پوز هم داشته باشه .سلامتی هرچی راننده سنگینه

  10. سلام ب همه ی راننده های شریف کشنده
    من واقعااااا عاشق کشنده تریلی هستم ولی ب خاطر گرون بودن و مبلغ بالای تریلر قادر ب خرید آن نیستم
    فکر کنم آرزو ب دل میمونم

  11. برای فردا نداریم نون و پیاز بخریم بخوریم . تو خرید ماشین اسباب‌بازی هم موندیم، ماشین ۱۲ تومنی پیش کش

  12. سلامتی هرچی راننده ماشین سنگینه .
    خدا بهتون قوت،سلامتی و طول عمر با عزت بدهد .
    اگر کشوری بخواهد چرخ اقتصادش روی غلتک بیفتد باید دستگاه حمل نقل کشوری را نو سازی کند .
    دولت باید ماشینهای فرسوده را گرفته و به هر راننده یگ دستگاه نو تحویل دهد بطوری که راننده توان پیش پرداخت و اقساط آن را داشته باشد .هم دولت و هم راننده میدانند که یک ماشین فرسوده مخارجی که بر راننده و دولت وارد میکند چندین برابر میباشد دولت اگر بخواهد میتواند به کمک حمل و نقل جاده ای بیاید
    ولی خوب چه کنیم اینجا ایرانست و اکثر مسئولین به فکر جیب خودشان هستن نه مردم

  13. سلام.از همه مسئولین تقاضا دارم ی کاری هم برای رانندگانی که کامیون فرسوده دارن بکنند تسهیلاتی ویژه در نظر بگیرن. بخدا جسم و روان رانندگانی که با کامیون فرسوده کار میکنند دیگه کشش نداره.ودیگه عمری باقی نمونده.کامیون های وارداتی حق فرسوده ها بود نه حق دلالان و دیگر اصناف که راننده نبودن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط