فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با ۴ هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای آغاز شد

از دست ندهید

سرپرست سازمان توسعه تجارت از آغاز فرایند ترخیص خودروهای وارداتی خبر داد. ۴٠٠٠ دستگاه از خودروهای ثبت سفارشی وارداتی به زودی به بازار می‌آیند.

بیت‌ران – ضیغمی اظهار کرد: «بخش مهمی از این خودروها از خانواده چانگان است. با توجه به دشواری ایجاد برخی هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های مختلف و نهایی شدن‌ ابلاغیه‌های گمرکی، قدری فرایند ترخیص طولانی شد. اما با وصول به یک هماهنگی مناسب، پیش بینی می‌کنیم که از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش پیدا کند.»

تاکنون ۱۷ شرکت توانسته‌اند فرایند ثبت سفارش خودرو را نهایی کنند. ضعیمی توضیح داد: «طبق براوردها، به زودی خودرو زوتی نیز وارد گمرکات کشور و ترخیص خواهد شد. همچنین تعدادی هیوندای النترا نیز در مراحل پایانی فرایند ترخیص خودروهای وارداتی قرار دارند.»

به بیان سرپرست سازمان توسعه تجارت، این خودروها بنا نیست ارز نیمایی دریافت کنند. چرا که نیاز آنها از طریق ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود.

این فرایند به هم سود صادرکننده و هم واردکننده خواهد بود. تاکنون تعدادی از این شرکت‌ها فرایند تامین ارز خود را نهایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز پیگیر نهایی شدن آن هستند. وزارت صمت به سهم خود تلاش کرد هماهنگی‌های لازم را برای سرعت گرفتن‌این فرایند را نهایی کند.

پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی

ضیغمی درباره پلاک‌گذاری پس از فرایند ترخیص خودروهای وارداتی نیز این طور گفت: «پس از نهایی شدن قیمت این خودروها از سوی سازمان حمایت و شورای رقابت، خودروهای وارداتی ترخیص خواهند شد. این خودروها در زمان تحویل مشکلی برای پلاک‌گذاری نخواهند داشت.»

وی درباره دیگر خودروهایی که به بازار ایران وارد خواهند شد نیز تشریح کرد: «فرایند مذاکره و پیگیری شرکت‌ها ادامه دارد. قطعاً فهرست خودروهای وارداتی نیز تغییر خواهد کرد. اما تاکنون دو شرکت توانسته‌اند برای واردات تویوتا مدارک خود را ارائه کنند. از سوی دیگر ۵٠٠٠ دستگاه نیسان نیز ثبت سفارش شد. مدل‌هایی از ماشین‌های کره‌ای مانند هیوندای نیز به بازار وارد خواهد شد. همچنین پیگیری شرکت‌ها برای واردات خودروهای اروپایی نیز ادامه دارد.»

به بیان ضیغمی، وزارت صمت در این فرایند خود واردکننده یا مجری واردات خودرو نیست. اما تلاش کرد که با هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف و تسهیل در تغییر قوانین لازم، شرایط را برای سرعت گرفتن‌واردات خودرو فراهم کند. این امیدواری وجود دارد که پس از تحویل خودروها در گام اول، واردات خودرو در فازهای جدید نیز به مرحله اجرا برسد.

بیشتر بخوانید:

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط تولید + تست موتور خودرو جدید ایران خودرو

آریزو ۵ برقی مدیران خودرو با پیمایش ۴۰۱ کیلومتری در ایران / بررسی تخصصی

میتسوبیشی کلت جدید با موتور ۱۴۱ اسب‌بخاری در ترکیه تولید می‌شود




4 دیدگاه

  1. شما رسانه ها هر روز به مردم دروغ میکین از این پنهانکاریتون خیته نشدین فقط بلدین جیب مردم رو خالی کنین فقط دروغ دروغ دروغ

  2. فقط یه چیز اینها خیلی جالب هست اینکه الان نزدیک یکسال بیشتر شده می خوان خودرو وارد کنند این کلمه بزودی رو دست از سرش ور نمی دارن فقط وعده وعید می دن یه چند تا وارد کنید بدید به مردم شاید باور کردیم شماها دارید یه کاری می کنید فعلا که فقط دارید پول می گیرد چیزی نمی دید

  3. بابا شماها دیگه عجب آدمایی هستین ماشین وارد میکنید ۱ میلیارد اون دست میفروشید ۵، ۶ میلیارد اخه مردم بد بخت چه گناهی کردن گیر شما مسئولان نفهم افتادن یه ذره آدم باشید یه ذره انس از انسانیت برده باشید ، کدومتون تو زندگی مردم بدبخت بیچاره هستید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط