پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بی سر و صدا با خط تولید خداحافظی کرد

از دست ندهید

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو حضور ندارد. به نظر می‌رسد این هاچ‌بک محبوب بازار بی سر و صدا با خط تولید آبی‌های جاده مخصوص خداحافظی کرد. علاوه بر پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۴۰۵ دوگانه هم در این لیست مشاهده نمی‌شود. بدین ترتیب می‌توان حدس زد که ایران خودرو به دو محصول خود در سال جاری بدرود گفت.

بیت‌ران – شورای رقابت لیست قیمت جدیدی را برای محصولات تولیدی ایران خودرو منتشر کرد. اعضای شورای رقابت در این لیست، قیمت جدید کارخانه‌ای ۲۸ خودرو را اعلام کردند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت ۲۵ محصول ایران خودرو به نسبت قبل افزایش یافت و سه خودرو نیز با کاهش قیمت در مبداء مواجه شدند.

اما جای برخی محصولات پرطرفدار ایران خودرو در این لیست جدید قیمتی خالی است. این مساله شائبه حذف آنها از سبد محصولاتی آبی‌های جاده مخصوص را دامن می‌زند.

حذف برخی محصولات پرطرفدار از سبد محصولاتی ایران خودرو با انتشار لیست جدید قیمتی این خودروساز قوت گرفت. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، دو محصولی هستند که به نظر می‌رسد بی سر و صدا از سبد محصولات ایران‌خودرویی‌ها حذف شدند.

روز قبل لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو که به تأیید شورای رقابت رسید، منتشر شد. این لیست شامل ۲۸ خودرو بود. بررسی این لیست نشان می‌دهد اعضای شورای رقابت برای دو محصول پرطرفدار این خودروساز یعنی پژو ۲۰۶ تیپ دو و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز قیمت جدید اعلام نکردند. این اتفاق شائبه خداحافظی بی سر و صدا با این خودروها را دامن می‌زند.

 

مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در فروردین

پیش از این، ایران‌خودرویی‌ها در مجوز افزایش قیمتی که در فروردین سال جاری از شورای رقابت دریافت کردند، برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز قیمت جدید گرفتند.

این دو خودرو در لیست قیمت جدید آبی‌های جاده مخصوص در اولین ماه امسال حضور داشتند. اما نبودن این دو خودرو در مجوز جدید قیمتی گویای این نکته است که ایران‌خودرویی‌ها تصمیم به خداحافظی با پژو ۲۰۶ تیپ دو و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز گرفته‌اند.

حذف پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز دور از ذهن نبود. زیرا آبی‌های جاده مخصوص در سال ۹۹ مدل بنزینی این خودرو را از سبد محصولات خود حذف کردند. به نظر می‌رسد نگهداشتن مدل دوگانه‌سوز آن در سبد محصولات، بخاطر تعهداتی بود که به تاکسیرانی داشتند.

حال با توجه به اتمام تعهدات یا جایگزینی سمند سورن دوگانه‌سوز به جای آن، این امکان را پیدا کردند تا با مدل دوگانه‌سوز پژو ۴۰۵ خداحافظی کنند. بنابراین پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز به مدل بنزینی این خودرو در موزه ایران خودرو ملحق خواهد شد.

 

خداحافظی دوباره با پژو ۲۰۶ تیپ ۲؟

اما داستان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ متفاوت است. مدیران ایران خودرو در اسفند ۱۴۰۱ اعلام کردند قصد دارند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را از سبد محصولات خود خارج کنند.

آنها به دنبال این بودند که دو محصول پژو ۲۰۷ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را جایگزین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کنند. انتشار این خبر با نارضایتی مصرف‌کنندگان روبرو شد و شاهد رشد قیمت این خودروی پرطرفدار در بازار بودیم.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ارزان‌ترین محصول تولید ایران خودرو بود. به همین دلیل مصرف‌کنندگان به این راحتی حاضر نبودند از این محصول هاچ‌بک دل بکنند.

ایران‌خودرویی‌ها وقتی با این واکنش منفی روبرو شدند به نوعی حرف خود را پس گرفتند. به همین دلیل اعلام کردند پژو ۲۰۶ تیپ دو را در سبد محصولات خود حفظ می‌کنند.

اما به نظر می‌رسد مدیران ایران خودرو در نهایت تصمیم خود را عملیاتی کردند و با جایگزین کردن پژو ۲۰۷ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به جای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، این خودرو را همانند پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز به موزه فرستادند.

ماجرا از دور اول فروش در سامانه آغاز شد

البته آنچه این گمانه را تقویت می‌کند این است که ایران‌خودرویی‌ها در دور اول فروش سامانه یکپارچه که در آن حضور داشتند، از عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امنتاع کردند.

مدیران ایران خودرو بعد از اتمام دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه اعلام کردند ظرفیت تولید آنها برای سال ۱۴۰۲ پُر شد و نمی‌توانند در دور دوم فروش خودرویی صمت شرکت کنند.

با توجه به تکمیل ظرفیت تولید این خودروساز در سال جاری به نظر می‌رسد پژو ۲۰۶ تیپ دو جایی در سبد تولید این خودروساز برای سال جاری نداشته باشد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها هنوز در سال جاری مدل ۱۴۰۲ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را به بازار عرضه نکردند. بنابراین چنانچه ایران‌خودرویی‌ها تولید این خودروی پرطرفدار را در سال جاری در دستور کار داشته‌باشند، تنها به دلیل عمل کردن به تعهدات پیشین است. وگرنه دیگر قصدی برای ادامه روند تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ندارند.

بررسی لیست قیمتی ایران خودرو نشان می‌دهد این خودروساز همچنان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ را در سبد محصولات خود دارد تا این خودرو نزدیکترین خودرو به پژو ۲۰۶ تیپ دو باشد.

تنها رد و نشان از پژو ۲۰۶ در لیست جدید قیمتی ایران خودرو پژو ۲۰۶ Crouse است که ایران خودرویی ها مشخص نکردند این محصول چیست.

این احتمال وجود دارد که این خودرو همان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ (پژو ۲۰۶ تیپ دو با سقف پانوراما یا همان سقف شیشه‌ای) باشد. به نظر می‌رسد بازار خودرو از کنار خروج پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از سبد محصولاتی ایران خودرو بی‌تفاوت نگذرد.

در روزهایی که بازار خودرو نزولی است، این امکان وجود دارد که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در خلاف مسیر بازار حرکت کند و شاهد رشد قیمت این خودروی پرطرفدار در بازار باشیم.

بیشتر بخوانید:

تعرفه واردات خودروهای سواری به ۱۷۱ درصد رسید / میزان‌نامه جدید خودروهای بنزینی

فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با ۴ هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای آغاز شد

ری را ایران خودرو روی خط تولید + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط تولید + تست موتور خودرو جدید ایران خودرو

آریزو ۵ برقی مدیران خودرو با پیمایش ۴۰۱ کیلومتری در ایران / بررسی تخصصی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط