تصادف منجر به فوت هر نفر در کشور، هشت و نیم میلیارد هزینه دارد!

از دست ندهید

تصادف ها برای هر کشته هشت و نیم میلیارد تومان هزینه دارد. خسارت ناشی از سوانح رانندگی هفت درصد درآمد تولید ناخالص ملی (GDP) کشور را از بین می برند. میزان سوانح رانندگی ایران چقدر با اروپا اختلاف دارد؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: سردار تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران گفت: “هر فوتی در تصادف های کشور حدود هشت و نیم میلیارد تومان هزینه دارد. عمده افرادی که در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، افراد ۲۵ تا ۳۸ ساله بودند. این افراد در موقعیت کار و فعالیت بودند. ما در سوانح رانندگی، برخی از افراد متخصص و تحصیلکرده را هم از دست دادیم که برای این افراد هزینه‌های بسیاری شد تا به اینجا برسند. همچنین این افراد تا سن بازنشستگی هم قادر به تولید ثروت برای کشور بودند که با فوت آن‌ها این موقعیت هم از دست رفت.”

سردار حسینی افزود: “هزینه‌های دیگری مانند شبکه بهداشت و درمان، بیمه و … نیز به هزینه از بین رفتن افراد متخصص یا جوان اضافه شدند. در مجموع به میانگین عدد هشت و نیم میلیارد تومان برای هر فوتی در تصادف رسیدیم. در مجموع نیز حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی خسارت سوانح رانندگی در کشور است که از بین می رود.”

آمار سوانح رانندگی نوروز امسال چقدر است؟

تصادف

سردار حسینی درباره آمار سوانح رانندگی نوروز امسال به بیت ران گفت: “بر اساس آمارهای استخراجی از سامانه‌های پلیس راهور، سوانح رانندگی از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، ۹۲۸ فوتی و ۱۹ هزار و ۱۶۶ مجروح برجا گذاشت. البته این تعداد فقط آمار فوت شدگان سر صحنه تصادف است. به زودی آمار پزشکی قانونی اعلام می شود و در نتیجه این ارقام تغییر می کنند. در مدت زمان مشابه سال قبل ما ۱۱۵۲ فوتی داشتیم.”

وضعیت سوانح رانندگی کشور در مقایسه با اروپا و آسیا چگونه است؟

سردار حسینی درباره وضعیت سوانح رانندگی کشور در مقایسه با اروپا گفت : “استاندارد جهانی آمار سوانح رانندگی، به صورت تعداد کشته در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، هر ۱۰  هزار وسیله نقلیه و هر یک میلیون کیلومتر پیمایش قابل اندازه‌گیری است. تعداد کشته‌های ما در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فقط از اروپا بیشتر است. اما از نظر تعداد فوتی در هر ۱۰  هزار وسیله نقلیه وضعیت‌مان خوب نیست و از آسیا و اروپا عقب تر هستیم و آمار مناسبی نداریم. اما از لحاظ تعداد فوتی به ازای هر یک میلیون کیلومتر پیمایش وضعیت خوبی داریم چرا که سرانه استفاده از خودرو در کشور ما بالا است.”

در اغلب دنیا خرید خودرو آسان و استفاده از آن سخت است اما در کشور ما برعکس است

سردار حسینی در زمینه فرهنگ استفاده از خودرو در کشور در مقایسه با دنیا گفت : “در اغلب دنیا خرید خودرو آسان و استفاده از آن سخت است اما در کشور ما برعکس است. یعنی خرید خودرو بسیار سخت و استفاده از آن بسیار ساده است. برای پیاده سازی فرمول “خرید خودرو آسان و استفاده از آن سخت”، ما باید زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را اصلاح کنیم تا هزینه‌های مادی و معنوی استفاده از آن برای مردم کم شود تا علاقه مند به استفاده شوند.”

بیشتر بخوانید:

قیمت هوندا کلیک به ۲۷۰ میلیون تومان رسید / موتورسیکلت گران و کمیاب شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

افزایش شدید قیمت کارخانه‌ای خودرو ؛ بازار خودرو در انتظار تورم بزرگ

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!




1 دیدگاه

  1. راهنمایی و رانندگی همیشه پشت خودروسازها قایم میشه و متاسفانه جو منفی که برای خودروسازها وجود داره باعث میشه ضعف عملکرد راهنمایی و رانندگی اصلا دیده و بررسی نشه! فقط کافیه عملکرد پلیس ترافیک رو تو بقیه کشورها حتی برخی کشورهای همسایه بررسی و مقایسه کنیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط