فروش سوبا M4 فردا موتورز ۵۸/۷ درصد در چین افت کرد / تحلیل فروش سوبا M4

از دست ندهید

فروش سوبا M4 فردا موتورز در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل میلادی افت ۵۸/۷ درصدی را نشان می‌دهد. فروش MPV جدید دانگ فنگ در بازار خودرو چین آنقدر پایین است که این خودروساز چینی هنوز فروش ۴۵۰ دستگاهی را برای آن ثبت نکرد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – دانگ فنگ Forthing Yacht در بازار خودرو ایران توسط فردا موتورز و با نام سوبا M4 به‌فروش می‌رسد. این خودرو که قوای محرکه کاملاً برابری با لاماری ایما دارد، از لحاظ فروش فاصله بسیاری با اهداف دانگ فنگ دارد.

سوبا M4 اردیبهشت سال قبل در نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو چین رونمایی شد. اما تا ماه‌ها خبری از تولید آن در بازار خودرو چین نبود. بالاخره در سپتامبر ۲۰۲۲ که برابر با اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه ۱۴۰۱ بود، خبر تولید آن در رسانه‌های چینی منتشر شد.

سوبا M4 فردا موتورز در اولین ماه ورود خود به بازار خودرو چین توانست به فروش ۱۲۰۷ دستگاهی دست پیدا کند. با ورود به ماه اکتبر (مهر – آبان ۱۴۰۱) انتظار می‌رفت فروش Forthing Yacht در بازار خودرو چین سیر صعودی به‌خود گیرد.

اما برخلاف تصور، ثبت فروش ۹۰۴ دستگاهی این خودرو در چین نشان داد که در ماه دوم ۲۵/۱ درصد از مشتریان این خودرو در چین ریزش کردند.

امیدها به فروش خوب Forthing Youting در چین همچنان ادامه داشت. احتمال آن می‌رفت که بالاخره در ماه سوم شاهد رشد تعداد مشتریان آن باشیم.

اما فروش ۵۰۹ دستگاهی آن در ماه نوامبر (آبان – آذر ۱۴۰۱) نمایانگر آن بود که تعداد مشتریان این خودرو حتی نسبت به ماه گذشته، ۴۳/۶ درصد کمتر شدند!

اگر به روند فروش سه ماهه این خودرو در بازار خودرو چین نگاه کنیم، مشاهده می‌شود که آمارها از افت فروش ۵۷/۸ درصدی این خودرو در سال ۲۰۲۲ حکایت دارند.

آمار فروش سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ سوبا M4 در چین

"آمار

پس از فروش ۱۰۳۹ دستگاهی سوبا M4 در ماه آخر سال ۲۰۲۲ این خودرو به مجموع فروش ۳/۶۵۹ دستگاهی رسید. اما سال ۲۰۲۳ تاکنون برای این محصول دانگ فنگ خوب پیش نرفته‌است.

M4 فردا موتورز در شرایطی ماه اول میلادی امسال را پشت سر گذاشت که فقط ۳۰۶ مشتری در سراسر کشور چین داشت. این بدان معناست که در مقایسه با آخرین ماه سال ۲۰۲۲ به میزان ۷۰/۵ درصد از مشتریان این خودرو ریزش کردند.

فروش ماه فوریه و مارس این خودرو هم به ترتیب ۳۸۰ و ۴۲۹ دستگاه بود. سوبا M4 ا لحاظ سهم فروش یکصد و بیست و چهارمین خودرو پر فروش در بازار خودرو چین است.

این خودرو تاکنون ۰/۰۸% سهم فروش بازار خودرو چین را در سال ۲۰۲۳ بدست آورد و اکنون ۲۱/۹۱ درصد از سبد فروش دانگ فنگ Forthing را در اختیار دارد.

قیمت فروش سوبا M4 فردا موتورز در بازار خودرو ایران

فردا موتورز این خودرو با قیمت قطعی ۲/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به‌فروش می‌رساند. براساس شرایط فروش اعلامی این خودروساز داخلی ۱/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به‌صورت پیش‌ پرداخت از مشتریان دریافت می‌شود و تحویل آن هم ۹۰ روزه با سود مشارکت ۱۸ درصد است.

این در حالی است که فول‌ترین نسخه M4 در بازار چین ۱۵۶/۹۰۰ یوان قیمت دارد که برابر با ۱/۲۱۷/۵۴۴/۰۰۰ تومان است. یعنی اگر فردا موتور گرانترین نمونه سال ۲۰۲۳ این خودرو را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرده‌باشد، هزینه‌های گمرکی، حمل و نقل، سود و… این خودرو برابر با ۱/۰۸۲/۴۵۶/۰۰۰ تومان است. به بیانی ساده‌تر، قیمت فروش سوبا M4 در بازار خودرو چین نسبت به ایران ۴۷% ارزانتر است.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌‌ جدید خودروهای مونتاژی‌ تعیین شد / تحلیل قیمت‌ها

جتا VS5 با ماموت خودرو در راه ایران / بررسی تخصصی سئات آتکا چینی

ونوسیا V-Online مکث موتور کراس اوور جدید بازار خودرو ایران / بررسی تخصصی

سانگ یانگ تورس کراس اوور کره‌ای ۳ ستاره نورا موتور پارس / بررسی تخصصی

خودرو FMC T5 فردا موتورز، محصولی ناامن با دو ستاره ایمنی در بازار ایران

بستیون T77 بهمن موتور با آمار فروش ناچیز در راه ایران / بررسی تخصصی




5 دیدگاه

    • درود. دیتاهای فروش خودروها با یک جستجوی ساده در وبسایت‌های مرجع چینی قابل مشاهده است. اما شما هم می‌توانید با خرید اشتراک ماهانه/سالانه وبسایت مرجع Marklines به دیتاهای فروش خودروها در بازار جهانی دسترسی داشته باشید. مطالبی که در وبسایت بیت‌ران درباره آمار فروش خودروها وجود دارند، چکیده‌ای از آمارها و ارقامی است که به‌صورت ماهانه در پرتال‌های مرجع جهانی درج و منتشر می‌شوند.

  1. تو چین به اون عظمت ۴۵۰ تا دونه از این ماشینو نتونستن بفروشن بعد همون آشغال رو انتخاب کردن بیارن ایران؟

  2. هر وقت تونستی بفهمی که اگر پراید ما توی چین برای فروش گذاشته بشه چندتا فروش میره و همین پراید در ایران واسه خریدش صف میکشن.. اونوقت میشه فهمید فروش ۴۵۰ تا در یک ماه از خودروی M4 در چین چه بازاری در ایران خواهد داشت.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط