تعرفه واردات خودروهای سواری به ۱۷۱ درصد رسید / میزان‌نامه جدید خودروهای بنزینی

از دست ندهید

تعرفه واردات خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد افزایش یافت. بر اساس مصوبه جدید دولت، اصلاحات تعرفه‌ای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی ابلاغ شد.

بیت‌ران – اصلاحات تعرفه‌ای (۳۵۴) ردیف تعرفه یکی از مهمترین موضوعات نامه مخبر به وزارت صمت است. این اصلاحات شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی است. تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات هم به وزارت صمت ابلاغ شد.

براساس نامه معاون اول رئیس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه جدید اصلاح تعرفه واردات خودرو به این وزارتخانه ابلاغ شد. طبق نامه مخبر پس از اعمال اصلاحات تعرفه‌ای واردات خودرو (افزایش ۱۷۱ درصدی) سود بازرگانی ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاوری هم به میزان ۲ درصد افزایش میابد.

 

طبق جدول پیوست شماره یک این نامه، افزایش سود بازرگانی (با حجم موتور بیش از ۳۰۰۰ سی‌سی جرقه‌ای – احتراقی) از ۹۶ درصد به ۱۷۱ درصد افزایش یافت.

جدول تعرفه واردات خودرو
جدول تعرفه واردات خودرو

سود بازرگانی خودروهای تا ۱۰۰۰ نیز از ۶ به ۱۶ درصد رسید و خودروهای ۱۵۰۰ سی‌سی نیز از این پس مشمول تعرفه ۶۶ درصدی می‌شوند. تعرفه واردات این خودروها پیش‌تر ۵۱ درصد بود.

براساس مصوبه جدید هیئت وزیران، خودروهای تا ۲۵۰۰ سی‌سی از این پس ۱۳۱ درصد سود بازرگانی پرداخت خواهند کرد. سود بازرگانی این خودروها پیش‌تر ۹۱ درصد بود. همچنین سود بازرگانی خودروهای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی نیز از این پس به جای ۹۶ درصد به ۱۶۱ درصد افزایش یافت.

خودروهای دیزلی هم افزایش سود بازرگانی را براساس مصوبه جدید هیئت وزیران تجربه خواهند کرد. بطوری که از این پس خودروهای دیزلی تا ۲۰۰۰ سی‌سی بجای تعرفه ۷۱ درصدی، سود بازرگانی ۹۱ درصدی را پرداخت خواهند کرد.

 

افزایش سود بازرگانی خودروهای هیبریدی

مصوبه جدید هیئت وزیران خودروهای هیبریدی را هم شامل افزایش سود بازرگانی کرد. براساس نامه مخبر به وزارت صمت، تعرفه واردات خودروهای سواری هیبریدی‌های تا ۱۵۰۰ سی‌سی و کمتر تعرفه ۱۱ درصدی را پرداخت خواهند کرد. سود بازرگانی یا تعرفه این خودروها پیش‌تر صفر درصد بود.

هیبریدی‌های تا ۲۰۰۰ سی‌سی نیز از این پس در شرایطی تعرفه ۱۶ درصدی را پرداخت خواهند کرد که تا پیش از این نامه سود بازرگانی ۱۱ درصدی شامل آنها می‌شد.

خودروهای هیبریدی که حجم موتوری بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی دارند هم از این به بعد به جای تعرفه ۲۸ درصدی، سود بازرگانی ۴۶ درصدی پرداخت خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید:

فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با ۴ هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای آغاز شد

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط تولید + تست موتور خودرو جدید ایران خودرو

آریزو ۵ برقی مدیران خودرو با پیمایش ۴۰۱ کیلومتری در ایران / بررسی تخصصی

میتسوبیشی کلت جدید با موتور ۱۴۱ اسب‌بخاری در ترکیه تولید می‌شود




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط