زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

از دست ندهید

زوتی DL5 یا زوتی T300‌ به محوطه پارس خودرو در تهران رسید. این کراس اوور Zotye قرار است ابتدا به عنوان محصولی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران عرضه شود. زوتی DL5 یا T300 خودرویی است که ۶ سال از نخستین زمان تولید آن در چین می‌گذرد. اما توسط پارس خودرو به عنوان یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد.

زوتی DL5
زوتی DL5

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: فروردین ماه امسال ۳۰ دستگاه کراس اوور زوتی T300‌ وارد ایران شد. این کراس اوور چینی احتمالاً با نام زوتی DL5 پارس خودرو به بازار کشورمان ورود خواهد کرد.

برند Zotye در بازار خودرو ایران خیلی هم خوشنام نیست. همه ما این برند را با محصولاتی به نام‌های کوپا (T600) که در ریگان خودرو تولید می‌شد و آریو (Z300) که از سوی سایپا به فروش می‌رسید به یاد داریم. البته نباید دامای ایکس هفت (Domy X7) را نیز فراموش کنیم که با یاران خودرو اروند وارد بازار شد.

از میان تمامی محصولات زوتی در ایران، آریو با سایپا خوش اقبال‌ترین خودرو بود. چرا که به لطف عرضه زیاد در بازار توانست فروش تقریباً موفقی را در کشورمان ثبت کند. اما دامای X7 و کوپا محصولاتی بودند که هنوز هم طیف عمده‌ای از مشتریان آنها خودروهای خود را دریافت نکردند.

تیراژ زوتی DL5 پارس خودرو چقدر است؟
زوتی DL5
زوتی DL5

در حال حاضر بیش از هزار دستگاه زوتی DL5 پارس خودرو در گمرک کشورمان وجود دارد. منابع آگاه به بیت‌ران خبر دادند که بیش از هفت هزار دستگاه دیگر از این کراس اوور چینی در راه ورود به ایران هستند.

برنامه واردات پارس خودرو درباره زوتی DL5 حدود ده هزار دستگاه است. اما پیش‌تر اعلام شد که پس از اتمام برنامه واردات این خودرو، تولید زوتی DL5 در پارس خودرو ادامه خواهد داشت.

مشخصات فنی زوتی T۳۰۰ پارس خودرو

زوتی DL5 با یک موتور تنفس طبیعی و یک قوای محرکه توربو در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. پارس خودرو بجای سفارش موتور توربو، قوای محرکه تنفس طبیعی زوتی DL5 را برای بازار خودرو کشورمان انتخاب کرد.

قوای محرکه تنفس طبیعی این کراس اوور چینی، یک موتور ۴ سیلندر ۱/۵ لیتری (۱۴۹۹ سی‌سی) است که با کد TNN4G15A تولید می‌شود.

این موتور قادر است ۱۱۲ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز به ۱۴۳ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴۰۰۰ راننده بهترین بهره‌برداری را می‌تواند از آن کند. قدرت این موتور توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

این موتور دقیقاً همان قوای محرکه سایپا آریو است که برای مدتی در بازار خودرو ایران حضور داشت. با این تفاوت که آریو با گیربکس چهار دنده اتوماتیک در جاده‌های کشور تردد داشت.

نمونه توربو همین موتور قادر است ۱۴۴ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز به ۲۱۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که موتور تنفس طبیعی DL5 با گیربکس CVT به بازار ایران ورود کند.

امکانات زوتی T۳۰۰ پارس خودرو
فضای داخلی زوتی T300
فضای داخلی زوتی T300

این کراس اوور پارس خودرو از امکانات بسیار زیادی برخوردار نیست. از جمله آپشن‌های زوتی DL5 می‌توان به ترمزهای دیسکی (خنک‌شونده در جلو)، تایرهای ۲۱۵/۵۵ با رینگ‌های ۱۷ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، کنترل فشار باد تایرها و هشدار باز بودن کمربند ایمنی راننده اشاره کرد.

زوتی DL5 فقط به دو ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز است. سنسور جلو در این کراس اوور وجود ندارد و راننده بدون وجود دوربین دید عقب، فقط با اتکا به سنسورها مجبور به پارک این خودرو است.

تنها بخشی که می‌توان آن را جذاب توصیف کرد، نمایشگر ۸ اینچی لمسی داشبورد است. این نمایشگر بخش مالتی مدیا، صدای سیستم صوتی را از تنها ۲ بلندگو به سرنشینان منتقل می‌کند.

تمامی چراغ‌های زوتی DL5 هالوژن است و خبری هم چراغ روشنایی روز نیست. آیینه‌های جانبی با وجود آنکه مکانیزم برقی دارند، اما فاقد گرمکن هستند.

در نهایت هم باید به ایرکاندیشن دستی این کراس اوور اشاره کرد که اطلاعات مربوط به دما و غیره را به‌صورت دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

قیمت زوتی T۳۰۰ در بازار چین

در حال حاضر زوتی DL5 به قیمت ۵۹/۸۰۰ یوان به دست مشتریان چینی می‌رسد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز ۷ تومانی یوان امروز برابر با ۴۱۸/۶۰۰/۰۰۰ تومان است.

یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت باید منتظر رقم اعلامی حدود ۸۰۰  تا ۸۵۰ میلیون تومان برای این کراس اوور قدیمی زوتی در بازار ایران باشیم.

چنین قیمتی DL5 را در محدوده خودروهایی چون پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P، تارا اتوماتیک، جک J4، دنا پلاس توربو اتوماتیک و ام وی ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری قرار خواهد داد.

رقبای اصلی این کراس اوور پارس خودرو در بازار خودرو ایران، جک S3 اتوماتیک کرمان موتور (۹۵۵/۰۰۰/۰۰۰ – قیمت نمایندگی – مدل ۱۴۰۲) و ام وی ام X55 پرو آی‌ای (۸۷۰/۷۰۰/۰۰۰ تومان – قیمت نمایندگی – مدل ۱۴۰۲) هستند.

بیشتر بخوانید:

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو

شرایط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تغییر کرد

دنا پلاس توربو جوانان ۰/۵ ثانیه سریعتر از دنا پلاس توربو / مشخصات فنی و امکانات

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در بازار خودرو چین ارزان شد / هزینه سرویس‌های دوره‌ای

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه / آموزش مرحله به مرحله

قیمت دنا پلاس دستی چگونه تعیین شد؟ / جزئیات قیمت‌گذاری ایران خودرو

لیست قیمت محصولات سایپا اعلام شد / خرداد ۱۴۰۲




7 دیدگاه

  1. با این مشخصات همون ۲۰۷ و تارا بهتره،بعد هم ۸۰۰ تومن قیمت کارخونه میدن تو بازار دلال هم میخوره و میشه یک ملیارد که دیگه اصلا فروش نمیره

  2. این خودرو در سال ۱۳۹۷ توسط خودرو سازان راین جهت دریافت استاندارد وارد ایران شد و در سال ۱۳۹۸ تایید استاندارد گرفت و خودرو پلاک شد مبلغ خودرو واریز شد ولی شرکت زوتی اعلام ورشکستگی نمود که باعث بالا کشیدن پول این خودرو ساز(و این مملکت) شد.حالا سوال اینجاست نباید وزارت صنایع و یا ارگانی جهت جلوگیری از این نوع دزدی ها شود .کمپانی ای که سر این کشور رو کلاه گذاشته چرا باید اجازه ورود مجدد داده شود .

  3. بیت ران تو دیگه چته
    واقعا این اشغال ارزش معرفی داره
    سنسور عقب شد اپشن
    الان تراکتور هم سنسور عقب و دوربین ۳۶۰ درجه داره
    اخه رینگ ۱۷ اینچی میشه اپشن
    اصلا وقتی امکاناتش تایپ میکنید خجالت نمیکشید .
    درسته ملت بدبخت هستن ولی از خدا بترسید که ارز این مردم دارید برای چی حروم میکنید مسولان نا مسلمان

  4. مگر این شرکت ورشکسته نیست؟
    دوم باتوجه به جغرافیای طبیعی کشور که اکثرا کوهستانی است،چرا موتور ضعیف وبدون توربو وارد می کنند؟!!!

  5. من شخصا ماشین زوتی دارم.واقعا ماشین عالی هست خیلی از ماشین های ایرانی سر است و هر کسی تا خودش تجربه نکنه نمیتونه نظر بده/من ۱۴ سال ماشین ایرانی سوار شدم ولی الان میبینم که واقعا ماشین چینی زوتی با موتور میتسوبشی واقعا در برابر موتورهای ایرانی حرف اول رو میزنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط