قیمت خودرو در مسیر کاهش / بررسی میدانی قیمت‌ها و بازار خودرو

از دست ندهید

” اوضاع خراب است، چک داریم و خریدار نیست.” جمله‌ای که اوضاع این روزهای بازار خودرو ایران را نشان می دهد. بازار خودرو ایران همچنان در رکود و هر روز قیمت خودرو در حال کاهش است. در ادامه قیمت محصولات سایپا و قیمت محصولات ایران خودرو بررسی شده‌است.

بیت ران – رضا نوروزی: دیروز ۱۳ خرداد به بررسی قیمت خودرو و نوسانات آن پرداختیم و با بررسی میدانی بازار به فروشنده‌ها، نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش سر زدیم و احوالات بازار را جویا شدیم.

قیمت خودرو های پر فروش
بررسی قیمت خودرو در بازار

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار

در ابتدا به سراغ محصولات ایران خودرو رفتیم و به عنوان خریدار به چند فروشنده و نمایشگاه زنگ زدیم. از اولین نمایشگاه قیمت پارس و سورن را جویا شدیم. قیمت پارس +XU  مدل ۱۴۰۲، ۵۴۳ میلیون تومان و پارس TU5 هم ۶۶۰ میلیون تومان اعلام شد. از شرایط بازار پرسیدیم و پاسخ “اوضاع خراب است، چک داریم و خریدار نیست” را گرفتیم.

به دفاتر فروش خودرو زنگ زدیم. خانم اپراتور پاسخ داد و قیمت پژو ۲۰۷ را جویا شدیم. قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۶۴۰ میلیون تومان، دنده دستی فرمان برقی ۶۶۰ میلیون تومان و دنده دستی سقف پانورامیک ۶۹۰ میلیون تومان اعلام شد. اپراتور اما پیشنهاد فروش اقساطی با شرایط پیش‌پرداخت ۵۰ درصدی را ارائه کرد و با پرسش از اطلاعات تماس، آدرس دفتر را ارسال کرد.

به یک نمایشگاه در خیابان استاد معین تهران رفتیم تا قیمت خودروهای موجود در نمایشگاه را بپرسیم. دو دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک در نمایشگاه است. قیمت را پرسیدیم و قیمت ۷۸۰ میلیون تومان برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC و ۹۷۰ میلیون تومان برای اتوماتیک سقف پانورامیک اعلام شد. هر دو خودرو مدل ۱۴۰۲ بودند.

تست پژوپارس موتور جدید در یوتیوب بیت‌ران 

با یک نمایشگاه در خیابان سهرودی تماس گرفتیم و قیمت دنا و تارا را جویا شدیم. قیمت دنا پلاس توربو شش دنده ۷۹۰ میلیون تومان و قیمت دنا پلاس اتوماتیک ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شد. از قیمت تارا هم پرسیدیم و مدل تارا دستی سفید رنگ را ۶۹۵ میلیون تومان و مدل اتوماتیک را ۸۹۰ میلیون تومان اعلام شد. از شرایط بازار پرسیدیم و نظر نمایشگاه‌دار این بود: «چی توی این مملکت ارزون شده که ماشین دومیش باشه، الان بخر که میره بالا خیالت تخت.»

قیمت خودرو قیمت محصولات سایپا قیمت محصولات ایران خودرو
بررسی قیمت خودرو در بازار

قیمت محصولات سایپا در بازار

به یک آگهی شخصی فروشنده شاهین زنگ زدیم و قیمت خودرو او را پرسیدیم. قیمت اعلامی شاهین ۵۹۰ میلیون تومان برای مدل ۱۴۰۲ و رنگ خودرو سفید بود. اما در نمایشگاهی در شهریار قیمت ۵۸۲ میلیون تومان برای یک شاهین موجود در نمایشگاه اعلام شد.

به سراغ قیمت خودروهای پلتفرم X200 می‌رویم. با یک نمایشگاه تماس گرفتیم و قیمت کوییک دستی مدل ۱۴۰۲، ۳۵۵ میلیون تومان، آر سفید‌مشکی ۳۶۵ میلیون تومان و سایناS مدل ۱۴۰۲ نیز ۳۶۵ میلیون تومان اعلام شد. سراغ محصول تازه وارد این پلتفرم یعنی ساینا S دوگانه سوز را گرفتیم و قیمت ۳۹۰ میلیون تومان برای آن اعلام شد.

قیمت خودرو قیمت محصولات سایپا قیمت محصولات ایران خودرو
قیمت خودرو / ساینا S

به یک نمایندگی فروش دیگر زنگ زدیم و قیمت محصولات اتوماتیک سایپا را پرسیدیم و در پاسخ شنیدیم:

«کوییک پلاس اتوماتیک سفید را به شما تقدیم می‌کنم ۴۰۸ میلیون تومان. مدل آر رو هم ۴۲۰ می‌تونم براتون فاکنور کنم.»

جمع بندی از وضعیت قیمت خودرو در بازار

در بررسی قیمت خودرو در بازار می‌بینیم که نظرات بازیگران بازار خودرو با توجه به نفع و جایگاهی که دارند، متفاوت است و تاثیرات متفاوتی در قیمت خودرو دارد. فروشندگان شخصی قیمت‌های فعلی را پایین می‌دانند و تمایلی به فروش ندارند و نمایشگاه‌داران هم شرایط فعلی را بهترین فرصت خرید اعلام می‌کنند. اما خریداران همچنان از بازار توقع کاهش دارند و بنابراین چندان در بازار معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کشنده و کامیونت در مسیر ارزانی / کاهش ۷۰۰ میلیونی برخی مدل ها

اسکوترهای هوندا ارزان شدند / ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد

شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + امکانات و شرایط فروش سایپا

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط